نحوه خشک کردن گل با سیلیکاژل

شاید بسیار برایتان پیش آمده باشد که گل‌های زیبای عروسی، تولد، سالگرد ازدواج یا هر مناسب دیگری که دریافت کرده اید، بعد از مدتی پلاسیده شده اند و با وجود اینکه بسیار آنها را دوست داشته اید، مجبور به دورانداختن آنها شده اید. در مقاله پیش رو به شما خواهیم آموخت که بتوانید این گلها را خشک کرده و بدون خراب شدن برای مدت زیادی نگهداری کنید.

سیلیکاژل یکی از موادی است که احتمالا به دفعات اسم آنرا شنیده ایم. این ماده بدلیل خاصیت جذب بالای رطوبتی که دارد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از کاربردهای بسیار مهم آن، جذب رطوبت گل و خشک کردن آن است. در مقاله پیش رو به آموزش نحوه خشک کردن گل با سیلیکاژل می پردازیم.

فروش سیلیکاژل آزمایشگاهی

فروش سیلیکاژل صنعتی

خشک کردن گل با سیلیکاژل، یک روش بسیار محبوب برای خشک کردن گلها است. دلیل آن هم این است که در این روش، اندازه و رنگ گل نسبت به دیگر روش ها بهتر حفظ می شود. به همین دلیل نیز اگر میخواهید گل هایی را که هدیه گرفته اید، قبل از پلاسیده شدن، خشک کرده و نگهداری کنید، حتما آموزش زیر را که در مورد نحوه خشک کردن گلها با استفاده از سیلیکاژل است، بخوانید.

این روش نسبت به روش های دیگر خشک کردن گل مزایای بسیار زیادی دارد و به نسبت هم راحت است.

نحوه خشک کردن گل با سیلیکاژل

روش خشک کردن گل با سیلیکاژل

درادامه با روش خشک کردن گل با سیلیکاژل و تجهیزات لازم برای خشک کردن گل آشنا می شویم:

تجهیزات و مواد لازم خشک کردن گل با سیلیکاژل

  • سیلیکاژل(میتوانید از سایت تمادکالا تهیه نمایید)
  • ظرف در دار(توجه شود که در آن باید به صورتی باشد که هوا به درون آن نفوذ نکند. گل باید بتواند درون آن قرار بگیرد)
  • گلی که قصد خشک کردن آنرا دارید
  • قاشق غذاخوری

روش کار خشک کردن گل با سیلیکاژل

  1. در ظرف را باز کرده و گلها را در بهترین حالت ممکن در آن قرار دهید. بدین معنا که گلبرگ های آن تحت فشار و یا خم شده نباشند زیرا در این صورت، پس از فرآیند خشک کردن نیز به همین حالت باقی خواهند ماند.
  2. دانه های سیلیکاژل کمی درشت هستند، به همین دلیل بهتر است آنها را آسیاب کنید. توجه کنید که سیلیکاژل به سرعت رطوبت را جذب می کند و نباید مدت زمان زیادی خارج از کیسه یا ظرفش باشد. در آن صورت دیگر کارکردش را از دست می دهد.
  3. به آرامی و با استفاده از قاشق غذاخوری دانه های سیلیکاژل را روی و اطراف تمام گل ها بریزید. به شکلی اینکار را انجام دهید که گلها کاملا در سیلیکاژل دفن شده باشند.
  4. در ظرف را ببندید و از بسته شدن آن و وارد نشدن هوا به ظرف مطمئن شوید.
  5. چند روز صبر کنید تا گلها خشک شوند(این زمان به نوع گل بستگی دارد؛ بعضی گل ها زودتر و بعضی از آنها دیرتر خشک می شوند)
  6. پس از چند روز در را بازکرده و سیلیکاژل را به آرامی تخلیه کنید.
  7. به آرامی انگشتتان را روی گلبرگ ها کشیده و اگر احساس نرمی کردید، گل کاملا خشک نشده است و لازم چندروز دیگر آنرا درون سیلیکاژل قرار دهید.
  8. پس از خشک شدن،  گل را به آرامی از ساقه آن بلند کرده و از ظرف خارج کنید؛ زیرا گلبرگ های آن بسیار شکننده هستند.

فیلم 1: دفن کردن گل با استفاده از سیلیکاژل

فیلم 2: خارج کردن گل های خشک شده از ظرف سیلیکاژل

نکات لازم در خشک کردن گل با سیلیکاژل

  • سیلیکاژل نباید مدت زیادی با هوا تماس داشتنه باشد زیرا در این ضورت، رطوبت هوا را جذب کرده و خاصیت آن کاهش پیدا می کند.
  • سیلیکاژل در صورت تماس با پوست، می تواند رطوبت آنرا جذب کرده و موجب خشکی پوست شود بنابراین بهتر است که هنگام استفاده از آن، از دستکش استفاده شود.
  • حواستان باشد زمانی که می خواهید خشک کردن را انجام دهید، روی گل رطوبتی مانند شبنم نباشد زیرا در این صورت، با اولین تماس، سیلیکاژل به گل چسبیده و پس از خشک شدن، زیبایی آن کاهش می یابد.
  • زمانی که قصد خشک کردن همزمان چند گل را در یک ظرف دارید، حواستان باشد که گلها درون ظرف به یکدیگر نچسبیده باشند و فاصله داشته باشند.

امیدواریم بتوانید گل های خاطره انگیز را برای خود نگهداری کنید و یا با هدیه دادن این گلها، عزیزان خود را خوشحال کنید.

خرید سیلیکاژل برای گل

سیلیکاژل عمدتا توسط فروشگاه های مواد شیمیایی فروخته می شود. فرمول اصلی این ماده در واقع SiO2 است. برای خرید سیلیکاژل برای گل می توانید از طریق صفحه فروش سیلیکاژل سایت تمادکالا اقدام فرمایید.

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۴.۶۲ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

آب مقطر آکواریوم یکی از انواع آب مقطر است که بدلیل خلوص بالا و ایمنی برای استفاده در آکواریوم ها گزینه بسیار مناسبی می باشد. آب مقطر چیست؟ آب مقطر آبی است که حذف ناخالصی های آب در آن از روش تقطیر صورت گرفته است. در روش تقطیر ابتدا آب جوشانده می شود و سپس […]

مولاژ چیست؟ مولاژ در اصل کلمه ای فرانسوی است که به معنای قالب است و با همین نام شناخته می شود. مولاژها انواع مختلفی داشته و برای کاربرهای متعددی به کار می روند. به طور مثال در رشته پزشکی انواع مولاژهایی که بدن و آناتومی بدن را نمایش می دهد برای آموزش و یادگیری دانشجویان […]

آب رادیاتور و بهترین آب رادیاتور چیست؟ آب رادیاتور مایعی است که درون رادیاتور خودروها ریخته می‌شود. این مایع برای سرد کردن موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کند؛ در واقع به عنوان خنک کننده یا ضدیخ نیز شناخته می‌شوند. انواع آب رادیاتور در بازار موجود است؛ […]

تیتراسیون معمولا در علم شیمی به کار می­رود و برای تعیین غلظت یک ماده مجهول استفاده می‌­شود. در تیتراسیون اندازه­‌گیری حجم بسیار مهم است، به همین دلیل به آن آنالیز حجمی نیز می‌­گویند. یکی از معمول­ترین آنالیزهای حجمی، تیتراسیون اسید و باز است. در این روش محلول مجهول در یک ظرف قرار دارد. سپس محلول […]

12 پاسخ به “نحوه خشک کردن گل با سیلیکاژل”

  1. چه روش جالبی؛ من همیشه این مشکل رو داشتم. سیلیکاژل در صنعتی که ما توش فعالیت میکنیم هست، چه خوب که کاربردشم یاد گرفتم.

  2. من از این روش استفاده کردم واقعا کاربردی بود . همیشه در خشک کردن گل مشکل داشتم ولی با یه بار خریدن این ماده همه گل ها مو خشک می کنم

  3. واقعا فکر نمی کردم جواب بده این روش برای خشک کردن گل. ممنون از مقاله خوبتون

  4. سلام. به من گفتند باید سیلیکاژل رو دو ساعت تو فر با دمای ۲۸۰ درجه بذارم تا رطوبتش رو از دست بده؟ درسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا