مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح

یکی از راه های جلوگیری از ابتلا به انواع ویروس ها، باکتری ها و عوامل عفونی، ضد عفونی کردن دست ها و سطوج است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع ضد عفونی کنندها، روش استفاده و غلظت مناسب هرکدام از آنها آشنا کنیم.

ویروس کرونا کشورهای زیادی را آلوده کرده است و یکی از مهمترین روش های جلوگیری از آلوده شدن به این ویروس، ضدعفونی کردن مداوم دست ها و محیط اطراف است. به طول کلی 4 ماده شیمیایی معروف برای ضدعفونی کردن به کار می روند که در ادامه به معرفی این مواد خواهیم پرداخت:

مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح محلول های آماده

معمولا مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح به صورت خالص بفروش می رسد و باید به نسبتی با آب رقیق شود تا مورد استفاده باشد. از طرفی وجود مواد ضد عفونی کننده نامناسب در بازار موجب شده است که فروشگاه تمادکالا برای کاهش نگرانی افراد این امکان را برای شما فراهم کند تا مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح را به صورت محلول های آماده خریداری کنید.
محلول ضد عفونی کننده دست اتانول ۷۰ درصد
فروش محلول ضد عفونی کننده سطوح

از این رو فروشگاه تمادکالا این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با مراجعه به لینک محلول های ضد عفونی را به صورت آماده خریداری کنید.

مواد ضدعفونی کننده اتانول

اتانول یکی از اولین موادی است که برای ضد عفونی کردن استفاده می شود. استفاده از اتانول بسیار فراوان است و تقریبا در تمامی آزمایشگاه های پزشکی و مراکز درمانی استفاده می شود. این ماده می تواند غشا ویروس ها و باکتری ها را تخریب کند. برای تزریفات و ضدعفونی کردن ابزارها نیز استفاده از این ماده بسیار معمول است. اتانول با نام الکل اتیلیک نیز شناخته می شود. غلظت مورد استفاده از آن معمولا 96% است اما برای ضدعفونی کردن دست ها و سطوح، از اتانول 60 تا 70 درصد استفاده می شود. حتما به آن مقداری آب اضافه کنید تا غلظت آن به 70% برسد. (این غلظت بهترین تاثیر را دارد. خاصیت کشندگی ویروس توسط الکل 70% از الکل 99 درصد قویتر است!)

می توانید اتانول را از طریق سایت تمادکالا خریداری فرمایید.

فروش اتانول برای ضدعفونی

مواد ضدعفونی کننده دستان و سطوح

مواد ضدعفونی کننده ایزوپروپانول

ایزوپروپانول نیز الکلی است که به تازگی کاربرد زیادی در پزشکی پیدا کرده است. امروزه عمدتا برای تزریقات به جای اتانول از ایزوپروپانول استفاده می شود. پدهای الکلی نیز عمدتا دارای ایزوپروپانول هستند. از این ماده نیز می توان برای ضدعفونی کردن دست و سطوح استفاده کرد.

می توانید ایزوپروپانول یا 2-پروپانول را از طریق سایت تمادکالا خریداری فرمایید.

فروش ایزوپروپانول برای ضدعفونی

مواد ضدعفونی کننده آب اکسیژنه

آب اکسیژنه از موادی است که به صورت عمده در بیمارستان ها برای ضدعفونی کرردن لباس ها، ملحفه و تخت ها استفاده می شود. این ماده در به عنوان سفیدکننده نیز کاربرد دارد. همچنین در بعضی استخرها نیز به جای کلر از آب اکسیزنه استفاده می شود. در بسیاری از بیمارستان ها بویی که به مشام می رسد، بوی آب اکسیژنه است که برای ضدعفونی به کار می رود.

لازم به ذکر است که از آب اکسیزنه تنها می توان برای ضد عفونی کردن سطوح استفاده کرد و برای ضدعفونی کردن دست مناسب نیست. آب اکسیژنه ماده ای خورنده است و نباید برای ضد عفونی کردن دست ها استفاده شود. اما برای ضدعفونی کردن سطوح، آب اکسیزنه ماده ای بسیار مناسب است.

آب اکسیژنه ای که برای ضدعفونی کردن سطوح استفاده می شود، غلظتی بین 3-5% دارد. آب اکسیزنه های صنعتی دارای غلظت 30-35% هستند و لازم است برای کاربردهای خانگی غلظت آن کاهش یابد. برای اینکار می توانید آب اکسیژنه را با آب به نسبت 1 به 10 ترکیب کنید تا غلظت آن کاهش پیدا کند.
*آب اکسیژنه با غلظت های بالاتر از 10% خورنده هستند!

می توانید آب اکسیژنه را از طریق سایت تمادکالا خریداری فرمایید.

فروش آب اکسیژنه 35% برای ضدعفونی کردن سطوح

بعد از استفاده از آب اکسیژنه، دست خود را با آب شیر بشویید.

ضدعفونی کردن سطوح در برابر ویروس کرونا

مواد ضدعفونی کننده آب ژاول

آب ژاول ماده دیگری است که خصوصیاتی شبیه به آب اکسیزنه دارد. وایتکس که در خانه های به عنوان سفیدکننده استفاده می شود، در واقع همان آب ژاول است. این ماده بدلیل آزاد کردن کلر، بوی نا مطبوعی دارد. از آن می توان برای ضدعفونی کردن سطوح استفاده کرد اما برای صدعفونی کردن دست و تماس با پوست بدن انسان مناسب نیست.

می توانید آب ژاول را از طریق سایت تمادکالا خریداری فرمایید.

فروش آب ژاول برای ضدعفونی کردن سطوح

بعد از استفاده از آب ژاول، دست خود را با آب شیر بشویید. آب ژاول قیمت پایین تری نسبت به آب اکسیزنه دارد اما به طور کلی استفاده از آب اکسیزنه توصیه می شود.

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

دستگاه DSC برای اندازه ­گیری اختلاف جریان گرما بین نمونه و مرجع طراحی شده است. دو نوع دستگاه متداول کالری ­سنجی روبشی افتراقی وجود دارد: کالری ­سنجی روبشی افتراقی مبتنی بر اندازه ­گیری شار حرارتی(Heat flux DSC) و کالری­ سنجی روبشی افتراقی مبتنی بر اندازه­ گیری توان الکتریکی(Power-compensated DSC). درخواست آنالیز حرارتی dsc به کالری […]

  میکروسکوپ SEM (میکروسکوپ الکترونی روبشی) که از گروه میکروسکوپ های الکترونی است، از معروف ترین روش های میکروسکوپی به شمار می رود که علاوه بر تهیه ی تصاویر بزرگنمایی شده، در صورتی که به تجهیزات اضافی مجهز شود می تواند برای آنالیز شیمیایی و دیگر بررسی ها نیز به کار گرفته شود. مبنای عملکرد […]

زیتون یکی از میوه هایی است که بسیار مورد اقبال قرار میگیرد و سالانه کشاورزان بسیاری زیتون میکارند. بسیاری از زیتون های برداشت شده ممکن است طعمی تلخ داشته باشند و لازم است که شیرین شوند. سود سوزآور یا کاستیک سودا ماده ایست که برای شیرین کردن زیتون مورد استفاده قرار میگیرد. در مقاله پیش […]

اسپاتول ابزاری قاشقک مانند است که از آن برای برداشتن و انتقال مواد شیمیایی استفاده می‌شود. این وسیله در آزمایشگاه‌های شیمی کاربرد زیادی دارد. اسپاتول یا همان قاشقک آزمایشگاهی وسیله ایست که برای نمونه برداری از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. انواعی از آن دارای دو سر هستند که در یک سر آن‌ها قاشقک و در […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا