انواع دستکش یکبار مصرف

یکی از وسایل مصرفی بسیار پرکاربرد در آزمایشگاه ها، پزشکی و خانه، دستکش های یکبار مصرف هستند. این دستکش ها دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام ممکن است برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار بگیرند. در مقاله پیش رو به معرفی انواع این دستکش ها، برندهای معروف و کاربردهای آنها خواهیم پرداخت.

فروش محلول ضدعفونی دست

فروش الکل طبی سفید

دستکش لاتکس

دستکش لاتکس

لاتکس ماده ای شیری رنگ است که از نوعی درخت خاص دریافت میشود و ماهیت طبیعی دارد. از آن برای ساخت بسیاری از دستکش های یکبار مصرف استفاده میشود.

انواع دستکش لاتکس

دستکش های لاتکس ارزان قیمت ترین نوع دستکش ها هستند و تقریبا پرکاربردترین نوع آنها هستند. این دستکش ها در انواع پودری و بدون پودر موجود هستند.

برندهای مختلف تولید دستکش یکبار مصرف وجود دارند که اقدام به تولید دستکش های لاتکس میکنند. از مهمترین این برندها میتوان به SPA، OP-Perfect، My Glove و Nitex اشاره کرد.

کاربرد دستکش لاتکس

معمولا از این دستکش ها برای محیط های آزمایشگاهی، آشپزی و پزشکی(در زمینه معاینه) استفاده میشود. مزیت این دستکش ها این است که امکان کار دقیق با آنها فراهم است. این دستکش ها با آنکه ممکن است برای بعضی از افراد ایجاد حساسیت بکنند، اما بدلیل استحکام و انعطاف پذیری بالایی که دارند، پرکاربردترین جنس دستکش هستند. این دستکش ها به کاربر اجازه میدهند تا به راحتی بتواند اجسام مختلف را لمس کند.

خرید دستکش لاتکس

حساسیت زایی دستکش های لاتکس

دستکش های لاتکس در صورت تماس طولانی مدت با پوست میتوانند باعث ایجاد اثرات حساسیتی خفیف مانند خارش، قرمزی، پوست ریزی، سوزش و خشکی پوست بشوند. نادرترین نوع حساسیت گزارش شده به دستکش لاتکس، حساسیت تماسی فوری است که میتواند منجر به آبریزش بینی، قرمزی چشم، گرفتگی عضلانی، کهیر یا خارش شدید شود.

دستکش نیتریلدستکش نیتریل

دومین جنس دستکش پرکاربرد، دستکش های نیتریل هستند. این دستکش ها از ماده ای مصنوعی تولید میشوند و حساسیت زایی کمی دارند و از لحاظ حساسیت نسبت به دستکش های لاتکس برتری دارند. این دستکش ها نسبت به لاتکس انعطاف پذیرتر و مقاوم تر هستند. دستکش های نیتریل مقاومت بیشتری نسبت به مواد شیمیایی دارند.

دستکش های نیتریل به طور کلی نسبت به دستکش های لاتکس و وینیل قطر بیشتری دارند و به همین دلیل نیز ممکن است برای انجام معاینات بسیار دقیق که نیاز به لمس دارند، به اندازه دستکش های لاتکس پرکاربرد نباشند اما به هرحال از انواع نازکتر آن نیز برای این کاربردها استفاده میشود.

خرید دستکش نیتریل

کاربرد دستکش نیتریل

دستکش نیتریل بدلیل مقاومت بیشتر، برای کار با مواد شیمیایی و مواد روغنی مناسبتر هستند. همچنین این دستکش ها در موارد کار طولانی مدت که ممکن است ریسک حساسیت وجود داشته باشد نیز مناسب هستند.

دستکش وینیل

دستکش وینیل

جنس این دستکش ها از پلاستیک است و در برابر مواد شیمیایی مانند اسیدها، بازها و الکل ها مقاومت خوبی دارد. وینیل از ماده به نام PVC(پلی وینیل کلراید) ساخته شده است. این دستکش ها در مواردی که نیاز به دقت در لمس وجود دارد، کاربرد ندارند و قطر بیشتری نسبت به دستکش های لاتکس دارند. این دستکش ها مانند لاتکس نیستند و به طور کامل به دست نمیچسبند.

انواع برندهای دستکش یکبار مصرف

برندهای مختلفی هستند که دستکشهای یکبار ممصرف تولید میکنند. بهترین و معروفترین این برندها که در ایران هم یافت میشوند، در زیر لیست شده اند:

  • برند او پی پرفکت(OP-Perfect)
  • برند اس پی ای(SPA)
  • برند نیتکس(Nitex)
  • برند مای گلاو(My Glove)

برند OP-Perfect بک برند ایرانی است که تنها دستکش های لاتکس تولید میکند. این دستکش ها تولیدی شرکت ایران حریر هستند. این دستکش ها از کییفت مناسبی برخوردار هستند. از بین دیگر برندها، برند SPA دارای کیفیت بسیار خوبی است و هم دستکش های نیتریل و هم دستکش های لاتکس را تولید میکند.

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۴.۴۴ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

اگر تا به حال از خوردن آووکادو لذت برده اید، می دانید که با سایر میوه ها متفاوت است. برخلاف اکثر میوه های دیگر، این میوه سرشار از چربی های سالم است و اغلب برای تولید روغن آووکادو استفاده می شود. اگرچه این روغن به اندازه روغن زیتون شناخته شده نیست، اما به همان اندازه […]

زانو بند طبی یا بریس زانو نوعی وسیله پزشکی کمک کننده است که در زمان زانودرد می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین ورزشکاران ازآن‌جهت جلوگیری از ایجاد آسیب به زانوهایشان استفاده می‌کنند. زمانی که از زانوبندطبی به‌خصوص زانوبندهای پروفیلاکتیک که نقش حمایت کننده و محافظت کننده از زانوها رادارند، استفاده می‌کنید درواقع از رباط‌های زانو […]

متالورژی پودر یکی از شاخه‌های علم متالورژی است که در آن مواد را به ذرات ریز تبدیل نموده و با حرارت دادن و انجام شدن عمل تف جوشی (سینترینگ) قطعه مورد نظر تولید می­شود. تولید این پودر از مواد با اندازه‌های مختلفی انجام می­گیرد. ذرات با اندازه ریزتر برای متالورژی پودر مورد استفاده است زیرا […]

اکثر باکتری‌ها توانایی تخمیر کربوهیدرات ها، به ویژه قندها را دارند. معمولاً هر باکتری فقط می تواند برخی از قندها را تخمیر کند. بنابراین، قندهایی که یک باکتری می تواند آنها را تخمیر کند و قندهایی که نمی تواند از ویژگی های آن باکتری است و بنابراین معیار مهمی برای شناسایی آن است. آگار سه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا