راهنمای یافتن کد مواد شیمیایی مرک

مواد شیمیایی آزمایشگاهی و از آن جمله مواد شیمیایی مرک با خلوص و گرید‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند و از همین رو قبل از خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی باید مطمئن شویم که ماده ای که خریداری می‌کنیم دقیقا مطابق با نیازهای ما می‌باشد. پس در قدم اول باید ماده شیمیایی مورد نظر خود را در سایت شرکت سازنده جستجو کنیم. بعد از پیدا کردن ماده دلخواه با داشتن کد آن ماده می‌توانیم با اطمینان اقدام به خرید کنیم. در ادامه روش پیدا کردن کد مواد شیمیایی مرک را بررسی می کنیم.

ابتدا سایت شرکت مرک به نشانی http://www.merckmillipore.com را باز می کنیم و با استفاده از نوار جستجو نام ماده شیمیایی مورد نظرمان را جستجو می کنیم.پیدا کردن کد مواد شیمیایی مرک

در صفحه نتایج جستجو همه محصولاتی که با جستجوی ما همخوانی دارند نمایش داده می شوند و ما می توانیم جزئیات آن ها را بررسی کرده و محصولات را با یکدیگر مقایسه کنیم. در این صفحه برای هر محصول دو کد نمایش داده می شود. یکی CAS Number و دیگری Catalogue Number.

پیدا کردن کد مواد شیمیایی مرک

باید دقت کرد که کد ماده شیمیایی در واقع همان Catalogue Number است که یک عدد ۶ رقمی بوده و بیانگر خلوص، گرید و مشخصات ماده است. در حالی که CAS Number صرفا شماره ثبت ماده شیمیایی است و منحصر به فرد هم نیست. همانطور که در تصویر بالا هم مشاهده می‌کنیم برای ماده شیمیایی استون دو محصول مختلف با Catalogue Number متفاوت و CAS Number یکسان داریم. به این ترتیب می توان گفت که برای سفارش ماده شیمیایی مورد نظر باید لزوما Catalogue Number ماده دلخواه را بدانیم.

حال اگر روی نام و Catalogue Number یکی از محصولات نمایش داده شده کلیک کنیم صفحه جزئیات کامل آن محصول باز می شود. در این صفحه اطلاعات بیشتری در باره این محصول وجود دارد که عبارتست از:

  • فرمول شیمیایی
  • جرم مولی
  • نام های جایگزین متداول
  • ساختار مولکولی
  • کاربردها
  • خواص فیزیکی و شیمیایی
  • موارد ایمنی
  • شرایط نگهداری
  • خلوص، چگالی و …

در همین صفحه یک جدول در مورد انواع بسته بندی محصول وجود دارد که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنیم. به عنوان مثال برای استون که Catalogue Number آن ۸۲۲۲۵۱ است چهار نوع بسته بندی مختلف وجود دارد. همانطور که در جدول می‌بینیم هر کدام از این بسته بندی ها کد Catalogue Number منحصر به فرد دارد. این کد یک عدد ۱۰ رقمی است که ۶ رقم آن مربوط به Catalogue Number ماده مورد نظر بوده و ۴ رقم بعدی کد یکتایی است که مشخصات بسته بندی را نشان می دهد.

پیدا کردن کد مواد شیمیایی مرک

به این ترتیب دیدیم که منظور از کد مواد شیمیایی در واقع Catalogue Number ماده مورد نظر است. اگر چه CAS Number را هم می توان به عنوان کد مواد شیمیایی در نظر گرفت؛ نباید فراموش کرد که برای سفارش مواد شیمیایی آزمایشگاهی فقط باید از Catalogue Number استفاده کنیم.

برخی از مشتریان تمادکالا