کاربرد سولفات مس

سولفات مس، مس سولفات یا کات کبود، ماده ای بسیار پرکاربرد در صنعت و با فرمول شیمیایی CuSO4 است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کات کبود میتوانید مقاله “کات کبود و انواع آن” را مطالعه فرمایید. در مقاله پیش رو قصد داریم به معرفی کاربردهای سولفات مس بپردازیم. فروشگاه تمادکالا این امکان را فراهم کرده است تا از خدمات فروش سولفات مس در گرید های آزمایشگاهی و صنعتی در مقادیر دلخواه استفاده کنید.

فروش سولفات مس

کاربرد سولفات مس در پرورش طیور

مس یکی از مواد ضروری برای بدن است که در بسیاری از اتفاقات درون بدن به صورت غیر مستقیم دخیل است. مس یکی از موادی است که تاثیر زیادی در سیستم ایمنی پرندگان دارد. نیاز پرندگان به مس در زمان آلودگی های عفونی افزایش می یابد. معمولا برای افزایش سلامت و ایمنی جوجه ها، سطوح مس را برای آنها افزایش میدهند.

کاربرد سولفات مس در پرورش طیور

  • کمبود مس باعث تضعیف سیستم ایمنی جوجه ها میشود. استفاده از سولفات مس در جیره، برای تامین 150 میلی گرم در کیلوگرم، کلسترول تخم مرغ کاهش پیدا میکند.(بدون اثرهای سوء دیگر)
  • افزایش سولفات مس در جیره طیور گوشتی، سبب کاهش جمعیت میکروبی میشود.(مانند آنتی بیوتیک عمل میکند)
  • افزایش سولفات مس در جیره طیور گوشتی موجب بهبود میزان رشد و ضریب تغذیه طیور میشود.
  • افزایش مس در طیور، باعث افزایش رشد آنها نیز میشود.
  • از آنجایی که مس نقش زیادی در بهبود فرآیند رشد و انجام واکنش های حیاتی طیور دارد، استفاده به اندازه از آن بسته به سن و شرایط تولید، میتواند تاثیر به سزایی در تولید مطلوب و اقتصادی داشته باشد.

کاربرد سولفات مس در تصفیه آب

سولفات مس به واسطه خاصیت ضد جلبک آن و همچنین خاصیت ضد انگلی آن، در تصفیه آب استخر های شنا بسیار استفاده میشود. سولفات مس در استخرهای پرورش ماهی آب شور یا شیرین نیز برای تصفیه آب و کنترل و از بین بردن عوامل بیماری زا استفاده میشود.

  • همانطور که گفته شد، اصلیترین عاملی که باعث عدم تشکیل جلبک در آب استخرها میشود، سولفات مس است.
  • از سولفات مس در مخازن نگهداری آب که مدت زیادی ثابت هستند و ممکن است در آنها جلبک تشکیل شده یا انگل رشد کند، استفاده میشود.

کاربرد سولفات مس در تصفیه آب استخرها

فروش سولفات مس بدون آب

کاربرد سولفات مس در آبزی پروری

همانطور که گفته شد، یکی از ویژگی های اصلی مس سولفات، ضد انگل بودن و ویژگی ضدباکتریایی آن است. در حوضچه های پرورش ماهی از آن برای پیشگیری از بیمار شدن ماهی ها استفاده میشود. با کنترل بیماری ماهی ها و کاهش نرخ آن، نرخ پرورش ماهی افزایش مناسبی داشته و بازده آن افزایش می یابد. البته باید مراقب بود که غلظت سولفات مس از حد خاصی نباید افزایش بیاید.

کاربرد سولفات مس در پرورش ماهی قزل آلا

از این ماده در پرورش ماهی قزل آلا برای درمان عفونت سطحی نظیر عفونت های انگلی و باکتریایی خارجی ، پوسیدگی میکسوباکتریایی باله و بیماری ساقه دمی استفاده می شود.

البته برای استفاده از این ماده، باید حتما میزان سختی آب را بدانیم. استفاده از سولفات مس در آب با سختی کم، تاثیرات سمی آن را افزایش میدهد. همچنین هدف دیگر از استفاده از سولفات مس در حوضچه های پرورش ماهی، عدم تشکیل جلبک است.

 

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۴.۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

کوره آزمایشگاهی چیست؟ کوره آزمایشگاهی (laboratory Furnace ) یکی از تجهیزاتی است که در آزمایشگاه ها کاملا کاربردی بوده و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و وسیله‌ای برای انجام انواع آزمایشگاه‌های عمومی و تخصصی به حساب می آید. این وسیله یک جزء جدانشدنی و ضروری در هر آزمایشگاه بوده که دارای اهمیت و کارایی […]

آیا تا به حال فکر کرده اید که تولید ظروف آزمایشگاهی در ابعاد و انواع مختلف به چه دلیل بوده است و ظروف آزمایشگاهی بر اساس ساختار در چه مواردی استفاده می شوند؟ با اطلاع از کاربرد هریک از ظروف آزمایشگاهی می توانید با دقت بالاتری آزمایشهای خود را انجام دهید و نتیجه صحیح تری […]

هیتر استریر نوعی از تجهیزات آزمایشگاهی است که برای همگن کردن، مخلوط کردن و حرارت دادن به مایعات کم حجم استفاده می­ شود. این دستگاه بیشتر در آزمایشگاه­های شیمی، زیست­‌شناسی، مهندسی و … کاربرد دارد. ساختار هیتر استریر استریر از 2 قسمت اصلی همزن و گرمکن تشکیل می­‌شود که توسط دو بخش هیتر و استریل […]

آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید چیست آب اکسیژنه که به  پراکسید هیدروژن(H2O2) معروف است ، یکی از موادی است که کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارد. این ماده خواص ضدعفونی کنندگی بالایی دارد. در مقاله پیش رو به معرفی آب اکسیژنه و خطرات این ماده خواهیم پرداخت. فروش آب اکسیژنه ضدعفونی کننده فروش الکل طبی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا