وسایل آزمایشگاهی برای کودکان

روش و چگونگی یادگیری از اصلی ترین کارهایی است که در رشد و شکوفا شدن یک کودک است. هنگامی که یک کودک وارد فضای آموزشی می‌شود، روش های گوناگونی وجود دارد که کودک به ان هدف آموزشی برسد. یکی از نکاتی که شاید امروزه به آن توجه بیشتری می‌شود، جذب کودک است.

در تمام کارهای روزمره، اگر فرد جذب کار خود شود و کار برای اون شیرین باشد، آن فرد علاوه برا آنکه کمتر خسته می‌شود، بلکه بهتر جلو می‌رود و انگیزه بهتری دارد. امروزه یکی از روش های نوین در آموزش، کسب مهارت و تجربه است. کودک با دیدن و لمس کردن بهتر و عمیق تر یاد می‌گیرد. برای اینکه بتوانند هدف های علمی را دنبال کنند، باید وسایل مورد نظر را داشته باشند. البته که بعضی از این وسایل با وسایل بزرگسالان یکی است.

خرید وسایل آزمایشگاهی برای استفاده کودکان

انواع وسایل آزمایشگاهی برای کودکان

به طور کل این وسایل ازمایشگاهی به دو دسته تقسیم می‌شوند.

دسته اول شامل وسایل آزمایشگاهی است که برای کودکان خطری ندارد و استفاده از آن راحت است. این وسایل در آزمایش ها و تحقیقات پیچیده نیز استفاده می‌شود ولی به دلایل ذکر شده از آن برای کودکان نیز استفاده می‌کنند.

دسته دوم شامل وسایلی است که به صورت پک یا کیت آموزشی به دانش آموز یا معلم داده می‌شود. این وسایل به صورتی هستند که همگی آن ها با هم یک یا چند هدف آموزشی خاص را دنبال می‌کنند و تنوع و خلاقیتی در این وسایل مطرح نیست. برای مثال یک پکی برای نشان دادن ضریب شکست آب فقط شامل لیوان شیشه ایی و چند قطع وسیله کوچک است و از آن ها استفاده های دیگری نمی‌شود. ولی وسیله ایی مانند بشر که برای آزمایشگاه های پیچیده است و حتی کودکان نیز (به دلیل بی خطر بودن آن) از آن استفاده کنند.

انواع وسایل آزمایشگاهی برای کودکان

انواع وسایل آزمایشگاهی که در تمام آزمایشگاه ها وجود دارد ولی برای کودکان نیز استفاده می‌شود عبارت اند از :

  • بشر : این ظرف شکلی همانند یک لیوان را دارد. معمول‌ترین ظرف بین لوازم آزمایشگاه شیمی است. برای مخلوط کردن، هم زدن و حرارت دادن مواد شیمیایی، از بشر استفاده می‌شود. برای سادگی انتقال مایعات، بشرها دارای لبه‌های خمیده هستند. این ظروف مدرج هستند و از آن می‌توان به عنوان وسیله ایی برای اعلام حجم مایعات استفاده کرد البته که اغلب ازین کار استفاده نمیکنند و وسایل دیگری مخصوص این کار وجود دارد.
  • ارلن : ظرفی دارای دهانه‌ای باریک است که خطر پاشیده شدن قطرات مایع را به هنگام هم زدن یا تکان دادن کاهش می‌دهد. ارلن به سادگی به پایه متصل می‌شود و می‌توان از آن برای گرم کردن و تکان دادن محلول‌ها استفاده کرد. ارلن مدرج برای برداشتن حجم مشخصی از مایعات کاربرد دارد. البته همانطور که در خصوص بشر مطرح شد، ارلن مدرج نیز روش دقیقی برای سنجش حجمی نیست و حجم را به طور حدودی مشخص می‌کند. همزدن مایعات مختلف در این ظروف برای کودکان کاری جذاب است.
  • قیف های ازمایشگاهی : همانند بسیاری از قیف‌های دیگر است، با این تفاوت که به منظور کار با لوازم آزمایشگاه تولید شده است و جنس مخصوص خود را دارد. قیف‌ها برای انتقال سریع مایعات به ظروف مختف کاربرد دارند. قیف‌های آزمایشگاهی در شکل‌های لوله بلند و لوله کوتاه تولید و به صورت پلاستیکی یا شیشه‌ای عرضه می‌شوند.
  • پیپت : از پیپت‌ها برای اندازه‌گیری دقیق حجم یک مایع و انتقال آن به ظرف دیگر استفاده می‌شود. پیپت‌ها انواع مختلفی دارند. پیپت مدرج و پیپت حبابدار، دو نوع پرکاربرد از این لوازم آزمایشگاهی هستند.

دسته دوم از وسایل که ذکر شد، گستره زیادی دارند و بسیار آزمایش های زیادی وجود دارد که کیت ها آموزشی آن ها تولید شده است.

 

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۴.۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

نشادر یا کلرید آمونیوم نمکی جامد و بلورین است که بی رنگ و بی بو بوده و مزه ای تلخ و زننده دارد. این ترکیب یک اسید با میزان اسیدیته معمولی می باشد و به راحتی آن را می توان در آب حل کرد. نشادر با درجه خلوص 99.9 درصد در صنعت داروسازی مورد استفاده […]

واحد اندازه گیری طول چیست؟ تعداد واحد های اندازه گیری طول زیاد است. بدلیل همین تعداد زیاد نیز حفظ کردن و به یاد سپردن تمامی آنها بسیار سخت خواهد بود. به همین دلیل بر آن شدیم تا مقاله ای در این باره نگارش کنیم و در در آن تلاش شده تا تمامی واحدهای طول مطرح […]

کربن فعال گرانولی

21 اردیبهشت 1398
کربن فعال گرانولی

 کربن فعال گرانولی چیست کربن فعال گرانولی (Granular Activated Carbons) توانایی جذب هزاران مواد ارگانیک و برخی مواد غیر ارگانیک را دارد. در مصر باستان قرن ها، از پودر کربن تهیه شده از نیم سوز کردن بشکه­ های ویسکی، به عنوان جاذب در مصارف دارویی استفاده می­ شد. فاز بخار کربن فعال گرانول، برای اولین […]

محلول ضدعفونی کننده چند منظوره چیست؟ امروزه محلول ضدعفونی کننده از دغدغه های اصلی افراد جامعه است. گاه برای شما پیش آمده که به بانک یا بازار و جاهای شلوغی رفته اید و وقتی سوار خودرو خود می‌شوید، شیر آبی وجود ندارد که دست خود را بشورید، پس لازم است که حتما همراه خود یک […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا