خواص گلیسیرین بر پوست و زیبایی

معرفی کلی گلیسیرین و خواص گلیسیرین بر پوست و زیبایی

گلیسیرین از جمله موادی است که از گذشته تاکنون برای حفظ سلامت و شادابی پوست و مو استفاده شدهاست. گلیسرین نه تنها برای مرطوب کردن پوست بلکه در بسیاری از محصولات سلامت و زیبایی استفاده میشود. گلیسیرین مایعی غلیظ، شفاف ، شیرین مزه و غیرسمی است و نقطه جوش بالایی دارد و در سرمای زیاد، به صورت خمیری چسبناک یخ می زند. همچنین به راحتی در آب و الکل حل شده و قابلیت ترکیب با مواد بسیاری را دارد. گلیسرین علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی، برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی نیز موثر است. در ادامه با فواید گلیسرین و خواص گلیسیرین بر پوست و زیبایی آشنا میشویم.

فروش گلیسیرین

گلیسیرین به طور طبیعی اگر در محیط آزاد قرار گیرد رطوبت را به خود جذب میکند، به طوری که پس از مدتی مقدار قابل توجهی آب در ظرف حاوی گلیسیرین قابل مشاهده است. پوست انسان نیز به‌ طور طبیعی مواد شیمیایی محلول در آب تولید می‌کند که باعث پر آب ماندن پوست شده و به عنوان عاملهای مرطوب کننده طبیعی شناخته میشوند.
گلیسیرین نیز بسیار شبیه این عامل‌های مرطوب‌کننده طبیعی پوست رفتار میکند، به طوری که رطوبت موجود در محیط را جذب کرده و به پوست برمیگرداتد. در واقع گلیسیرین قدرت حفاظتی پوست را بالا می‌برد، تا بتواند مواد شیمیایی مضر را دفع کند و در عوض میزان بیشتری آب در خود نگه دارد و در نتیجه پوست کمتر خشک می‌شود. برخی از پزشکان بر این باورند گلیسیرین بهترین گزینه برای درمان خشکی پوست محسوب میشود.

خواص گلیسیرین بر پوست و زیبایی بسیار زیاد می باشد همین ویژگی موجب شده است از گلیسیرین در بسیاری از مواد بهداشتی و زیبایی استفاده شود.

خواص گلیسیرین بر پوست و زیبایی

خواص گلیسیرین بر پوست

  • درمان عارضههای پوستی
    از رقیق کردن گلیسرین با گلاب میتوان برای رفع التهاب و قرمزی پوست بهره برد. این ترکیب نه تنها بر روی پوست‌ خشک اثر بخشی مطلوبی داشته بلکه برای پوست‌های چرب نیز قابلیت استفاده دارد زیرا پوست‌های چرب بیشتر مستعد آکنه و کورک اند و محلول گلیسیرین و گلاب تا حد خوبی جلوی ایجاد چنین عارضههایی را میگیرد.
    گلیسیرین به بازسازی و رشد بهتر سلول‌های پوستی کمک میکند. این ترکیب برای درمان برخی بیماریهای پوستی مانند پسوریازیس کاربرد داشته و روند بهبود را سرعت میبخشد. همچنین گلیسیرین با تحریک بافت پوستی به بازسازی و ترمیم خود، زمان بهبود زخم و جراحت‌ را کاهش میدهد. ترک پاشنه پا یکی از مشکلات رایج در میان افراد است که با شست و شوی هر روزه پا و چرب کردن آن با گلیسرین به راحتی قابل درمان میباشد.
  • کمک به سفید شدن پوست
    یکی از راه حلهای طبیعی برای رفع تیرگی پوست دست و آرنج استفاده از مخلوط گلیسرین و گلاب است. این مخلوط حالت کرمی پیدا کرده و با قرار دادن روی پوست، باعث کاهش تولید ملانین میشود و رنگ قسمتهای تیره را روشنتر میکند. در واقع ترکیب گلاب و گلیسیرین رنگبرهای طبیعی شناخته شدهاند که توانایی از بین بردن پوستهای مرده و چربیها را دارد.
  • پاک کنندگی و تقویت پوست
    یک ترکیب طبیعی و مناسب برای تمیز نگهداشتن پوست، گلیسیرین و گلاب است که ضمن خاصیت پاک کنندگی آلودگیهای سطح پوست، به باز شدن منافذ پوستی نیز کمک زیادی میکند.
    این ترکیب علاوه بر حفظ رطوبت ، باعث تقویت و حفظ تعادل pH پوست شده و بدون آنکه پوست را چرب و روغنی کند به شادابی و سلامت پوست کمک کرده و مواد مورد نیاز را به پوست میرساند.

خواص گلیسیرین بر زیبایی

  • تقویت مو
    یکی از مواد ضروری که برای مراقبت و تقویت مو شناخته شده است، گلیسیرین میباشد. گلیسیرین ماده ای سرشار از آنتیآکسیدان است که رطوبت را جذب کرده و با بازگرداندن آن به مو و پوست سر، باعث تقویت و رشد بهتر مو میشود. همچنین گلیسیرین باعث نرم شدن موهای فر و خشک شده و تحریکپذیری مو را کاهش میدهد و از شکنندگی موها و پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری میکند.
  • نرم و صاف کردن لبها
    گلیسرین میتواند خشکی و ترک و پوسته شدن لب را برطرف کند و با زدودن سلولهای مرده باعث شود رنگ صورتی و طبیعی لب حفظ شود. مرطوب کردن لب با مقدار مساوی گلیسرین و گلاب به صورت روزانه باعث حفظ سلامت لب میشود.

نکاتی پیرامون استفاده از گلیسیرین

  • گلیسیرین همواره قبل از مصرف با آب یا گلاب رقیق شود.
  • گلیسیرین در مقادیر زیاد استفاده نشده و طولانی مدت روی پوست قرار نگیرد.
  • پس از زمان معین، گلیسیرین باید کاملا شسته شود تا به دلیل چسبندگی آن، گرد و غبار را جذب نکند.
  • گلیسیرین تنها مصرف موضعی دارد.

امیدوارم مقاله خواص گلیسیرین بر پوست و زیبایی برای شما مفید واقع شده باشد و با ویژگی های مفید این ماده آشنا شده باشید. فروشگاه اینترنتی تماد کالا در زمینه فروش مواد شیمیایی فعالیت می کند. شما می توانید با مراجعه به فروش مواد شیمیایی سفارش خود را ثبت کنید.

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

تعریف زایلین مخلوط زایلین (Xylene) یا دی متیل بنزن (C6H4(CH3)2) نام سه ایزومر زایلین یعنی اورتو_زایلین ، متا_زایلین و پارا_زایلین است ولی به دلیل مخلوط بودن این سه ایزومر به آن مخلوط زایلین گفته می‌شود. این ماده با نام “زایلن” نیز شناخته می شود. زایلین، مایع ای بی رنگ و شفاف و یکی از ترکیبات […]

محیط کشت میلک آگار محیط کشت میلک آگار، یکی از انواع محیط های کشت غیر انتخابی است. این نوع محیط کشت برای بررسی میکرو ارگانیسم هایی که در شیر و یا محصولات لبنی وجود دارد به کار رفته و می توان میکروارگانیسم های موجود در شیر را به راحتی شمارش کرد. شما می توانید با […]

انتخاب سایز کفش مساله بسیار مهمی است. در صورتی که سایز کفش مناسب اندازه پای شما نباشد، ممکن است صدمات بسیار بدی به پاها، زانو، لگن و ستون فقرات شما وارد شود. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم تا مقاله ای برای انتخاب سایز کفش و آشنایی با انواع قالب ها و استانداردهای سایز […]

کود چیست؟ به هرنوع ماده آلی، معدنی یا بیولوژیکی که دارای عناصر غذایی باشد و باعث بالابردن حاصلخیزی خاک یا افزایش عملکرد کیفی و کمی محصول شود، کود گفته میشود. کودها به طور کلی به سه دسته تقسیم میشوند:  کودهای شیمیایی  کودهای آلی یا ارگانیک  کودهای بیولوژیک یا زیستی کودهای شیمیایی یکی از انواع مهم […]

یک پاسخ به “خواص گلیسیرین بر پوست و زیبایی”

  1. با سلام و ادب و ضمن تشکر از مطالب مفید و علمیتون امیدوارم موفقیت های روز افزون داشته باشید. فقط اینکه این گلیسرین که فرمودید جهت استفاده مصارف آرایشی و بهداشتی از لحاظ درصد و غلظت با گلیسیرینی که در حوزه تحقیفات استفاده میکنند! متفاوت هست یا نه همون هست؟ و اینکه درصد ترکیب آن با گلاب چقدر باشه بهتره؟ و مدت زمان ماندگاریش در پوست تا چند ساعت باشه موثر خواهد بود!!؟ سئوال آخر اینکه آیا تیت های آزمایشگاهی و بالینی شده روی افراد که تاثیرگذار باشه یا نه؟؟ ممنون از پاسخ شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا