اتصال مغز انسان به اینترنت! (خبر)

پژوهشگران دانشگاه ویتز، مغز انسان را مستقیما به اینترنت متصل کردند. داده‌های جمع آوری شده از این پروژه می‌تواند گام‌های بعدی در یادگیری ماشین‌ها و رابط‌های مغز-کامپیوتر را پیش ببرد.

برای اولین بار، پژوهشگران راهی برای اتصال مغز انسان به اینترنت به صورت زنده کشف کردند. نام این پروژه “Brainternet” است و مغز را مانند اینرنت اشیاء به اینترنت متصل می‌کند.

نحوه‌ی کار پروژه به این صورت است که سیگنال‌های EEG امواج مغزی بویسله یک “دستگاه EEG وابسطه به احساسات” که به سر کاربر متصل است، جمع آوری می‌شوند. سپس این اطلاعات به یک کامپیوتر ارزان قیمت ارسال می‌شوند که می‌تواند اطلاعات را به صورت زنده روی یک وبسایت باز، جایی که هرکسی می‌تواند آنرا ببیند، ارسال می‌کند.

اتصال مغز انسان به اینترنت

 

 

پژوهشگر ارشد این پروژه می‌گوید: ((“Brainternet” یک پیشرفت جدید در زمینه سیستم‌های رابط مغز-کامپیوتر است. در اینجا کمبود اطلاعات در زمینه‌ی نحوه‌ی کار و پردازش اطلاعات مغز به چشم می‌خورد. “Brainternet” به دنبال ساده کردن فهم انسان از مغز خودش و مغز دیگران است؛ این کار با مانیتور کردن دائمی فعالیت مغز انجام می‌شود.))

وی می‌گوید این تازه ابتدای راه این پروژه است. تیم درحال کار روی تجربه‌ی تعاملی بیشتری بین کاربر و مغزش هستند. بعضی از این کاربردها همین الآن نیز بر روی سایت قرار گرفته‌اند اما به تحریک‌هایی مانند حرکت بازو محدود شده‌اند. این پروژه می‌تواند بیش از این نیز توسعه یابد تا اطلاعات را روی یک نرم‌افزار تلفن همراه ضبط کند تا به عنوان داده برای الگوریتم یادگیری ماشین استفاده شوند. در آینده این اطلاعات می‌تواند دوطرفه به عنوان ورودی و خروجی مغز منتقل شوند.

اطلاعات جمع آوری شده از این پروژه می‌توانند به ما کمک کنند تا درک بهتری از نحوه‌ی عملکرد مغز خود داشته باشیم و بتوانیم از این اطلاعات برای افزودن به قدرت مغزمان استفاده کنیم.

 

منبع:
https://futurism.com/researchers-have-linked-a-human-brain-to-the-internet-for-the-first-time-ever/

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


امتیازی ثبت نشده است.
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

آنالیز گرمایی (Thermal analysis) به روش­ هایی گفته می­شود که مشخصات یا تغییرات مشخصات مواد در اثر حرارت را اندازه ­گیری می‌کنند. آنالیز گرمایی واکنش‌های مواد در مقابل جریان انرژی حرارتی در داخل یا خارج مواد جامد را بررسی می­کند. به این واکنش‌ها تحولات حرارتی می‌گویند. تحولات حرارتی ممکن در یک ماده جامد را می‌توان […]

دماسنج(تب سنج) ها همانطور که از اسمشان پیداست، دمای جسم یا فقط سطح جسم را به ما اعلام می‌کنند. دماسنج ها به روش های گوناگونی دما را به ما اعلام می‌کنند که این گوناگونی باعث پدید آمدن انواع مختلف دماسنج شده است که ما در ادامه به یکی از آن ها یعنی دماسنج مادون قرمز […]

مواد شیمیایی موجود در شوینده ها شوینده ها موادی پرکاربرد برای زدودن انواع چربی و آلودگی ها از سطوح مختلف هستند. اولین ماده ی شوینده تولید شده توسط انسان صابون است که از ساخت آن قرن ها می گذرد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، طیف گسترده ای از محصولات شوینده با ویژگی های پاک […]

اتوکلاو چیست؟ اتوکلاو اصطلاحا به ماشینی گفته می ­شود که مکان استریلیزه کردن با روش فیزیکی را فراهم می ­کند. این روش فیزیکی با استفاده از بخار با فشار بالا، منجر به کشتن باکتری ­­ها، ویروس ­ها و حتی تخم قارچ ­ها و میکروب ­های موجود در مواد یاقیمانده در داخل مجراها، می گردد. در […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا