تمیز کردن اجاق گاز با استفاده از مواد شوینده مناسب

احتمالا بارها پیش آمده که گاز خانه تان به حدی کثیف شده که تکه های سوخته غذا و روغن روی آن مانده اند و به هیچ عنوان تمیز نمیشوند. تمیز کردن اجاق گاز جزو سختترین بخش های تمیز کردن خانه است. خیلی اوقات برای تمیز کردن راحتتر گاز، لازم است تا از مواد تمیزکننده کمک گرفته شود. در مقاله پیش رو به آموزش تمیز کردن گاز خواهیم پرداخت.

شاید بسیاری از افراد به طور تجربی متوجه شده باشند که استفاده از آب جوش و یا نمک، کار تمیزکردن گاز را راحتتر میکند. در ادامه روش های بهتری را برای تمیز کردن اجاق گاز آموزش می دهیم و با تمیز کردن اجاق گاز با استفاده از مواد شوینده مناسب آشنا می شویم.

تمیز کردن اجاق گاز خانگی

انواع روش تمیز کردن اجاق گاز با استفاده از مواد شوینده مناسب

تمیزکردن گازهایی که خیلی کثیف نیستند

برای تمیزکردن گازهایی که خیلی کثیف نشده اند و روی آنها گریس تشکیل نشده است، میتوان از مواد پاک کننده و آب گرم استفاده کرد. برای اینکار کافیست ابتدا با استفاده از آب گرم مقداری روی گاز را خیس کنید. مواد پاک کننده ساده را روی آن ریخته و با یک ابر میتوانید به سادگی گاز را پاک کنید.

شستن با استفاده از استیک اسید و آب جوش

تمیز کردن گازهای مقداری کثیفتر

برای مواردی که گاز مقداری کثیفتر از حالت قبلی است، میتوان برای خود گاز از همان مواد قبلی استفاده کرد اما شعله پخش کن و میله های اجاق گاز(چدن گاز) را باید جدا کرده و آنها را به مدت یکی دو ساعت در مخلوط آب جوش، مایع ظرفشویی و استیک اسید قرار داد. بعد از آن با استفاده از یک اسکاچ زبر یا سیم ظرفشویی، به زاحتی میتوانید تمام سوختگی ها و روغنهای روی آنرا تمیز کنید.

 

 

فروش استیک اسید

تمیزکردن گازهای بسیار کثیف

در مورد گازهایی که با روش های قبلی تمیز نشدند، میتوان از آمونیاک استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که آمونیاک ماده خطرناکی است و در هنگام کار با آن لازم که موارد ایمنی رعایت شوند. برای اینکار، قبل از هرچیزی پنجره های نزدیک را باز کنید؛ زیرا آمونیاک دارای بخاراتی است که برای سیستم تنفسی اذیت کننده هستند.

فروش آمونیاک

دستکش پلاستیکی به دست کرده و از ماسک تنفسی استفاده کنید. چدن های گاز را برداشته و سعی کنید که این مرحله را در فضای باز انجام دهید. آنها را در یک زیپ کیف قرار داده و مقداری آمونیاک داخل آن بریزید. زیپ کیف را ببندید و برای مدت حدودا 8 ساعت آنرا در نزدیک پنجره یا بیرون بگذارید. پس از 8 ساعت میتوانید آنرا باز کرده و با یک اسکاچ زبر یا سیم، چدن را تمیز کنید. مشاهده خواهید کرد که چدن به سادگی پاکیزه خواهد شد.

در فیلم زیر تمیزکردن بخش های چدنی گاز با استفاده از آمونیاک آموزش داده شده است:

اگر موارد بالا را برای تمیز کردن اجاق گاز استفاده کنید، مشاهده خواهید کرد که اجاق مثل اولش کاملا تمیز و نو شده است.

امیدوارم از مقاله لذت برده باشید. اگر شما هم روشی برای تمیز کردن اجاق گازتان استفاده میکنید که فکر میکنید مناسب است، آنرا در نظرات برای ما ارسال کنید.

با تشکر

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

MSDS چیست؟

16 تیر 1398

اکثر مواد شیمیایی ای که در صنعت یا ازمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرند، خطرات مختلفی دارند. MSDS یا برگه اطلاعات ایمنی مواد(Materials Safety Data Sheet)، برگه هایی است که بیان کننده موارد ایمنی مرتبط با مواد شیمیایی است. در مقاله پیش رو به معرفی MSDS، بخش ها و اطلاعات درون آن خواهیم پرداخت. MSDS […]

بدن ما از انواع مختلف سلول های خونی تشکیل شده است. این سلول ها که دارای اشکال و اندازه های مختلفی هستند، طبق ساختار خود رنگ آمیزی می شوند. بنابراین سلول ها را به 3 دسته خنثی، اسیدوفیل و بازوفیل تقسیم می کنند. گروهی از سلول ها یا اجزای سلولی که خاصیت بازوفیلی دارند، تمایل […]

لوله های کشت انواع گوناگونی از لوله های آزمایش در آزمایشگاه میکروب شناسی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از آن ها لوله آزمایش معمولی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، این لوله ها برای رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها در محیط کشت مصنوعی(جامد یا مایع) به کار می رود. دهانه این لوله […]

در بسیاری از پروژه­ های آزمایشگاهی لازم است برای انجام آزمایش مورد نظر ابتدا شرایط و محیط مناسب برای آن آزمایش را فراهم کرد تا نتایج حاصل از آزمایش درست و با خطای کمتری بدست آید. یکی از این شرایط که تاثیر غیرقابل چشم­ پوشی در نتایج نهایی آزمایش دارد شستشوی ظروف آزمایشگاهی است. روش […]

یک پاسخ به “تمیز کردن اجاق گاز با استفاده از مواد شوینده مناسب”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا