چه کنیم در نوروز کرونایی حوصله مان سر نرود؟

ما در تمادکالا امیدواریم همه اعضای جامعه در طول این ایام در حال سپری کردن لحظات خوبی باشند. در این مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی مفید درباره افزایش بهره وری تان در قرنطینه نوروزی ارائه کنیم.

من در خانه می مانم

ما به عنوان ساکنان شهری که معمولا در فضاهای کوچک زندگی می‌کنیم، اغلب یاد می گیریم که با بی نظمی و شلوغی زندگی کنیم. معمولا خانه‌هایمان، ذهن‌هایمان و قلب‌هایمان پر از شلوغی است؛ زیرا ما بیش از حد مشغول کار هستیم تا بتوانیم از پس زندگی کردن برآییم و شاید دوره قرنطینه نوروزی فرصت مناسبی برای منظم کردن پروژه های بی نظم باشد! در ادامه چندین راهکار ارائه می‌شود تا در ایام نوروز حوصله تان سر نرود 🙂

انجام پروژه‌های عقب افتاده

انجام پروژه های عقب افتاده

در طول سال، همه ی ما یک سری پروژه‌هایی را شروع کرده ایم که همچنان تمام نشدند، بنابراین در این تعطیلات نوروزی که در خانه می‌مانیم بهترین زمان برای تکمیل برخی از این پروژه‌های ناتمام است. برای شروع سال جدید خیلی بهتر است که برخی از پروژه‌هایی که برایمان اهمیت دارد، یا همچنان به عنوان یک مشغله در ذهنمان وجود دارند، به اتمام برسانیم و با فکری آزادتر سال جدید را شروع کنیم.

شروع یک پروژه یادگیری

یادگیری پروژه جدید

گاهی پیش می‌آید که در طول سال می‌خواستیم برخی چیزها را یاد بگیریم، اما چون همیشه مشغول کار و درس و … بودیم، هیچ‌گاه فرصتی پیش نیامده که بتوانیم آن‌ها را یاد بگیریم. مثلا برخی از افراد هستند، به شیرینی پزی علاقه دارند، اما فرصتی نداشتند که دستورهای پخت را امتحان کنند، یا گاهی پیش می‌آید که برخی می‌خواهند علمی جدید را یاد بگیرند، نوروز 1400 شاید بتواند فرصت خوبی برای شروع این کارها باشد.

گذراندن وقت با خانواده

گذراندن وقت با خانواده

در طول سال، اغلب افراد در حال کار هستند و خیلی فرصتی برای ارتباط برقرار کردن ندارند؛ بنابراین ایام نوروز بهترین زمانی است که می‌توانیم با خانواده‌هایمان بیشتر وقت بگذرانیم. بهتر است امسال به سفر یا مکان‌های پرتردد نرویم و یا اگر می‌رویم هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برویم.

در طول سال ممکن است والدین بنابر مشغله کاری که دارند، نتوانند به کودکان خود در دروس شان راهنمایی‌های لازم را بکنند. در این دوران قرنطینه که یادگیری کودکان از طریق روش‌های مجازی شکل می‌گیرد، ممکن است خیلی از مسائل برای کودکان مخصوصا کودکان ابتدایی در دروسی مانند علوم به خوبی مفهوم نباشد. بنابراین والدین برای کمک به تفهیم بهتر مطالب می‌توانند برای کودکان خود بسته‌های آموزشی آزمایش‌های علوم را تهیه کنند و با کودک خود به انجام آزمایش‌ها بپردازند. در همین راستا، تمادکالا بسته‌های آموزشی برای آموزش آزمایش‌های علوم ابتدایی را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهد.

همچنین در دوران قرنطینه نوروزی می‌توانید همراه با کودکان‌تان بازی‌های فکری انجام کنید تا کودکان مهارت‌های تصمیم‌گیری و مهارت‌های شناختی‌شان تقویت شود. این بازی‌ها بیشتر شامل بازی‌های شطرنج، اسم-فامیل، سنگ-کاغذ-قیچی، مار و پله، دوز و … است. حتی سعی کنید در این دوران فعالیت‌های فیزیکی را هم در برنامه تفریحی خود با کودکان بگنجانید.

جمع و جور کردن وسایل 

جمع و جور کردن وسایل

خیلی مواقع پیش می‌آید که دور و برمان پر از وسایلی است که شاید تا سال‌ها هم به کارمان نیاید. بهترین کار است که فضای اطرافمان را خلوت کنیم؛ بنابراین این وسایل را بهتر است جمع کنیم. در این میان وسایلی وجود دارد که در حال حاضر قابل استفاده نیستند، یا باید آن‌ها به شیوه درست دور بریزیم یا این که اگر قابل تعمیر بودند، تعمیر کنیم و استفاده کنیم. همچنین وسایلی که کارایی دارند، ولی در حال حاضر از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم، به شیوه درست دسته‌بندی کنیم تا هم جای کمتری بگیرند و هم زمانی که نیاز داشتیم در کمترین زمان به آن‌ها دسترسی داشته باشیم.

برنامه ریزی برای سال جدید

برنامه ریزی برای سال جدید

در خیلی مواقع ما زمانی که می‌خواهیم تلاش کنیم تا برای هر روز کارهای مفیدی انجام دهیم، از تصویر کلی که در طول سال در نظر داریم، فاصله می‌گیریم و به نوعی یادمان می‌رود که در انتها می‌خواهیم چه کار کنیم. گاهی ممکن است روزهای متعددی را کارهای مفیدی انجام دهیم، اما در انتهای سال که بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که با هدف کلی که برای خودمان در نظر گرفته بودیم، خیلی فاصله داریم و یا آن‌طور که مایل بودیم، محقق نشده است. بنابراین در تعطیلات نوروزی امسال شاید بهترین فرصت باشد برای این که اهداف سال آینده و اهداف هر فصل خود را تعیین کنیم.

تعیین اهداف سال آینده شاید در نگاه اول خیلی کلی و نا کارآمد به نظر بیاید. بنابراین بهتر است بعد از تعیین اهداف سال خود، آن‌ها را در بازه‌های کوتاه‌تر فصلی تقسیم کنید تا بدانید که در هر فصل حدودا چقدر به اهداف سال خود می‌توانید نزدیک‌تر شود. این کار کمک می‌کند تا اهداف خود را واقع بینانه‌تر بنویسید و در نتیجه در انتهای سال نتیجه بهتری بگیرید.

به طور کلی برنامه ریزی و چیدن استراتژی برای اهداف مان می‌تواند به ما کمک کند تا محدودیت‌های خود را بشناسیم و بتوانیم با بهره گیری بیشتر از زمان و منابع موجود در اختیارمان، مسیری متناسب با خودمان را برای رسیدن به اهداف مان طی کنیم. همین کار باعث می‌شود که بهره وری ما در طول زمان افزایش پیدا کند و استرس مان در طول مسیر رسیدن به اهداف مان کاهش پیدا کند.

نکته ای که وجود دارد، در شرایط قرنطینه نوروزی ما در هر روز می‌توانیم وقت بیشتری برای تحقق اهدافمان داشته باشیم و از سوی دیگر هزینه‌های مان هم تا حد زیادی می‌تواند کاهش یابد. برای درک بهتر این موضوع مقاله « آیا قرنطینه نوروزی می‌تواند باعث افزایش بازدهی ما می‌شود؟» را مطالعه کنید.

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

برای مشاهده نمونه‌های بالینی در زیر میکروسکوپ، از تکنیک‌های متفاوتی استفاده می‌شود. به کلی، معمولا میکروارگانیسم‌ها را نمی‌توان بدون رنگ آمیزی در زیر میکروسکوپ مشاهده کرد (به جز در مواردی خاص، که از میکروسکوپ با مود زمینه تاریک استفاده می‌شود). در بررسی میکروارگانیسم‌ها، از رنگ‌های متفاوتی استفاده می‌شود، که براساس هدف معینی انتخاب می‌شوند. به […]

برای ضد عفونی کردن دست ممکن است از مواد مختلفی استفاده شود. اما پرکاربردترین آنها الکل ها هستند. در مقاله پیش رو قصد داریم توضیحات بیشتری در این باره ارائه کنیم. عمده ضدعفونی کننده های دست که در بازار یافت می شوند، بر پایه الکل هستند. الکل ها قابلیت تخریب پروتئین های ویروس، باکتری یا […]

همان طور که می دانید دماسنج وسیله ای است که برای اندازه گیری دما استفاده می شود. این وسیله در انواع مختلفی موجود می باشد و برای مصارف مختلفی استفاده می شود. در این مقاله از تماد کالا با کاربرد انواع دماسنج و نحوه کار با هریک آشنا می شوید. فروش دماسنج جیوه ای فروش […]

بنتونیت چیست؟ بنتونیت یک رس متورم جاذب بوده که بیشتر متشکل از مونت موریلونیت است. این ماده معمولا از هوازدگی خاکسترهای آتشفشانی در آب دریا تشکیل می شود. همین امر باعث تبدیل شیشه های آتشفشانی موجود در خاکستر به مینرال های رسی می گردد و به صورت لایه های ساندویچی در بین دیگر انواع صخره […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا