تبدیل واحد طول چگونه انجام می شود؟

طول یکی از کمیت هایی است که واحد های مختلفی دارد و تعداد زیادی از این واحد ها امروزه در نقاط مختلف جهان استفاده میشوند. مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، این است که کشورهای مختلف واحدهای طولی متفاوتی را به رسمیت میشناسند.

این تفاوت واحدهای طول در کشورهای مختلف، مشکلات زیادی را فراهم آورده است. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در حال کار کردن با نقشه یا برنامه ای بوده باشید و ببینید که مقیاس آن بر اساس واحدهای متفاوتی نسبت به واحدهای ما هستند. در کشورهای زیادی برای اندازه گیری و بیان کردن مسافت، به جای استفاده از واحد کیلومتر، از واحد مایل استفاده میشود.

تبدیل واحد آنلاین تمادکالا

واحد های اندازه گیری طول

جال چگونه میتوان کیلومتر و مایل را به یکدیگر تبدیل کرد؟

تبدیل واحد مایل و کیلومتر به یکدیگر

کیلومتر واحدی است که در سیستم متریک برای اندازه گیری مسافت های طولانی استفاده میشود.

مایل واحدی است که در سیستم اندازه گیری آمریکایی برای اندازه گیری مسافت های طولانی و مسافت های بین شهری مورد استفاده قرار میگیرد.

در سیستم آمریکایی هر مایل معادل 5280 فیت(فوت) است.

در سیستم متریک هر کیلومتر معادل 1000 متر است.

تبدیل کیلومتر به مایل:

هر کیلومتر = 0.621371 مایل

هر مایل = 1.609344 کیلومتر

تبدیل سرعت مایل بر ساعت و کیلومتر بر ساعت

برای تبدیل سرعت مایل بر ساعت و کیلومتر بر ساعت نیز میتوان از همان تبدیل های بالا استفاده کرد. این تبدیل ها برای مایل بر ساعت و کیلومتر بر ساعت نیز به صورت زیر در می آیند:

1 کیلومتر بر ساعت = 0.621371 مایل بر ساعت

1 مایل بر ساعت = 1.609344 کیلومتر بر ساعت

تبدیل دیگر واحد های طول به یکدیگر

اصلی ترین واحدهای طول که در حال حاضر در جهان مورد استفاده قرار میگیرند متر، اینچ، یارد، فوت و مایل هستند. واحدهای متریک میتوانند با استفاده از پیشوندهای SI به یکدیگر تبدیل شوند.

تبدیل دیگر واحدها:

1 فیت = 12 اینچ

1 یارد = 3 فیت

1 یارد = 36 اینچ

1 مایل = 1760 یارد

1 مایل = 5280 فیت

برای تبدیل واحدهای متریک به هرکدام از این واحدها نیز میتوان ابتدا از تبدیل کیلومتر به مایل استفاده کرد و سپس آنرا به هرکدام از این واحد ها تبدیل کرد.

تبدیل واحد های SI به یکدیگر(پیشوند های SI)

این پیشوندها عبارتند از:

  • نانو: 0.000000001
  • میکرو: 0.000001
  • میلی: 0.001
  • سانتی: 0.01
  • دسی: 0.1
  • دکا: 10
  • هکتا: 100
  • کیلو: 1000
  • مگا: 1000000
  • گیگا: 1000000000

با اضافه شدن هرکدام از این پیشوندها در ابتدای واحد، اندازه واحد جدید در ضریب آنها ضرب میشود.

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

کلرید روی(Zinc Choloride) یا ZnCl2 یکی از ترکیبات شیمیایی بسیار پرکاربرد در صنعت است که معمولا در کاربرد های پایین دستی استفاده میشود. در مقاله پیش رو به معرفی کلرید روی، کاربردهای آن و نکات ایمنی کار با آن می پردازیم. کلرید روی دارای 9 ساختار کریستالی شناخته شده است که معمولا بی رنگ یا […]

آشکارساز کاتدولومینسانس یک آشکارساز میکروسکوپ اتمی است که برخی از خواص ماده را بدست میدهد. در مقاله ی پیش رو، توضیحاتی در مورد این آشکارساز داده می شود. کاتدولومینسانس (Cathodoluminescence Detector) یا کاتدتابناکی، انتشار نور در زمانی است که یک ماده توسط پرتوی الکترونی برانگیخته می‌شود. کاتدولومینسانس در میکروسکوپ الکترونی روبشی(SEM) یا میکروسکوپ الکترونی تونلی […]

آبکاری یکی از فرآیندهای الکتروشیمیایی بسیار مهم و پرکاربرد در صنعت است. از آبکاری میتوان در موارد بسیاری استفاده که در حال حاضر از این فرآیند بیشتر برای افزایش مقاومت و خواص سطحی مواد استفاده می شود. در آبکاری یک فلز با استفاده از فرآیند الکتروشیمیایی روی یک ماده دیگر(که کاتد است)، نشانده می شود. […]

اگر تا به حال از خوردن آووکادو لذت برده اید، می دانید که با سایر میوه ها متفاوت است. برخلاف اکثر میوه های دیگر، این میوه سرشار از چربی های سالم است و اغلب برای تولید روغن آووکادو استفاده می شود. اگرچه این روغن به اندازه روغن زیتون شناخته شده نیست، اما به همان اندازه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا