آشنایی با خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل

آشنایی با خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل

سیاه دانه یکی از دانه های بسیار ارزشمند در بین گیاهان است و در مورد مصرف روغن سیاه دانه و تاریخچه آن با قدمت طولانی در حدود بیش از ۲۰۰۰آشنایی با خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل سال، تعارف بسیاری شده است. پیامبر اعظم (ص) هم درباره ارزش غذایی سیاه دانه بسیار تاکید داشتند. روغن سیاه دانه از گیاه سیاه دانه به دست می آید. سیاه دانه در کشور ما به صورت رویش طبیعی و در استان های مرکزی از جمله اراک و اصفهان به صورت فراوان وجود دارد. استفاده از دانه این گیاه یک ساله از زمان های قدیم و به روش های مختلف از جمله بصورت دانه، روغن و عصاره در بین مردم رایج بوده است علاوه بر این و با توجه به همین مسئله از روغن سیاه دانه در طب سنتی و طب اسلامی نیز بسیار یاد شده است. و از همین رو بیشترین استفاده از روغن سیاه دانه در طب سنتی بوده است. با توجه به مزه تلخ سیاه دانه مصرف سیاه دانه و روغن سیاه دانه برای درمان درد مفاصل، برای تقویت مو و پوست، درمان دیابت، درمان فشار خون بالا و بسیار مشکلات دیگر تجویز می شود.

استفاده از روغن سیاه دانه برای درد مفاصل

درد مفاصل یکی از شایع ترین مشکلات افراد است که با از بین رفتن تدریجی غضروف ها در اثر ورزش های شدید، اضافه وزن و یا بالا رفتن سن، تب روماتیسمی، نکروز آواسکولار و… ممکن است به صورت جزیی و یا آزار دهنده باشد. با توجه به خاصیت ضد دردی و ضد التهابی روغن سیاه دانه، استفاده از روغن سیاه دانه برای درد مفاصل و برای تسکین و درمان انواع درد ها و التهاب ها از زمان های دور مورد توجه بوده است. با توجه به ویژگی آنتی هیستامینی روغن سیاه دانه استفاده از روغن سیاه دانه برای درد مفاصل هیچگونه حساسیت پوستی ایجاد نخواهد کرد و در مقایسه با سایر دارو های گیاهی و گیاهان دارویی تاثیر روغن سیاه دانه برای تسکین درد مفاصل نیز بسیار سریع تر و پرکاربرد تر است.

خرید روغن سیاه دانه

مقایسه روغن سیاه دانه برای درد مفاصل با داروهای شیمیایی

با توجه به خاصیت ضد التهابی روغن دانه سیاه از این روغن در ساخت دارو های ضدالتهابی بسیار استفاده می شود. در مقایسه با دارو ها و پماد های شیمیایی تاثیر روغن سیاه دانه به مراتب بیشتر از آن ها است که هیچ نوع عارضه ای را برای افراد در پی ندارد. استفاده از ضد درد های شیمیایی برای درمان و کاهش درد مفاصل بر روی اندام های مختلف بدن از جمله قلب و عروق، کلیه ها، معده، کبد و… عوارض بسیار زیادی دارند از این رو با مصرف روزانه و منظم روغن سیاه دانه برای درد مفاصل .می توان تا حدود زیادی از بروز این نوع عوارض جلوگیری کرد. طبق تحقیقات به عمل آمده در سال 2016 از روغن سیاه دانه در درمان آرتریت روماتوئید، در بسیاری از کشور های اروپایی استفاده می شود.

مقایسه ی روغن سیاه دانه با داروهای شیمیایی

خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل و روش استفاده از آن

علاوه بر کشور ما این گیاه در جنوب غربی اسیا نیز بسیار مورد توجه است و از استخراج روغن این گیاه، برای درمان : بیماری تنفسی آسم، قند خون ( دیابت )، بیماری فشار خون بالا، درد مفاصل و کاهش وزن استفاده می کنند. روغن سیاه دانه با داشتن مقادیر بالایی تیموکینون دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار مفیدی است. برای نتیجه گیری عالی و درمان موثر مصرف اصولی دارو ها و استفاده از هر یک از روغن های طبیعی برای درمان درد مفاصل، باید به شیوه اصولی انجام شود.
روش مصرف روغن سیاه دانه برای درمان درد مفاصل، به این صورت است که باید مقداری از آن را گرم کنید زیرا در صورتی که روغن گرم باشد مزایای بهتری را دارد و سپس روی ناحیه مورد نظر بمالید. ماساژ ناحیه روغنی شده باید طوری باشد که روغن جذب پوست شود. برای جذب بهتر پوست بهتر است تا ماساژ باید به شکل افقی و عمودی و به صورت دورانی، باشد تا تاثیر آن را دریافت کنید.
برای تاثیر بهتر روغن سیاه دانه برای درد مفاصل همان طور که گفتیم روغن سیاه دانه بصورت موضعی مورد استفاده قرار بگیرد و با توجه به شدت درد مفصل مقداری از روغن را در طول روز یک الی سه مرتبه مقدار لازم بر روی مفاصل مالیده و به آرامی ماساژ داده شود. برای جذب بهتر روغن در پوست و کاهش درد مفصل بهتر است تا پس از این که ماساژ به اتمام رسد محل درد را با یک پارچه تمیز ببنید.

خواص روغن دانه سیاه برای درد مفاصل و درمان زانو درد

خواص گرم و ضد التهابی روغن سیاه دانه می تواند طبع سرد را به خوبی درمان کند. استفاده از روغن سیاه دانه برای زانو درد مزایا زیادی دارد. روزانه یکبار می توانید تا از این روغن برای جلوگیری از آرتروز زانو استفاده کنید.

خواص روغن دانه سیاه برای درد مفاصل و درمان کمر درد

شگفت انگیزترین خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل و رفع کمر درد است. طب سنتی نیز برای رفع کمر درد استفاده از ماساژ روغن سیاه دانه به مدت 40 روز را بسیار تاکید کرده است برای رفع کمر درد بعد از ماساژ کمر با روغن سیاه دانه بهتر است تا بادکش گرم انجام دهید استفاده روزانه از این روغن باعث نتیجه بی نظیری از آن می شود. از این رو برای درمان درد های مفصلی، روغن سیاه دانه بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید.

تاثیر روغن سیاه دانه برای درد مفاصل

درد مفاصل ممکن است تا به صورت بروز التهاب شدید تر شود. آرتریت روماتوئید یا همان روماتیسم مفصلی و در د مفصلی شدید یکی از شایع ترین بیماری های خود ایمنی است استفاده از روغن سیاه دانه با داشتن خواص قوی ضد التهابی، می تواند به درمان عوارض این بیماری کمک کند.
در طب اسلامی نیز استفاده از روغن سیاه دانه اصل با استفاده موضعی برای درد های مفصلی مانند درد زانو بسیار توصیه شده است با توجه به این که این دانه ی روغنی مسکن نیست از این رو یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد اثر روغن سیاه دانه برای درد مفاصل باید مورد توجه قرار گیرد این است که این روغن باید بصورت روزانه و مرتب استفاده شود و بر روی محل درد باید بخوبی ماساژ داده شود تا موجب تسکین درد شود پس برای نتیجه گیری بهتر بایستی از این روغن به شکل اصولی استفاده نمایید.

کاربردهای روغن سیاه دانه

 

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۴.۵۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید، این است که تفاوت مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی در چیست. در این مقاله قصد داریم در این باره توضیحاتی بدهیم. همان طور که می دانید فروشگاه اینترنتی تمادکالا یکی از اولین فروشگاه های اینترنتی است که در زمینه فروش مواد شیمیایی آماده خدمت رسانی است. […]

بپا تو تعطیلات کمردرد نگیری ! کمر انسان، در اکثر فعالیت های روزانه در معرض فشار قرار دارد. از طرفی اگر فشار زیادی وارد شود، دچار درد می‌شود و از سویی دیگر اگر فعالیت های روزانه بدی داشته باشیم به طور مثال بد بنشینیم یا فشار زیادی وارد کنیم، دچار درد خواهد شد. طبق آمار، […]

کلرید مس چیست؟ کلرید مس یا همان کلرید مس 2، نوعی ترکیب شیمیایی به شمار می رود. این ترکیب که به دو شکل دی هیدرات و بی آب وجود دارد، در طبیعت به عنوان کانی های بسیار کمیاب و ارزشمند اریوکلسیت(eriochalcite) و تولباکیت(tolbachite) وجود دارند. اوری کلسیت یا همان اریوکلسیت برگرفته از کلمه یونانی oreikhalkos […]

مواد شیمیایی دارای کدبندی های بین المللی هستند که برای شناسایی مواد از این کد ها تحت عنوان “کدهای بین المللی مواد شیمیایی” استفاده می شود. در مقاله پیش رو به بررسی این سیستم های بین المللی می پردازیم. این کد های مواد شیمیایی برای شناسایی خطرات در حمل و نقل و یا استفاده ی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا