اتصال مغز انسان به اینترنت! (خبر)

پژوهشگران دانشگاه ویتز، مغز انسان را مستقیما به اینترنت متصل کردند. داده‌های جمع آوری شده از این پروژه می‌تواند گام‌های بعدی در یادگیری ماشین‌ها و رابط‌های مغز-کامپیوتر را پیش ببرد.

برای اولین بار، پژوهشگران راهی برای اتصال مغز انسان به اینترنت به صورت زنده کشف کردند. نام این پروژه “Brainternet” است و مغز را مانند اینرنت اشیاء به اینترنت متصل می‌کند.

نحوه‌ی کار پروژه به این صورت است که سیگنال‌های EEG امواج مغزی بویسله یک “دستگاه EEG وابسطه به احساسات” که به سر کاربر متصل است، جمع آوری می‌شوند. سپس این اطلاعات به یک کامپیوتر ارزان قیمت ارسال می‌شوند که می‌تواند اطلاعات را به صورت زنده روی یک وبسایت باز، جایی که هرکسی می‌تواند آنرا ببیند، ارسال می‌کند.

اتصال مغز انسان به اینترنت

 

 

پژوهشگر ارشد این پروژه می‌گوید: ((“Brainternet” یک پیشرفت جدید در زمینه سیستم‌های رابط مغز-کامپیوتر است. در اینجا کمبود اطلاعات در زمینه‌ی نحوه‌ی کار و پردازش اطلاعات مغز به چشم می‌خورد. “Brainternet” به دنبال ساده کردن فهم انسان از مغز خودش و مغز دیگران است؛ این کار با مانیتور کردن دائمی فعالیت مغز انجام می‌شود.))

وی می‌گوید این تازه ابتدای راه این پروژه است. تیم درحال کار روی تجربه‌ی تعاملی بیشتری بین کاربر و مغزش هستند. بعضی از این کاربردها همین الآن نیز بر روی سایت قرار گرفته‌اند اما به تحریک‌هایی مانند حرکت بازو محدود شده‌اند. این پروژه می‌تواند بیش از این نیز توسعه یابد تا اطلاعات را روی یک نرم‌افزار تلفن همراه ضبط کند تا به عنوان داده برای الگوریتم یادگیری ماشین استفاده شوند. در آینده این اطلاعات می‌تواند دوطرفه به عنوان ورودی و خروجی مغز منتقل شوند.

اطلاعات جمع آوری شده از این پروژه می‌توانند به ما کمک کنند تا درک بهتری از نحوه‌ی عملکرد مغز خود داشته باشیم و بتوانیم از این اطلاعات برای افزودن به قدرت مغزمان استفاده کنیم.

 

منبع:
https://futurism.com/researchers-have-linked-a-human-brain-to-the-internet-for-the-first-time-ever/

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


امتیازی ثبت نشده است.
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

بشر بشر یکی از پرکاربردترین ظروف آزمایشگاهی می باشد. این ظروف استوانه ای شکل کف تخت بوده و عموما دارای لبه ای کوچک در دهانه ی خود به جهت راحت ریختن مایعات می باشند. خرید بشر انواع بشر بشرها از لحاظ ساختاری و شکل ظاهری و استفاده متداول به سه دسته تقسیم می شوند. بشرهای […]

سوسک‌ها موجوداتی موذی هستند و از زمانی از تخم در می‌آیند تا زمانی که بالغ شوند، به لحاظ اندازه رشد دارند و ممکن است سوسک‌ها را در محیط زندگی خود با ابعاد و ظاهر متفاوت ببینیم. انواع مختلف سوسک‌ها برای سازگاری با شرایط زندگی و مقابله با شکارچی‌های احتمالی، سطح باله‌های پشتی شان ممکن است […]

اگر تا به حال از خوردن آووکادو لذت برده اید، می دانید که با سایر میوه ها متفاوت است. برخلاف اکثر میوه های دیگر، این میوه سرشار از چربی های سالم است و اغلب برای تولید روغن آووکادو استفاده می شود. اگرچه این روغن به اندازه روغن زیتون شناخته شده نیست، اما به همان اندازه […]

برای ضد عفونی کردن دست ممکن است از مواد مختلفی استفاده شود. اما پرکاربردترین آنها الکل ها هستند. در مقاله پیش رو قصد داریم توضیحات بیشتری در این باره ارائه کنیم. عمده ضدعفونی کننده های دست که در بازار یافت می شوند، بر پایه الکل هستند. الکل ها قابلیت تخریب پروتئین های ویروس، باکتری یا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا