آنالیز پتانسیل زتا


آنالیز تعیین پتانسیل زتا

فروشگاه اینترنتی تمادکالا  ارائه کننده خدمات تخصصی آنالیز و طیف سنجی می باشد ؛ این خدمات در تمادکالا در صورت نیاز همراه با تحلیل آنالیز ارائه می شود. همچنین اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید از مشاوره رایگان آنالیز تمادکالا استفاده کنید. شما می توانید از خدمات تفسیر آنالیز پتانسیل زتا استفاده کنید.

آنالیز DLS

معرفی آنالیز پتانسیل زتا

آنالیز پتانسیل زتا یه ذره در اکثر موارد به عنوان شاخصی برای بررسی پایداری پراکندگی  نمونه مورد استناد واقع می گردد. مقادیر بالا از نظر اندازه در پتانیسل زتا،به معنای این است که سوسپانسون ازحیث پایداری الکتروستاتیک در وضعیت مطلوبی است. پتانسیل زتا به عنوان تابعی از PH یا به عنوان عاملی در تغییر شیمی نمونه،برای ایجاد فرمولاسیون های جدید برای ایجاد موادی با عمر پایداری طولانی تر می باشد. در نقطه مقابل این امر،مشخص نمودن نقطه ای که پتانسیل زتا در آن صفر است که نقطه ایزوالکتریک نامیده می شود می تواند شرایط بهینه را برای جداسازی ذرات یا ایجاد لخته،فراهم نماید.

آنالیز پتانسیل زتا یکی از آزمون هایی است که دستگاه تفرق نور پویا یا DLS در کنار تعیین توزیع اندازه ذرات انجام می دهد. پراکندگی نور پویا یا دینامیکی روشی فیزیکی است که برای تعیین توزیع ذرات موجود در محلول ها و سوسپانسیون استفاده می شود. این روش غیرمخرب و سریع برای تعیین اندازه ذرات در محدوده چند نانومتر تا میکرون به کار می رود. در فناوری های اخیر، ذراتی با قطر کمتر از نانومتر نیز با این روش قابل اندازه گیری هستند. این روش به برهمکنش نور با ذره بستگی دارد. نور پراکنده شده بوسیله نانوذرات موجود در سوسپانسیون با زمان تغییر می کند که می تواند به قطر ذره ارتباط داده شود.

در روش پراکندگی دینامیکی نور، حرکت براونی ذرات که وابسته به اندازه آن هاست اندازه گیری می شود. به این ترتیب که ذرات توسط نور لیزر تابش داده می شوند و شدت نوسانات نور پراکنده شده مورد آنالیز قرار می گیرد. زمانی که نمونه در محلول پخش می شود، ذرات بسیار کوچک به وسیله مولکول های مایع در جهات مختلف حرکت تصادفی پیدا می کنند و به این ترتیب ذرات بزرگ هم حرکت خواهند کرد، به عنوان مثال مولکول های آب به راحتی می توانند مولکول های چند میکرونی پلی استایرن را حرکت دهند.

با وجود این، حرکت ذرات کوچک سریع تر است و فاصله بیش تری را طی می کنند در صورتی که ذرات بزرگ آهسته تر حرکت کرده و در نتیجه فاصله کمتری را طی می کنند. به حرکت تصادفی ذرات درون محلول بر اثر اعمال نیرو از سوی مولکول های حلال، حرکت براونی گفته می شود. تفرق نور دینامیکی با اندازه گیری حرکت براونی ذرات و یا به عبارت دیگر با اندازه گیری میزان جابجایی ذرات درون دیسپرسانت، پی به اندازه آنها می برد.

مشخصات دستگاه  آنالیز پتانسیل زتا

مشخصات دستگاه

دستگاه Malvern مدل Zeta Sizer

خدمات تفسیر آنالیز پتانسیل زتا

در صورت نیاز به استفاده از خدمات تفسیر آنالیز تعیین پتانسیل زتا تماس بگیرید.

دیگران از این آنالیزها هم استفاده نموده اند

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

برخی از مشتریان تمادکالا