حشره کش خانگی با استفاده از اسید بوریک

اسید بوریک یکی از موادی است که بسیار به عنوان حشره کش خانگی کاربرد دارد. از آن میتوان برای کشتن مورچه ها، سوسک ها و … استفاده کرد. این ماده یک اسید ملایم است که در خیلی موارد به عنوان صدعفونی کننده و گندزا مورد استفاده قرار میگیرد. این اسید کاربرد زیادی در حشره کش های خانگی دارد که ضرر زیادی برای انسان ندارد و مشکلی ایجاد نمی کند.

اسید بوریک به شکل پودری سفید رنگ است که میتوانید آن را از طریق سایت اینترنتی تمادکالا تهیه کنید. اسید بوریک را از داروخانه ها خریداری نکنید؛ زیرا اسید بوریک داروخانه ها متفاوت است و برای استفاده به عنوان حشره کش مناسب نیست.

فروش اسیدبوریک

در ادامه توضیحاتی را در مورد رفع مشکل حشرات با استفاده از اسید بوریک خواهیم داد:

مرحله اول برای مقابله با حشرات، پیدا کردن محل اصلی رفت و آمد و لانه آنها است. معمولا سوسک ها درز ها و جاهای تاریک را برای تخم گذاری و زندگی انتخاب میکنند. معمولا محل های اصلی رفت و آمد حشرات، آشپرخانه، توالت و حمام و زیرزمین است.

پس از پیدا کردن محل های اصلی، میتوانید پودر اسید بوریک را در محل های موجود بریزید. البته حتما باید حواستان باشد که بچه ها کاری با این محل ها نداشته باشند یا محل های پر رفت و آمدی نباشد که در اثر عبور خودتان غبار اسید بوریک بلند شود و وارد تنفس انسان شود. هرچند اسید بوریک برای انسان خطر کمی دارد، اما باید به این موضوع توجه کرد. میتوان از اسید بوریک را با شکر و شیر ترکیب کرد(ماده ای خمیری تشکیل میشود) تا حشرات را به سمت خودش جذب کند. شکر حشرات را جذب کرده و حشرات ممکن است آنرا به عنوان غذا به لانه خود برده و باعث انتقال حشره کش به دیگر حشرات شوند. با اینکار شما میتوانید به خوبی حشرات خانه تان را از بین ببرید.

میتوان پودر اسید بوریک را بصورت مستقیم روی فرش ریخته و پخش کرد. اسید بوریک تمام لارو ها و تخم حشرات را از بین می برد. بعد از 20 دقیقه با استفاده از جارو برقی، اسیدبوریک را از روی فرش پاک کنید. حتما حواستان باشد که روی فرش های پر رفت و آمد، از اسید بوریک استفاده نکنید زیرا با وجود جارو کشیدن ممکن است مقداری از آن روی فرش باقیمانده و در اثر رفت و آمد غبار آن در هوا پخش شده و مشکلاتی را برای سلامتی بوجود آورد.

نکات قابل توجه در تهیه حشره کش خانگی با استفاده از اسید بوریک

  • با وجود اینکه اسید بوریک ضرری برای انسان ندارد و حشره کشی ایمن به حساب می آید، اما همچنان باید در استفاده از آن مراقب بود و بیش از حد از آن استفاده نکرد.
  • اگر در خانه کودک دارید، حتما مراقب باشید که در چه مکانهایی از حشره کش استفاده میکنید. اگر از پودر ها استفاده میکنید، حتما حواستان باشد که در مکانهایی از آن استفاده کنید که بچه ها رفت و آمد نداشته باشند.
  • حواستان به تمام چاه ها یا حتی پریزهای برق باشد تا بتوانید بهترین استفاده را از حشره کش داشته باشید و در کمترین زمان، مشکلتان با حشرات، از بین برود.
  • سوسک ها بیشتر در مکانهای مرطوب و تاریک تخم گذاری و زندگی میکنند.

 

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۴.۳۳ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

آیا تا به حال فکر کرده اید که تولید ظروف آزمایشگاهی در ابعاد و انواع مختلف به چه دلیل بوده است و ظروف آزمایشگاهی بر اساس ساختار در چه مواردی استفاده می شوند؟ با اطلاع از کاربرد هریک از ظروف آزمایشگاهی می توانید با دقت بالاتری آزمایشهای خود را انجام دهید و نتیجه صحیح تری […]

یکی از آزمایش هایی که در دوران دبستان و راهنمایی در آزمایشگاه های علوم انجام می شود، آزمایش ساخت کوه آتشفشان توسط آمونیوم دی کرومات می باشد. در ابتدا به خواص و ویژگی های آمونیوم دی کرومات پرداخته و سپس به سراغ روش انجام آزمایش می رویم. آمونیوم دی کرومات آمونیوم دی کرومات یک ترکیب […]

کاربرد و انواع دستکش کار یکی از ضروریات هر کار ، ایجاد ایمنی کار است. هرکاری با توجه به خطراتی که افراد را تحدید می‌کند، لوازم ایمنی خود را دارد. برای مثال یک آتش نشان با توجه به اینکه وارد محیطی خطرناک می‌شود و تحت تاثیر شعله های آتش قرار می‌گیرد ، باید لباس و […]

مزور یا استوانه مدرج یکی از ظروف بسیار پرکاربرد در آزمایشگاه است. کاربرد اصلی استوانه مدرج برای اندازه گیری حجم مایعات است. در مقاله پیش رو با مزور، انواع و روش استفاده از آن آشنا خواهیم شد. این ابزار به شکل یک لوله استوانه ای شکل بلند است که در پایین آن یک پایه وجود […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا