اندازه گیری کل مواد معلق (TSS)


فروشگاه اینترنتی تمادکالا  ارائه کننده خدمات تخصصی آنالیز می باشد ؛ این خدمات در تمادکالا در صورت نیاز همراه با تحلیل آنالیز ارائه می شود. همچنین اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید از مشاوره رایگان آنالیز تمادکالا استفاده کنید.

کل مواد جامد معلق در آب یا Total suspended solids که به اختصار TSS می نامند در واقع ذرات جذب شده توسط یک فیلتر می باشد این ذرات ممکن بزرگ یا بسیار ریز و در حد یک میکرون می باشد، همچنین این ذرات ممکن است شامل شن و ماسه، چوب و یا انواع میکروب و باکتری ها باشند. برای بدست آوردن مقدار TSS آب ابتدا آب را از یک فیلتر عبور می دهند و سپس ذرات باقی مانده بر روی این فیلتر را جمع آوری، خشک و وزن می کنند و مقدار TSS را بدست می آورند. واحد مجموع جامدات معلق در آب بر حسب PPM یا mg/l بیان می شود.

TSS یکی از دیتاهای تاثیر گذار روی کیفیت آب می باشد و قبل و بعد از تصفیه آب بوسیله دستگاه تصفیه آب این مقدار اندازه گیری می شود. در آب های شرب ملاک اصلی مقدار TDS می باشد ولی در تصفیه فاضلاب و تصفیه آب صنعتی و در کل آب هایی که هیچ گونه عمل تصفیه ای روی آن ها انجام نشده است مقدار TSS بسیار مهم است.

دیگران از این آنالیزها هم استفاده نموده اند

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

برخی از مشتریان تمادکالا