خواص کربن فعال بر زیبایی و پوست

ذغال فعال یا کربن فعال(Activated Carbon) یکی از موادی است که امروزه در داروخانه و زیبایی کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده است. در مقاله پیشرو به معرفی کربن فعال و کاربردهای آن در زیبایی خواهیم پرداخت.

کربن فعال نوعی کربن است که دارای منافذ بسیار زیادی است. این ماده بدلیل منافذ فراوان و تخلخل بسیار بالا، جاذب بسیار قوی است و میتواند بسیاری از مواد زائد و نامناسب را به خود جذب کند. به همین دلیل کربن فعال در بیمارستان ها برای موارد مسمومیت استفاده میشود.

کربن فعال یک جاذب بسیار قدرتمند است و برای سم زدایی بسیار مفید است. این ماده سموم را به خود جذب کرده و به آنها متصل میشود. با اینکار باعث غیرفعال شدن آنها میشود. این ماده میتواند چربی ها، سموم، باکتریها و کثیفی را خنثی کرده و جلوی وارد کردن صدمه توسط آنها را بگیرد.

بدلیل همین خواص فوق العاده است که کربن فعال امروزه کاربرد بسیار زیادی در زیبایی و سلامت پیدا کرده است و در بسیاری از داروخانه ها یافت میشود. در ادامه به بررسی برخی از خواص کربن فعال برای پوست و زیبایی خواهیم پرداخت.
فروش کربن فعال

کربن فعال و کاربردهای زیبایی آن

پاکسازی صورت با کربن فعال

در طول روز، ممکن است در حفرات موجود در صورت، چربی ها و آلودگی جمع شود و در نتیجه آن، ضرری زیادی برای سلامتی انسان دارد و باعث سیاه شدن چهره نیز میشود. کربن فعال میتواند این مواد را از روی پوست و حفرات جمع آوری کرده و باعث پاکسازی پوست شود. پس از پاک شدن پوست از آلودگی ها، پوست احساس تازگی پیدا کرده، شفافتر شده و تنفس میکند.

کاهش چربی پوست های چرب با کربن فعال

کربن فعال میتواند برای تنظیم چربی پوست مورد استفاده قرار گیرد. کربن فعال میتواند چربی زائد پوست را جذب کند و یک پوست نرم به جا بگذارد. با دو بار در هفته استفاده از این ویژگی، میتوان چربی پوست را کاهش داد. البته اگر دارای پوستی خشک هستید، از این کاربرد کربن فعال صرفه نظر کنید.

درمان جوش و آکنه با کربن فعالاز بین بردن آکنه با ذغال فعال

مهم نیست که جوش روی صورت چه اندازه ای داشته باشد. استفاده از کربن فعال برای درمان آن قطعا موثر خواهد بود. میتوان از آن تنها در ناحیه مربوط به جوش استفاده کرد.

سفیدکردن دندان با کربن فعال

امروزه استفاده از خمیردندانها و دهان شویه های ذغالی بسیار افزایش یافته است. کربن فعال میتواند به سادگی تمامی جرمها و پلاکها را از روی دندانها پاک کند. البته باید توجه داشت که کربن فعال ماده ای سیاه رنگ است و میتواند روشویی و محیط اطراف را کثیف و آلوده کند؛ به همین دلیل نیز در هنگام استفاده از آن باید مراقب بود.

برای استفاده از آن، باید با یک مسواک نرم، به آرامی دهان را مسواک کرد تا باقیمانده های غذا، پلاک و باکتریها را جذب کند.

سفیدکردن زیربغل با کربن فعال

این ماده میتواند به مروو زمان برای سفید کردن زیر بغل مورد استفاده قرارگیرد. از آنجایی که این ماده سمیتی ندارد و میتواند آلودگی ها و رنگ ها را جذب کند، میتوان از آن برای سفید کردن زیر بغل استفاده کرد.

استفاده از کربن فعال برای موی سر

کربن فعال میتواند برای شستن موهای سر مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از آن میتواند چربی موها را در حد مناسبی نگهدارد و شوره و دندریت را رفع نماید.

 

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

شباهت و تفاوت طیف سنجی رامان و مادون قرمز در این مقاله به طور دقیق با شباهت و تفاوت طیف سنجی رامان و مادون قرمز آشنا می شوید و همچنین می توانید از خدمات آنالیز شرکت تماد کالا استفاده کنید. برانگیختگی های انجام شده در اثر پراکندگی رامان در طول موج (عدد موجی) محدوده طیفی مادون […]

جلبک ها یکی از مشکلات بزرگ و اساسی استخرها هستند. وجود این جلبک ها باعث سبز شدن رنگ آب و کدرتر دیده شدن آن میشود. در مقاله پیش رو به معرفی اصلی ترین ماده شیمیایی ضد جلبک استخر، یعنی کات کبود، و روش استفاده از آن خواهیم پرداخت. کات کبود یا سولفات مس، یکی از […]

کوره‌ها یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در لابراتوارهای دندان پزشکی هستند. در مقاله پیش قصد معرفی این کورها و کاربردهای آنها در دندان پزشکی را داریم. فروش کوره آزمایشگاهی کوره های دندان سازی در ترمیم دندان ها و بسیاری از فرآیندهای مختلف، از سرامیک ها استفاده می شود. سرامیک ها برای شکل گیری و سفت […]

آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید چیست آب اکسیژنه که به  پراکسید هیدروژن(H2O2) معروف است ، یکی از موادی است که کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارد. این ماده خواص ضدعفونی کنندگی بالایی دارد. در مقاله پیش رو به معرفی آب اکسیژنه و خطرات این ماده خواهیم پرداخت. فروش آب اکسیژنه ضدعفونی کننده فروش الکل طبی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا