مواد شیمیایی ضد جلبک استخر

جلبک ها یکی از مشکلات بزرگ و اساسی استخرها هستند. وجود این جلبک ها باعث سبز شدن رنگ آب و کدرتر دیده شدن آن میشود. در مقاله پیش رو به معرفی اصلی ترین ماده شیمیایی ضد جلبک استخر، یعنی کات کبود، و روش استفاده از آن خواهیم پرداخت. کات کبود یا سولفات مس، یکی از موادی است که خاصیت ضد جلبک و ضد قارچی دارد. این ماده به صورت گسترده در استخرها مورد استفاده قرار میگیرد. این ماده محلول در آب است. معمولا سولفات مس به صورت کریستالهای آبدار یافت میشود که همین نوع نیز برای استفاده در آب استخر مناسب است و لزومی به استفاده از سولفات مس بدون آب نیست. شما می توانید مواد شیمیایی ضد جلبک استخر را از فروشگاه تمادکالا تهیه کنید و یا با مراجعه به صفحه فروش مواد شیمیایی از سایر مواد شیمیایی ما استفاده کنید.

فروش کات کبود

روش جلوگیری از رشد جلبک در استخر با استفاده از کات کبود

 

کات کبود و زاج سفید از جمله مواد هستند که در کنار کلر، برای پاکیزه نگه داشتن آب استخر مورد استفاده قرار میگیرند.

کات کبود مورد استفاده در استخرکات کبود مورد استفاده در استخر، به صورت ترکیب با مواد دیگر، به صورت آماده برای خرید وجود دارد و میتوان از آن برای استخر استفاده کرد. در غیر این صورت نیز میتوان کات کبود را به صورت جداگانه خرید کرد و با قیمت کمتری و به میزان مناسب به آب استخر اضافه کرد.

کات کبود باید 5 روز پس آز آبگیری استخر، به صورت محلول در اطراف استخر اضافه شود.

میزان لازم کات کبود برای هر 10000(ده هزار) لیتر آب استخر، 100 گرم است. اما این میزان بسته به شرایط و محیط استخر میتواند متفاوت باشد که باید با توجه به شرای استخر، میزان مورد نیاز و مناسب کات کبود آن مشخص شود.

 

برای استفاده از مواد ضد جلبک، باید توجه شود که مقدار مناسبی از ماده مورد استفاده قرار بگیرد. مواد ضد جلبکی که به صورت عادی در آب استخر مورد استفاده قرار میگیرند، تنها در حدی هستند که جلوی تشکیل جلبک را بگیرند و قرار نیست که جلبک های قبلی را نابود کنند. کات کبود تنها جلوی تشکیل جلبک های کوچک را میگیرد.

نکته مهم: در استفاده از مواد ضد جلبک، باید به دستورالعمل آنها توجه شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سولفات مس (کات کبود) و کاربردهای آن میتوانید به مقاله “کات کبود و انواع آن” مراجعه فرمایید.

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۴.۹۶ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

مواد شیمیایی دارای کدبندی های بین المللی هستند که برای شناسایی مواد از این کد ها تحت عنوان “کدهای بین المللی مواد شیمیایی” استفاده می شود. در مقاله پیش رو به بررسی این سیستم های بین المللی می پردازیم. این کد های مواد شیمیایی برای شناسایی خطرات در حمل و نقل و یا استفاده ی […]

سولفات مس، مس سولفات یا کات کبود، ماده ای بسیار پرکاربرد در صنعت و با فرمول شیمیایی CuSO4 است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کات کبود میتوانید مقاله “کات کبود و انواع آن” را مطالعه فرمایید. در مقاله پیش رو قصد داریم به معرفی کاربردهای سولفات مس بپردازیم. فروشگاه تمادکالا این امکان را فراهم […]

هیچ چکیده‌ای موجود نیست زیرا‌این یک نوشته حفاظت شده است.

یکی از آزمایش هایی که در دوران دبستان و راهنمایی در آزمایشگاه های علوم انجام می شود، آزمایش ساخت کوه آتشفشان توسط آمونیوم دی کرومات می باشد. در ابتدا به خواص و ویژگی های آمونیوم دی کرومات پرداخته و سپس به سراغ روش انجام آزمایش می رویم. آمونیوم دی کرومات آمونیوم دی کرومات یک ترکیب […]

4 پاسخ به “مواد شیمیایی ضد جلبک استخر”

  1. سلام و وقت بخیر. برای یک استخر کشاورز ی که دچار جلبک سیاه شده، دنبال یک ماده موثر هستم. چند مدل ترکیب رو امتحان کردم و متاسفانه جوابی حاصل نشده. خواستم در مورد کیفیت محصولات بدونم و اینکه با توجه به مقاوم بودن نوع جلبک ها، چطوری می تونیم از بین ببریمشون. برای خرید ضد جلبک به چند تا سایت سر زدم و متاسفانه هنوز نتونستم انتخاب درستی داشته باشم. البته نوع جلبک ها هم بسیار مقاوم شدن و این مساله هم تاثیر گذاره. پیشنهادتون چه محصولی هستش؟ ضد جلبک دیجی شیمی و چند سایت دیگه رو هم بررسی کردم، ولی تفاوت های دقیق رو نمی دونم و اینکه موثرترین محصول رو نمی شناسم. ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

    • سلام
      وقت شما هم بخیر
      کلر و آهک برای این کار گزینه های مناسبی هستند. اما غلظتی که استفاده می شوند بسیار مهم است زیرا این امکان را دارند که به خود گیاهان استخر نیز آسیب بزنند.
      امیدوارم به نتیجه برسید.

  2. سلام و خسته نباشید. مطلب بسیار مفیدی بود. این محصول برای استخرهای شنا تا چه اندازه موثره. برای یک استخر دنبال ضد جلبک هستم که جلبک سیاه داره و زمان زیادی توی این وضعیت بوده. ایا این محصول می تونه جلبک رو از بین ببره؟ چون خیلی مقاوم شدن و نیاز به یک ضد جلبک بسیار قوی هستش. با این شرایط خاص مقدار مصرف محصول تغییر می کنه یا نه؟ و اینکه آیا تضمینی وجود داره که حتما جلبک ها از بین برن؟ دنبال خرید ضد جلبک دیجی شیمی از سایت شما هستم و مطمئن شدن از کیفیت کار و قیمت خیلی برام اهمیت داره. ممنون میشم یه توضیحی در موردش بدین.

    • سلام وقت بخیر.
      بدلیل اینکه استخر شنا هست و آب در تماس با پوست قرار خواهد گرفت. توصیه نمیشه از ضدجلبک های قوی استفاده کنید.
      بهترین کار، پاکسازی فیزیکی این نوع جلبک و تصفیه آب هست در کنار اضافه کردن مقدار مشخص کات کبود با توجه به حجم آب و استفاده از آب بعد از فعل و انفعالات کات کبود.
      محلول های ضدجلبک میتوانند باعٍ حساسیت های پوستی و اگزما شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا