الکل ضد عفونی کننده دست

برای ضد عفونی کردن دست ممکن است از مواد مختلفی استفاده شود. اما پرکاربردترین آنها الکل ها هستند. در مقاله پیش رو قصد داریم توضیحات بیشتری در این باره ارائه کنیم.

عمده ضدعفونی کننده های دست که در بازار یافت می شوند، بر پایه الکل هستند. الکل ها قابلیت تخریب پروتئین های ویروس، باکتری یا قارچ ها را دارند و به همین دلیل نیز باعث غیر فعال شدن آنها می شوند.

الکل های مورد استفاده برای ضد عفونی دست

به طور کلی دو نوع الکل هستند که بیشترین استفاده را در ضد عفونی کردن دست دارند.

  1. ایزوپروپیل الکل (ایزوپروپانول یا 2-پروپانول)
  2. اتانول
  • توجه شود که متانول هیچ کاربردی برای ضدعفونی کردن دست ندارد و سمی است.

الکل ضد عفونی کننده دست اتانول

اتانول نام آشنایی است که بسیاری آن را شنیده اند. از آن در تزریقات و برای ضد عفونی کردن بسیاری از ابزار آلات پزشکی نیز استفاده می شود. اتانول یا اتیل الکل، همان الکل میوه است. این الکل به دلیل نداشتن سمیت، در بسیاری از کاربردهای آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش محلول ضد عفونی کننده دست اتانول ۷۰ درصد

الکل ضد عفونی کننده دست ایزوپروپانول

ایزوپروپانول نوع دیگری از الکل است. این الکل نیز برای ضد عفونی کردن پوست، کاربرد بسیاری زیادی دارد و در تزریقات و بسیاری از جراحی ها مورد استفاده قرار می گیرد. (عمده پدهای الکلی که برای تزریقات استفاده می شوند، دارای ایزوپروپانول هستند)

ایزوپروپانول قیمت کمتری نسبت به اتانول دارد و به نظر می رسد کمتر پوست را خشک می کند. البته باید به این نکته توجه شود که ایزوپروپانول فقط برای استفاده روی پوست مناسب است و برای استفاده داخلی سمی است.

فروش ایزوپروپانول

سازمان بهداشت جهانی هر دو نوع اتانول و ایزوپروپانول را برای ضدعفونی دست تایید می کند.

الکل ضد عفونی کننده دست

ضدعفونی کننده های دست الکلی

ضدعفونی کننده های دست که بر پایه الکل هستند، جدای از الکل (که چیزی حدود 70% آنها را تشکیل می دهد)، دارای آب، گلیسیرین (برای جلوگیری از خشک شدن پوست بعد از استفاده) و مقادیر بسیار کمی آب اکسیژنه (به عنوان گندزا) نیز هستند.

*استفاده از الکل خالص برای ضدعفونی مناسب نیست و لازم است با آب رقیق شده تا به غلظت حدود 70% برسد.

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

امروزه بسیاری از ما در مورد سطوح خود تمیزشونده میشنویم که در صنایع مختلفی نیز مورد استفاده قرار میگیرند. کشف این خاصیت،از اثر نیلوفری آبی شروع شده است. مدت ها مشاهده شده است که نیلوفر آبی گلی است که به هیچ عنوان کثیف نمیشود(حتی با اینکه در مرداب ها و آبهای گل آلود زندگی میکنند). […]

کربوکسی متیل سلولز، CMC یا سلولزگام یک گرد سفیدرنگ و بی بود است که امروزه در دو گرید خوراکی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. کربوکسی متیل سلولز از مشتقات سلولز است که در آن به جای برخی از گروه های هیدکروکسیل (-OH) گروه کربوکسی متیل (-CH2-COOH) جایگزین شده است. این ماده یک پلیمر […]

  در اکثر SEMها، نمونه‌ها بر روی یک نمونه گیر متصل به یک پایه نصب می‌شوند و به طور مستقیم یا پس از عبور از یک محفظه‌ی میانی، وارد محفظه‌ی اصلی می‌شوند. ابعاد نمونه با توجه به ابعاد هندسی محفظه و تجهیزات سخت افزاری عملیات روبش و آشکارسازی محدود می‌شود. این محدودیت ابعادی از جهت […]

در ابتدا برای تعریف محیط کشت کپک و مخمر نیاز است اطلاعاتی راجب کپک ها و مخمر ها داشته باشیم. کپک و مخمر به طور گسترده در محیط اطراف ما وجود دارد. به همین دلیل مطالعه و شناخت بیشتر مخمرها و کپک ها امروزه مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. کپک ها کپک ها قدرت […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا