مزایا و کاربردهای شامپو فرش نانو

بسیار پیش می‌آید که فرش یا مبلمان در اثر بی دقتی، هول شدن، بازی کردن بچه کوچک و … کثیف می‌شوند. این کثیفی‌ها شامل  ریختن چای و قهوه، بستنی و خورشت و … می‌تواند باشد. اما با وجودی که یک بخشی از فرش یا مبلمان کثیف شده است، اما شستن تمام فرش معمولا راه منطقی برای پاک کردن آلودگی نیست؛ چرا که هم هزینه بیشتری دارد و هم زمان بیشتری برای شست و شو می برد. در این مواقع راهکار بهتر برای تمیزکردن فرش، استفاده از شامپو فرش است.

فرش کثیف

حتی در مواردی که می‌خواهید تابلو فرش را هم تمیز کنید، ولی نه اینکه شست و شو کامل دهید، استفاده از شامپو فرش می‌تواند گزینه خوبی باشد. البته در این مورد بسته به حساس بودن بافت تابلو فرش، انتخاب شامپو فرش مناسب هم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

شامپو فرش همانطور که از نامش پیداست، یک شوینده‌ی شامپویی است که برای تمیز کردن فرش بدون نیاز به شست و شو استفاده می‌شود. در قالیشویی‌ها هم از شامپو فرش استفاده می‌شود. به طور کلی درمورد استفاده از شامپو فرش، افراد مختلف ممکن است تجربه‌ای متفاوت داشته باشند، برای برخی این تجربه ممکن است خیلی رضایت بخش نباشد، زیرا علاوه بر انتخاب شامپو فرش مناسب، نحوه استفاده هم اهمیت دارد. در ادامه این مقاله به شامپو فرش مناسب و نحوه صحیح استفاده از شامپو فرش پرداخته شده است.

ویژگی‌های شامپو فرش مناسب

امروزه محصولات متنوعی را می‌بینیم که به عنوان شامپو فرش، پاک کننده فرش، اسپری‌های تمیزکننده فرش و مبل و … عرضه شدند، اما لزوما همه این محصولات بازدهی و کارایی لازم برای تمیز کردن فرش را ندارند و در مقایسه با تبلیغات متنوعی که روی هر کدام انجام می‌‌شود، شاید لزوما کارایی متناسبی نداشته باشند. بنابراین انتخاب یک شامپو فرش با قابلیت تمیزکنندگی خوب خیلی مهم است.

همچنین انتخاب شامپو فرشی که مواد مضر و خطرناکی برای سلامتی انسان نداشته باشد هم مهم است، زیرا زمانی که در منزل از شامپو فرش استفاده می‌شود، دیگر شست و شوی فرش اتفاق نمی‌افتد و مقداری از شامپو فرش که با دستمال پاک نمی‌شود، همچنان در بافت سطحی (تا بافت عمقی) فرش باقی می‌ماند. در این راستا قابل ذکر است که برخی از انواع شامپو فرش‌ها دارای مواد اسیدی، یا بازی، یا اکسید کننده و … هستند تا آلودگی‌ها را تجزیه کنند، اما وجود این مواد لزوما برای سلامتی انسان خوب نیست.

زمانی که از شامپو فرش استفاده می‌شود، مصرف کننده انتظار دارد که تا حد خوبی رنگ اولیه فرش پیش از آلوده شدن بازیابی شود، بدون اینکه کدر شدن در بافت سطحی فرش دیده شود، بنابراین انتخاب شامپو فرش مناسب از این نظر هم اهمیت دارد.

شامپو فرشی مناسب است که علاوه بر قدرت پاک کنندگی مناسب، به بافت فرش آسیب نزند. بسیاری از شامپو فرش‌های موجود در بازار، برای فرش‌های دست باف که الیاف پشمی دارند، زیادی قلیایی هستند و باعث آسیب به الیاف فرش می‌شود.

به علاوه شامپو فرش نباید بوی خیلی نامطبوع یا بخارات آسیب زا هنگام استفاده داشته باشد.

مزایا و کاربردهای شامپو فرش نانو

 

شامپو فرش نانو

شامپو فرش نانو، یک شامپو فرش مبتنی بر فناوری نانو است که با برند نانوسان به صورت تجاری در بازار عرضه شده است. این شامپو فرش قابلیت تمیزکنندگی بالایی دارد، و در عین حال به بافت فرش آسیبی وارد نمی‌کند. همچنین ترکیبات خطرناکی مانند اسید، و فرمالین ندارد و هنگام مصرف بوی نامطبوعی نمی‌دهد. این محصول از جهت ویژگی‌های فنی لازم برای یک شامپو فرش مناسب را دارد و به دلیل مزایای زیادی که دارد، بسیار مورد توجه و استقبال بانوان خانه دار قرار گرفته است.

فروش شامپو فرش و مبل نانوسان

لازم به ذکر است که این شامپو تمام تست‌های فنی لازم را گذرانده است و برای استفاده در تمیز کردن فرش، موکت، مبلمان و سایر الیاف صنعتی و سنتی مناسب است و برای الیاف آسیبی ایجاد نمی‌کند.

شامپو فرش نانوسان

طریقه صحیح استفاده از شامپو فرش

به طور کلی شامپو فرش کشیدن، کار سختی است؛ زیرا اگر این کار به درستی انجام نشود، به جای پاک شدن آلودگی، آلودگی به لایه داخلی فرش می‌رود. این اتفاق در صورت تکرار و در طولانی مدت باعث کاهش طول عمر فرش می‌شود.

برای استفاده از شامپو فرش باید ابتدا یک محلول رقیق آبی از شامپو فرش درست کنید؛ نسبت دقیق آب به شامپو معمولا روی بسته بندی نوشته شده است؛ در صورتی که نوشته نشده باشد، معمولا از نسبت یک لیتر آب و دو فنجان شامپو استفاده می‌کنند. اما متناسب با استفاده خودتان در خانه می‌توانید مقادیر آب و شامپو فرش را متناسب با نسبت گفته شده، تنظیم کنید. پس از تهیه این محلول، کمی به هم بزنید تا کف درست شود، سپس کفی که داخل ظرف درست شده است، با یک اسفنج یا فوم جمع کنید، و روی فرش بکشید. دقت کنید، اگر آلودگی دارای تکه‌های درشت است، ابتدا از روی فرش آن را بردارید، سپس با اسفنج کف را روی فرش بکشید. دقت کنید، این عمل را به آرامی انجام دهید.

نکته بعدی که وجود دارد، این است که محلول آبی یا آب خالی را به طور مستقیم روی فرش نکشید؛ زیرا آبی که به داخل بافت فرش نفوذ می‌کند، آلودگی را هم با خود به بافت عمقی فرش می‌برد. این حالت در سطح فرش معمولا به صورت نوچ شدن نمود دارد و در عمق فرش هم ممکن است به خاطر دیر خشک شدن، باعث پوسیدگی بافت فرش بشود.

معمولا عملکرد کف شامپو فرش به این صورت است که آلودگی‌هایی را که روی فرش است، ابتدا در خود حل می‌کند و بعد از مدتی تجزیه می‌شود. بنابراین بعد از استفاده از شامپو فرش، تا یک ساعت تا دو ساعت روی آن بخش از فرش راه نروید تا کاملا خشک شود. بعد از این که کاملا خشک شد، ابتدا با یک دستمال خشک زبر روی آن ناحیه را در جهت خواب فرش بکشید، سپس با جارو در همان جهت جارو کنید. در انتها برای بازیابی فرم فرش، در جهت خواب فرش، یک برس بکشید.

نکات استفاده از شامپو فرش نانو

شامپو فرش نانو به هیچ وجه نباید با ماده شوینده دیگری ترکیب شود. همچنین این محصول را باید دور از دسترس کودکان نگه داشت. همچنین پیش از استفاده از این محصول بر روی محل مورد نظر، ابتدا روی بخش کوچکی از بافت مورد نظرتان تست کنید.

درمورد نگهداری این محصول هم بهتر است در محیطی باشد که دمایش بین 5 تا 30 درجه سانتی گراد باشد و در معرض تابش نور خورشید نباشد، مثلا پشت شیشه محل مناسبی برای نگهداری این محصول نیست.

 

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

ذغال فعال یا کربن فعال(Activated Carbon) یکی از موادی است که امروزه در داروخانه و زیبایی کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده است. در مقاله پیشرو به معرفی کربن فعال و کاربردهای آن در زیبایی خواهیم پرداخت. کربن فعال نوعی کربن است که دارای منافذ بسیار زیادی است. این ماده بدلیل منافذ فراوان و تخلخل بسیار […]

حتما برای شما هم پیش آمده است که بخار گرفتن شیشه ماشین باعث تار شدن دید شما در هنگام رانندگی شود. بویژه در فصل زمستان این مسئله بسیار مشکل ساز است زیرا هوای بیرون سرد است و امکان پایین دادن شیشه وجود ندارد. در مقاله پیشرو روشی برای جلوگیری از بخارگرفتن شیشه ماشین آموزش داده […]

ویسکومتر چیست؟ گرانروی یا ویسکوزیته مایعات به تغییر شکل مایعات که بر اثر تنش های کششی یا برشی ایجاده شده، گفته می شود. ویسکومتر که با نام ویسکوزیمتر نیز شناخته می شود، دستگاهی است که برای اندازه گیری گرانروی مایعات از آن استفاده می شود. برای اندازه گیری ویسکوزیته مایعات دستگاه ویسکومتر از یکی از […]

تیتراسیون چیست

1 اردیبهشت 1399
تیتراسیون | انواع تیتراسیون

تیتراسیون یکی از فرآیندهای بسیار معروف در علم شیمی و علوم آزمایشگاهی است. در مقاله پیش رو به معرفی این فرآینده و کاربردهای آن در شیمی و علوم آزمایشگاهی خواهیم پرداخت. فرآیند تیتراسیون، تیتر کردن یا تیترامتری نیز نامیده می شود. این فرآیند برای تعیین غلظت یک محلول مجهول با روش های مختلف آزمایشگاهی است. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا