معرفی انواع فیلتر سر سرنگی

فیلتر های سرسرنگی دسته ای از فیلتر ها هستند که برای فیلتر کردن مایعات با حجم پایین بسیار مناسب هستند. در مقاله پیش رو شما را با این فیلتر ها بیشتر آشنا می کنیم.

فیلتر سر سرنگی چیست؟

فیلتر های سرسرنگی به فیلتر هایی گفته می شود که در سر سرنگ ها متصل می شوند و زمانی که مایع به آرامی درون سورنگ فشار داده شود، از این فیلتر عبور کرده و عمل فیلتراسیون روی آن انجام می شود.

از فیلتر های سر سرنگی برای جداسازی ذرات جامد از محیط های مایع استفاده می شود. معمولا از آنها قبل از انجام آنالیزهای حساس یا برای جلوگیری از آسیب به تجهیزات استفاده می شود. آنها قیمت نسبتا ارزانی دارند. برای مایعات با حجم پایین مناسب هستند و استفاده از آنها نیز بسیار آسان است.

از این فیلتر ها برای جداسازی باکتری ها از مایع و به نوعی ضدعفونی کردن نیز استفاده می شود.

انواع فیلتر های سر سرنگی

بر اساس های مختلفی می توان فیلتر های سرسرنگی را دسته بندی کرد. یک دسته بندی کلی فیلتر های سر سرنگی، بر اساس امکان بازیافت نمونه جامد است. در بیشتر فیلترهای سر سرنگی، امکان جدا سازی نمونه جامد فیلتر شده از فیلتر وجود ندارد. اما برخی از این فیلترها هستند که به شما امکان جداسازی جزء جامد را نیز می دهند.

فروش فیلتر سرسرنگی

انواع فیلترهای سرسرنگی بر اساس جنس غشا

فیلتر های سرسرنگی عمدتا با استفاده از یک غشا عمل فیلتراسیون را انجام می دهند. این عشا ممکن است از جنس های متفاوتی باشد که بر اساس ماهیت ماده ای که قصد فیلتر کردن آن را داریم، می توان این فیلترها را انتخاب کرد.

فیلتر سر سرنگی چیست

فیلتر های سلولز استات

این فیلتر ها آبدوست هستند و برای نمونه های پروتئینی نیز مناسب هستند. مشکل اصلی آنها این است که نسبت به pH حساس هستند. محدوده کاری آنها پی اج 4-8 است. همچنین سرعت عبور مایع نیز در آنها بالاست.

فیلتر های سلولز نیترات

سرعت عبور مایع در آنها بالاست. برای محلول های پروتئینی مناسب نیستند. محدود pH کاری آنها 4-8 است.

فیلتر های PTFE (تفلونی)

برای فیلتر کردن مواد پایه ارگانیکی و مواد خورنده بسیار مناسب است. دارای دو نوع آبدوست و آبگریز هستند که بسته به ماهیت ماده ای که قصد فیلتراسیون داریم، میتوان آنها را انتخاب کرد. مزیت اصلی آنها مقاومت بالایشان به مواد شیمیایی است.

فیلتر های MCE (ترکیب سلولز و استر)

این فیلترها آبدوست هستند و برای نمونه های آبی مناسب هستند. چسبندگی بالای پروتئین. برای نمونه های زیستی مناسب هستند. مقاومت پایینی دارند.

نحوه استفاده از فیلتر سر سرنگی

استفاده از فیلتر سر سرنگی ساده است. کافیست نمونه را داخل سرنگ کشیده، فیلتر سرسرنگی را به سرنگ متصل کنید. به آرامی نمونه را در داخل سرنگ فشار داده تا فیلتر شده و از سر فیلتر خارج شود.

*نیروی زیادی به سرنگ وارد نکنید تا باعث آسیب به فیلتر نشود.

در ویدئو نیز نجوه استفاده از فیلتر سر سرنگی آموزش داده شده است:

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۴.۵۳ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

برای آنکه بتوانیم از امکانات آزمایشگاهی به درستی استفاده کنیم و آزمایش­ها را با دقتی زیاد انجام دهیم آشنایی با وسایل و دستگاه­های آزمایشگاهی ضروری می­باشد که در این بخش با پنجاه نوع از مهمترین و رایج ­ترین وسایل و دستگاه­ های موجود در آزمایشگاه­ های شیمی آشنا می­ شویم. خرید ظروف آزمایشگاهی خرید تجهیزات […]

اسید استیک (CH3COOH) نام رایج اتانوئیک اسید است. نام IUPAC برای این ماده شیمیایی، اتانوئیک اسید است، نامی که با استفاده از قرارداد حذف (e) نهایی در نام آلکان، طولانی‌ترین زنجیره کربن در اسید (اتان) و افزودن پایان (oic-acid) ایجاد شده است. حتی با وجود اینکه نام رسمی آن اتانوئیک اسید است، اکثر مردم از […]

آب اکسیژنه یکی از مواد بسیار پر مصرف در زندگی روزانه است. ماده ای که ممکن است بوی آن برای بسیاری از ما آشنا باشد اما هرگز نام آن را نمی دانستیم. در این مقاله قصد داریم شما را با آب اکسیژنه آشنا کنیم و درباره یکی از بزرگترین کاربردهای آن که ضدعفونی کنند‌گی است […]

  میکروسکوپ SEM (میکروسکوپ الکترونی روبشی) که از گروه میکروسکوپ های الکترونی است، از معروف ترین روش های میکروسکوپی به شمار می رود که علاوه بر تهیه ی تصاویر بزرگنمایی شده، در صورتی که به تجهیزات اضافی مجهز شود می تواند برای آنالیز شیمیایی و دیگر بررسی ها نیز به کار گرفته شود. مبنای عملکرد […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا