چشم بند خواب و ویژگی های آن

چشم بند وسیله ای است برای ایجاد خوابی راحت تر. این وسیله اکثر برای آدم هایی که وجود نور باعث بیخوابی در آن ها شده استفاده می‌شود ولی در برخی مکان ها مانند هواپیما که توانایی تاریک کردن مکان برای خواب را ندارید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. چشم بند ها اغلب از پنبه و الیاف ساخته می‌شود ولی برخی شرکت ها از مواد طبیعی و ژل های سرد کننده برای ایجاد خوابی راحتر، استفاده می‌کنند.

چشم بند خواب سما طب

چشمند خواب

ویژگی های بهترین چشم بند خواب

در ادامه به توضیح برخی کاربردها و ویژگی های چشمبندها خواهیم پرداخت. در هنگام خرید چشمبند، حتما لازم است که به جنس آن توجه کنید. جنس چشمبند برای داشتن یک خواب راحت، بسیار مهم است.

  • مطالعه بیش از اندازه در طول روز باعث ایجاد قرمزی در چشمان فرد می‌شود. شما میتوانید با خوابیدن این قرمزی را رفع کنید. البته خوابی که در تاریکی باشد. در برخی مواقع نمی‎توان تاریکی را ایجاد کرد برای همین تنها راه حل استفاده از چشم بند است.
  • خواب کافی و مناسب باعث برگشت انرژی به بدن در طول روز و سبب ترک کافئین می‌شود و از همه مهتر از ایجاد افسردگی و فشار خون و سکته نیز جلوگیر می‌کند. اما چه طور می‌توان در طول روز که همه جا روشن است خوابید؟برخی افراد توانایی برای انجام این کار را ندارند برای همین باید از چشمبند استفاده کرد.
  • استرس ایجاد شده در روز تا موقعی ایی که آفتاب غروب نکند از بین نمی‌رود و شما با خوابیدن می‌توانید این درد را تسکین بخشید. البته وقتی شما استرس داشته باشید به دلیل فشارات عصبی توانایی خوابیدن را ندارید و ساعت ها به سقف خیره می‌شوید. شما میتوانید بدون مصرف دارو بلکه با استفاده از چشمبند، خوابی راحت را تجربه کنید.
  • برخی از افراد با چشمانی نیمه باز می‌خوابند و اگر در مکانی حضور داشته باشند که نور در آن مکان باشد، فرد باعث چشم درد و یا آسیب های جدی در دراز مدت می‌شود. چشمبند وسیله ایی مناسب برای رفع این مشکل است.

چشمبند حتما باید از الیاف ضد حساسیت ساخته شده باشد. این وسیله باید سبک و انعطاف پذیر باشد تا دور تا دور چشم را بپوشاند و از رسیدن نور به چشم خوداری کند. سماطب یکی از بهترین تولیدکنندگان محصولات طبی است که اقدام به تولید چشمبندهای مختلف نیز می کند.

چشمبند خواب

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

کلرید روی(Zinc Choloride) یا ZnCl2 یکی از ترکیبات شیمیایی بسیار پرکاربرد در صنعت است که معمولا در کاربرد های پایین دستی استفاده میشود. در مقاله پیش رو به معرفی کلرید روی، کاربردهای آن و نکات ایمنی کار با آن می پردازیم. کلرید روی دارای 9 ساختار کریستالی شناخته شده است که معمولا بی رنگ یا […]

میکسر آزمایشگاهی چیست؟ همزن آزمایشگاهی یا میکسر آزمایشگاهی یک از تجهیزات آزمایشگاهی متداول در آزمایشگاه ها است که در صنایع مختلف نظیر داروسازی، آزمایشگاه شیمی، رنگ سازی و … مورد استفاده است. از همزن آزمایشگاهی برای مخلوط کردن مایعات، یکنواخت نگه داشتن نمونه مایع در حین آزمایش،برای گرم کردن یا خنک کردن نمونه و همچنین […]

پارافیلم چیست ؟ پارافیلم ( Parafilm ) در زبان انگلیسی به معنای پلاستیک انعطاف پذیر و مقاوم در برابر رطوبت و دما است. پارافیلم ورقه های نازک و نیمه شفافی هستند که از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند و در دسته پلیمرهای ترموپلاستیک قرار دارند. ترموپلاستیک ها، پلیمر هایی هستند که با افزایش دما تخریب نشده […]

استفاده از کود ها در صنعت کشاورزی امروزه بسیار مورد توجه بوده است درختان برای بار دهی مناسب و عالی علاوه بر خاک مناسب و نور و شرایط آب و هوا نیاز به استفاده از کود نیز دارند. یکی از مناسب ترین کود های تقویت خاک درختان و گیاهان کود گوگرد گرانوله است که این […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا