طیف سنجی پلاسمای جفت شده القایی ICP


خدمات آنالیز ICP

فروشگاه اینترنتی تمادکالا  ارائه کننده خدمات تخصصی آنالیز می باشد؛ این خدمات در تمادکالا در صورت نیاز همراه با تحلیل آنالیز ارائه می شود. همچنین اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید از مشاوره رایگان آنالیز تمادکالا استفاده کنید.

از روش ICP (پلاسمای جفت شده القایی) برای شناسایی بیشتر عناصر بجز آرگون استفاده می شود. در واقع این روش یک روش آنالیز عنصری است در مقایسه با روش های دیگر، روشی حساس تر، با حد تشخیص بهتر و تکرارپذیری بالاتر است. زمان پاسخ دهی در این روش کوتاه است و انواع نمونه اعم از جامد، مایع و گاز را می توان با این روش آنالیز عنصری نمود.

طیف سنجی پلاسمای جفت شده القایی از جمله روش های طیف سنجی اتمی است که در آن اتمی شدن عناصر (Atomization) به کمک محیط گرم پلاسما صورت می پذیرد. سپس توسط یک طیف سنج انتشاری (OES) و یا یک طیف سنج جرمی (MS) قابل آشکارسازی و کمی سازی می باشد. این روش در مقایسه با روشهای دیگر، روشی حساس تر، با حد تشخیص بهتر و تکرارپذیری بالاتر است. روش های ICP دارای قابلیت اندازه گیری کمی محتوای عنصری یک ماده از مقیاس ppt تا درصد وزنی (wt%) می‌باشد. تنها عناصری که توسط روش های ICP قابل اندازه گیری نیستند، C، H، O، N و هالوژن ها می باشند. نمونه های جامد باید در مایع، به طور معمول محلول آبی اسیدی، حل شده و یا تجزیه شوند.

  • مزایای روش ICP

1-پاسخ دهی ثابت برای یک عنصر خاص

2-اندازه گیری چند آنالیت به طور همزمان

3-زمان پاسخ دهی کوتاه

4-درستی و دقت بالا

5-اثرات مزاحمت کم

6-قابلیت اندازه گیری روی سه حالت جامد، مایع و گاز

  • معایب روش ICP

1-حتماً باید نمونه به صورت سیال درآید.

2-در مواردی که نمونه در حلال آلی حل شده است، باید حلال آلی را جدا نمود.

انواع آنالیز ICP

طیف سنجی پلاسمای جفت شده القایی ICP دارای انواع متفاوتی می باشد که هر کدام از آنها برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.این دو روش عبارتند از:

  • OES:  با استفاده از روش  OES درصد و نوع عناصر موجود در ساختار مشخص می شود.
  •  MS: در روش MS جرم مولکولی ماده نیز قابل تشخیص است.

درخواست خدمات آنالیز ICP

تمامی خدمات ذکر شده، در تمادکالا توسط دستگاه های مدرن و کارشناسان مجرب انجام می شود. همچنین تحلیل و تفسیر آنالیز ها و ارائه مشاوره رایگان در خصوص انجام آنالیز از دیگر خدمات تمادکالا می باشد. در صورت نیاز می توانید از راهنمای درخواست خدمات تخصصی آنالیز استفاده نمایید.

تمادکالا تا پایان مسیر با شماست

دیگران این آنالیزها را هم استفاده نموده اند
برخی از مشتریان تمادکالا