تاثیر شکم بند برای لاغری

این روزها یکی از دغدغه های اصلی جوامع بشری اضافه وزن و عدم تناسب اندام است. برای رسیدن به اندامی متناسب روش های زیادی اعم از رژیم هایتاثیر شکم بند لاغری چیست غذایی، انواع ورزش ها،عمل جراحی و … وجود دارد که می توان با استفاده از آنها لاغر شد. این روش ها هر کدام مکانیسم متفاوتی دارند و برای اثر بخشی موثر نیاز است طبق نظر متخصص ماهر و طی مدت زمان طولانی استفاده شوند.

شکم بند لاغری از دیگر روش های کاهش وزن و رسیدن به وزن متعادل است که استفاده از آن بخصوص در بین خانم ها بسیار رواج پیدا کرده است. سوال اساسی که مطرح می شود این است که میزان تاثیر شکم بند در لاغری چقدر است ؟
شکم بندها در ابتدا به عنوان تجهیزات پزشکی برای افرادی که تحت عمل جراحی قرار می گرفتند استفاده می شد. سپس استفاده از آن به عنوان وسیله گرم کننده برای افراد دارای کمردرد و خانم های باردار مرسوم شد. هر کدام از این شکم بندها کارکردهای متفاوتی داشته و برای مواقع خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.
در مواقع نیز استفاده از شکم بند برای افرادی که دارای چربی اضافه در ناحیه شکم و پهلو خود هستند، توصیه می شود. عملکرد این مدل از شکم بندها بدین صورت است که فشار کشسانی را روی چربی های ناحیه شکم ایجاد می کنند و سایز را به صورت آنی کم کرده و فرم لاغرتری را برای بدن فرد ایجاد می کنند. در ادامه مقاله در مورد تاثیر یا عدم تاثیر شکم بند برای لاغری و انواع آن ها مطالبی را ارائه خواهیم داد با ما همراه شوید.

فواید شکم بند لاغری

شکم بند به تکه پارچه ضدحساسیت کشی گفته می شود که با استفاده از بست های موجود در آن می توان اندازه آن را تنظیم کرد. طراحی این کالای پزشکی به گونه ای است که بتوان به راحتی آن را در زیر لباس استفاده کرد. با پوشیدن شکم بند و فشرده سازی چربی های موجود در نواحی شکم و پهلو، فرد به صورت آنی متوجه تغییر سایز در خود خواهد شد. همچنین استفاده طولانی مدت از شکم بند سبب تصحیح فرم شکم و پهلو در فرد می شود.
به شکم بندهای لاغری ، اصطلاحا شکم بند چربی سوز نیز گفته می شود.جنس این شکم بندها اغلب از پارچه پلیمری به نام نئوپرین است . جنس این پارچه به گونه ای است که از تبادل گرما و رطوبت بین پوست و هوای اطراف جلوگیری می کند و سبب افزایش تعریق و دمای بدن و در نتیجه چربی سوزی در فرد خواهد شد. توجه داشته باشید که در کنار استفاده از شکم بند لاغری باید رژیم غذایی مناسب و تحرک کافی داشته باشید تا چربی های موجود در ناحیه شکم و پهلو از بین برود.
خرید شکم بند لاغری
برای استفاده از شکم بند باید به اصول استفاده از آن توجه نمایید. برای تاثیر مطلوب شکم بند، نباید زیر آن لباسی استفاده کنید.از مهم ترین محاسن و تاثیرات استفاده از شکم بند لاغری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  •  بهبود وضعیت بدن
  • کاهش درد کمر
  • لاغری موقت
  • اثر روانی مثبت لاغری و افزایش اعتماد بنفس
  • کم شدن اشتها
  • آب شدن پهلوها

به طور کلی می توان گفت که شکم بند نقشی مکمل را در رسیدن به تناسب اندام ایفا می کند و به تنهایی نمی تواند در دراز مدت نقش مهمی را در لاغری و تناسب اندام فرد داشته باشد . اراده و همت فرد در کنار استفاده از این محصول بسیار تعیین کننده است.
در افرادی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند استفاده از شکم بند سبب ایجاد انقباض در ناحیه مدنظر می شود و موجب تسریع در بهبودی فرد خواهد شد. البته قبل از تهیه شکم بند حتما از پزشک جراح مشورت بگیرید.
در مواقعی که فرد نیاز دارد به صورت آنی سایز کم کند و وقت زیادی برای رژیم و ورزش در اختیار ندارد، پوشیدن شکم بند راه گشا است. با استفاده از این ابزار پزشکی می توانید به صورت آنی یک تا دوسایز کم کنید و به اندام ایده آل خود برسید. شکم بند را در زیر لباس استفاده می کنند و اصلا پس از پوشیدن نمایان نیست.

عوارض استفاده از کمربند طبی

استفاده از شکم بند طبی در کنار تمامی محاسنی که دارد، عوارضی نیز در پی دارد . اگر شما نیز علاقه مند به استفاده از شکم بند طبی هستید بهتر است اندکی با عوارض استفاده از آنها آشنا شوید. مهم ترین این عوارض عبارتند از :

  • مشکلات پوستی
  • کم آبی بدن (که عوارضی مانند سرگیجه، سردرد، خشکی دهان و پوست، اختلالات کلیه و … را در بردارد)
  • مشکلات داخلی ( از جمله: جابه حایی اندامها، سوزش معده، تحت فشار بودن دنده ها، اختلال در گوارش و عدم اکسیژن رسانی به اندام های بدن را در پی دارد)
  • جراحت پوستی
  • آسیب به عروق پوست

انواع شکم بند لاغری

انواع مختلف شکم بند در بازار عرضه محصولات پزشکی یافت می شود که هر کدام کارکرد متفاوتی دارند و برای استفاده مشخصی خریداری می شود. برخی از افراد جهت بهبودی و گرم نگه داشتن درد کمر، برخی افراد دیگر در زمان بارداری و برخی افراد نیز جهت از بین بردن چربی های اضافه موجود در ناحیه شکم و پهلو از شکم بند طبی استفاده می کنند.

 

انواع شکم بندی لاغری

انواع مختلف شکم بندها از لحاظ نحوه عملکردشان عبارتند از:

شکم بند ساده

شکم بند ساده دارای پارچه کشی با بندهای پهنی است که به دورشکم و پهلو ها می پیچد و با اعمال فشار به چربی اطراف شکم و بافت ها سبب متراکم شدن آن ها و کاهش سایز می شود.

شکم بند الکتریکی محرک عضلات شکم

شکم بند الکتریکی که به شکم بند ویبراتور نیز معروف است در خود چند عدد پد الکتریکی دارد که با اعمال لرزش الکتریکی سبب سفتی عضلات شکم می شوند. عملکرد این شکم بند تقریبا با ورزش درازنشست برابری می کند. همچنین در زمان فشرده سازی عضلات شکمی سبب افزایش متابولیسم در ناحیه شکم شده و منجر به چربی سوزی می شود.

شکم بند لاغری کاهش دهنده اشتها

افرادی که از این مدل شکم بند استفاده می کنند با کاهش ارسال پیام گرسنگی به مغز، کاهش اشتها پیدا کرده و لاغر می شوند.

شکم بند سونا

شکم بند سونا همانطور که از نام آن پیداست سبب افزایش گرما در نواحی شکم و پهلو شده و چربی ها را می سوزانند.

انواع شکم بند لاغری طبی از لحاظ مردانه و زنانه بودن آن

همانطور که گفته شد شکم بندها کارکردهای مختلفی اعم از چربی سوزی، اصلاح وضعیت و فرم بدن، زمان بارداری وپس از عمل جراحی دارند.خانم ها در دوران بارداری می توانند از شکم بندهای مخصوص استفاده کنند استفاده از این شکم بند به خانم های باردار کمک می کند وضعیت بهتری داشته باشند و احساس ثبات بیشتری کنند. پزشکان توصیه می کنند بیشتر از دو یا سه ساعت از شکم بند بارداری استفاده نکنید.
برخی دیگر از شکم بندها وجود دارند که سبب اصلاح فرم بدن می شوند. بسیاری از آقایان از این شکم بندهای مخصوص استفاده می کنند تا فرم و وضعیت بدن خود را بهبود ببخشند. در کنار استفاده از گن ورزش های هوازی و رعایت رژیم غذایی کمک کننده خواهد بود.

 

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

کروماتوگرافی روشی برای جداسازی اجرای یک مایع یا گاز از یکدیگر است. در این روش معمولا ماده ای که قصد جداسازی آنرا داریم، از یک توری یا لوله عبور کرده و در طی این فرآیند، اجزای ماده، با توجه به سرعت های مختلف حرکتشان در محیط، جداسازی میشوند. در مقاله پیش رو به معرفی روش […]

مواد شیمیایی موجود در شوینده ها شوینده ها موادی پرکاربرد برای زدودن انواع چربی و آلودگی ها از سطوح مختلف هستند. اولین ماده ی شوینده تولید شده توسط انسان صابون است که از ساخت آن قرن ها می گذرد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، طیف گسترده ای از محصولات شوینده با ویژگی های پاک […]

کوره آزمایشگاهی چیست؟ کوره آزمایشگاهی (laboratory Furnace ) یکی از تجهیزاتی است که در آزمایشگاه ها کاملا کاربردی بوده و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و وسیله‌ای برای انجام انواع آزمایشگاه‌های عمومی و تخصصی به حساب می آید. این وسیله یک جزء جدانشدنی و ضروری در هر آزمایشگاه بوده که دارای اهمیت و کارایی […]

هگزان یا هیدرید هکسیل (به انگلیسی: Hexane) یک ترکیب آلی از دسته آلکان‌ها با شش اتم کربن است که فرمول شیمیایی آن CH3(CH2)4CH3 می­باشد. در نامگذاری آیوپاک (IUPAC) نرمال هگزان به آلکان راست زنجیر بدون شاخه ای اطلاق میشود که دارای زنجیری شیش کربنه به فرمول مولکولی C6H14 باشد هگزان ماده شیمیایی است که از نفت […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا