مولاژ و کاربرد های آن

مولاژ چیست؟

مولاژ به نوعی ماکت گفته می شود که معمولا نمایانگر بخشی از بدن است. این ماکت ها معمولا برای مصارف آموزشی استفاده می شوند. مولاژها ممکن است به عوامل بیرونی واکنش نشان دهند(مانند مولاژ های شبیه سازی خونریزی و حوادث یا اتاق عمل) و یا صرفا برای تماشا و نمایاندن آناتومی باشند.

مولاژ در لغت به معنای “قالب” است که معمولا از لاستیک، لاتکس یا فوم ساخته می شوند و همچنین تلاش می گردد که  واقعی بنظر برسند و بیشترین شباهت را به بدن انسان داشته باشند.

فروشگاه تمادکالا این امکان را فراهم کرده است تا با کسب اطلاعات از انواع مولاژ، تجربه موفقی را از خرید اینترنتی مولاژ کسب کنید.

فروش مولاژ

انواع مولاژ

مولاژها دارای انواع مختلفی هستند. بعضی از آنها بخشی از بدن انسان و بعضی دیگر تمام بدن انسان را نشان می دهند. البته مولاژی ساخته نشده که بتواند تمام آناتومی بدن انسان را به طور کامل نشان دهد و مولاژهای مختلفی ساخته می شوند که هر کدام چیز خاصی را نشان می دهند. به عنوان مثال یک مولاژ برای نشان دادن سیستم عروقی بدن است و یک مولاژ دیگر برای نشان دادن عضلات بدن.

از برخی انواع مولاژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

البته به غیر از مولاژهایی که برای بدن انسان ساخته می شوند، مولاژهایی از بدن جانوران و حشرات مختلف نیز ساخته می شوند.

مولاژ چیست

کاربردهای مولاژ

مولاژ می تواند به دانشجویان پزشکی و پیرا پزشکی اطلاعات کاملی در رابطه با آناتومی بدن و محل دقیق قرارگیری هرکدام از اعضا نشان دهد. مولاژها در اندازه های مختلفی ساخته می شوند که برای مولاژهای نیم تنه یا مولاژهای کامل بدن انسان، معمولا اندازه واقعی مورد استفاده قرار میگیرد.

ممکن است قطعات مولاژ بتوانند از آن جدا شده و دوباره سرجای خود نصب شوند و البته که در بعضی مولاژها این قابلیت وجود ندارد و اعضا در جای خودشان ثابت هستند.

فیلم بالا شما را با مولاژ بیشتر آشنا میکند.

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۴.۸۹ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

انتخاب سایز کفش مساله بسیار مهمی است. در صورتی که سایز کفش مناسب اندازه پای شما نباشد، ممکن است صدمات بسیار بدی به پاها، زانو، لگن و ستون فقرات شما وارد شود. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم تا مقاله ای برای انتخاب سایز کفش و آشنایی با انواع قالب ها و استانداردهای سایز […]

آشنایی با خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل سیاه دانه یکی از دانه های بسیار ارزشمند در بین گیاهان است و در مورد مصرف روغن سیاه دانه و تاریخچه آن با قدمت طولانی در حدود بیش از ۲۰۰۰ سال، تعارف بسیاری شده است. پیامبر اعظم (ص) هم درباره ارزش غذایی سیاه دانه بسیار تاکید […]

اسید نیتریک یک ترکیب شیمیایی با فرمول HNO3 و جرم مولکولی 63.01g/mol است. اسید نیتریک قابلیتی اسیدیته بسیار بالایی دارد و برای همین از قابلیت انحلال آن در صنعت استفاده فراوانی می‌شود. نام های دیگر اسید نیتریک، جوهر شوره و تیزاب است. اسید نیتریک خالص مایعی بی رنگ حساس به نور است که به مرور […]

کلرید روی(Zinc Choloride) یا ZnCl2 یکی از ترکیبات شیمیایی بسیار پرکاربرد در صنعت است که معمولا در کاربرد های پایین دستی استفاده میشود. در مقاله پیش رو به معرفی کلرید روی، کاربردهای آن و نکات ایمنی کار با آن می پردازیم. کلرید روی دارای 9 ساختار کریستالی شناخته شده است که معمولا بی رنگ یا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا