کاربرد ژل ضدعفونی کننده دست

ضدعفونی کردن دستان روشی مطمئن و مقرون به صرفه برای پیشگیری از بیماری های واگیر دار به ویژه ویروس کرونا است. طبق تحقیقات انجام شده ضدعفونی کردن دستان باعث کاهش 50% مرگ و میر ناشی از اسهال و کاهش 25% مرگ و میر ناشی از عفونت های تنفسی می شود.

ضدعفونی کننده های دست اولین بار در سال 1966 در مراکز درمانی و بهداشتی ارائه شدند و در اوایل دهه 1990 استفاده از آن ها رواج یافت. استفاده از ضدعفونی کننده های دستی که حداقل به میزان 60 درصد الکل در آن ها استفاده شده باشد، 90 درصد از باکتری ها و ویروس هایی همچون آنفولانزا، سرماخوردگی، HIV و حتی کرونا ویروس را در کمتر از یک دقیقه از بین برده و یا متوقف می سازد. به همین دلیل استفاده از این ضدعفونی کننده ها در مراکز بهداشتی و درمانی رواج بیشتری نسبت به دیگر امکان دارد. اما باید توجه داشت که به میزان مناسب از ژل یا محلول ضدعفونی کننده استفاده نمود. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققین، غلظت مطلوب و کار آمد الکل در از بین بردن باکتری ها در مراکز بهداشتی و درمانی 70 تا 95 درصد است.
فروش محلول ضدعفونی کننده

ضدعفونی کردن دستان بهتر است با آب و صابون انجام شود. در صورت عدم دسترسی به آب و صابون می توان از محصولات ضد عفونی کننده مانند ژل ضدعفونی کننده دست استفاده نمود. ژل ضدعفونی کننده یک ترکیب جایگزین و یا مکمل آب و صابون است که به دلیل داشتن الکل در ترکیاب خود و استفاده صحیح از آن می تواند دستان شما را ضدعفونی نمایید.

کاربرد ژل ضدعفونی کننده دست

 

در چه زمان هایی بهتر است دستان را ضدعفونی کرد؟

بهتر است جهت پیشگیری از ویروس کرونا و یا دیگر بیماری های واگیر دار دستان خود را در مواقع زیر به طور مرتب با آب و صابون شسته و یا با ژل های ضدعفونی کننده، ضدعفونی نمایید.

  1. بعد از سرفه و یا عطسه
  2. هنگام مراقبت از فرد بیمار
  3. هنگام اسنفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و یا لمس سطوح خارج از خانه
  4. قبل و بعد از غذا خوردن

ترکیبات ژل ضدعفونی کننده

از ترکیبات اصلی ژل ضد عفونی کننده می تواند ایزوپروپیل الکل، 1-پروپانول و اتانول اشاره کرد. برخی دیگر از محتویات آن شامل اسانس های گیاهی، گلیسیرین و پلی آکریلیک اسید اشاره کرد. وجود الکل در ترکیب اصلی ژل ضد عفونی کننده تاثیری بیشتری از آب و صابون برای ازبین بردن میکروب ها و عوامل بیماری زا داشته و به علت وجود موادی همانند گلیسیرین مانع خشک شدن پوست دستان می شود.

فروش ژل ضدعفونی کننده دست لطیفه

ژل ضدعفونی کننده دست فیروز

فروش ژل ضدعفونی کننده دست فیروز

نکات استفاده از ژل ضدعفونی کننده دست

هنگام استفاده از این ژل ها بهتر است کف دستان خیس و یا عرق کرده نباشد زیرا باعث کاهش اثر آن می شود. یکی دیگر از نکاتی که به هنگام استفاده از ژل ضدعفونی کننده دست باید رعایت شود این است که به مقدار مناسب از ژل بر روی دست ریخته و تمامی نقاط دست به ویژه نوک و اطراف انگشتان به ژل آغشته و به مدت 20 ثانیه دستان را به خوبی به هم بمالید. همچنین به هنگام استفاده از ژل ضدعفونی باید توجه داشت که پیش از خشک شدن بر روی پوست، آن را پاک نفرمایید و از لمس دستان با صورت یا چشم خودداری نمایید.

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

کلرید مس چیست؟ کلرید مس یا همان کلرید مس 2، نوعی ترکیب شیمیایی به شمار می رود. این ترکیب که به دو شکل دی هیدرات و بی آب وجود دارد، در طبیعت به عنوان کانی های بسیار کمیاب و ارزشمند اریوکلسیت(eriochalcite) و تولباکیت(tolbachite) وجود دارند. اوری کلسیت یا همان اریوکلسیت برگرفته از کلمه یونانی oreikhalkos […]

دو عامل اصلی باعث شده است که مواد نانو ساختار رفتاری متفاوت از مواد در ابعاد معمولی از خود بروز دهند: اثرات سطحی و اثرات کوانتومی. این دو عامل واکنش‎پذیری شیمیایی مواد، خواص مکانیکی، نوری، الکتریکی، مغناطیسی و … و به طور کلی همه خواص فیزیکی و شیمیایی آن‌ها را تحت شعاع خود قرار می‌دهد […]

جلبک ها یکی از مشکلات بزرگ و اساسی استخرها هستند. وجود این جلبک ها باعث سبز شدن رنگ آب و کدرتر دیده شدن آن میشود. در مقاله پیش رو به معرفی اصلی ترین ماده شیمیایی ضد جلبک استخر، یعنی کات کبود، و روش استفاده از آن خواهیم پرداخت. کات کبود یا سولفات مس، یکی از […]

مقدمه کوره های الکتریکی از دیدگاه های مختلف قابل دسته بندی هستند. یکی از این دسته بندی ها بر اساس دمای کاری آنها می باشد. به طور کلی ایجاد گرما و بالا رفتن درجه حرارت در کوره ها از طرق مختلف انجام می شود که در این مقاله قصد داریم آنها را با جزییات معرفی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا