فواید و خواص روغن آووکادو

اگر تا به حال از خوردن آووکادو لذت برده اید، می دانید که با سایر میوه ها متفاوت است. برخلاف اکثر میوه های دیگر، این میوه سرشار از چربی های سالم است و اغلب برای تولید روغنفواید و خواص روغن آووکادو آووکادو استفاده می شود. اگرچه این روغن به اندازه روغن زیتون شناخته شده نیست، اما به همان اندازه خوشمزه است. روغن آووکادو همچنین دارای فواید بی شماری برای سلامتی است که تا حد زیادی به محتوای آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم مربوط می شود.

در حالی که روغن آووکادو بیشتر به دلیل استفاده از آن در پخت و پز شناخته شده است، اما می تواند به مراقبت از پوست نیز کمک کند. این روغن یکی از اجزای بسیاری از انواع کرم ها، مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها است. در ادامه این مقاله با خواص و فواید روغن آووکادو آشنا می‌شویم.

فواید روغن آووکادو برای پوست و مو

روغن آووکادو غنی از اولئیک اسید است؛ اولئیک اسید یک چربی بسیار سالم است.

روغن آووکادو روغن طبیعی است که از پالپ آووکادو فشرده می شود. تقریباً 70 درصد روغن آووکادو از اولئیک اسید تشکیل شده است، اولئیک اسید، یک اسید چرب امگا 9 غیراشباع (monounsaturated) است. این اسید چرب همچنین جزء اصلی روغن زیتون است و اعتقاد بر این است که تا حدی مسئول مزایای مرتبط با سالم بودنِ آن است. علاوه بر این، حدود 12٪ از روغن آووکادو را چربی اشباع شده و حدود 13٪ را چربی غیراشباع چندگانه تشکیل می‌دهد.

روغن آووکادو نسبت امگا 6 به امگا 3 بالایی دارد (1:13) و ما معمولاً نسبت 1:3 یا 1:2 را برای سلامتی بهتر می دانیم. اما این نباید نگران کننده باشد، زیرا مقدار کل امگا 6 نسبتاً کم است. اکثر تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از چربی های غیر اشباع برای سلامتی مفید است و ممکن است خطر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و زوال عقل را کاهش دهد.

انواع فواید روغن آووکادو

فواید روغن آووکادو برای کاهش کلسترول و سلامت قلب

روغن آووکادو سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است که با سلامت قلب مرتبط است. در یک مطالعه (small crossover study) بر روی 13 نفر، به شرکت کنندگان ابتدا یک وعده غذایی کنترل با استفاده از کره (25 گرم چربی اشباع شده) یا یک وعده غذایی آزمایشی (25 گرم چربی غیراشباع) با روغن آووکادو داده شد.

در طی یک دوره 240 دقیقه ای پس از غذا، نمونه های خون نشان داد که گروه آزمایش وعده غذایی سطوح پایین تری از تری گلیسیرید، کلسترول تام و LDL (بد)، سایتوکین های التهابی و قند خون در مقایسه با گروه کنترل داشتند.

یک مطالعه مقایسه‌ای روغن آووکادو را با لوزارتان (یک داروی فشار خون) روی موش صحرایی، به مدت 45 روز انجام شد. نشان داد که روغن آووکادو فشار خون دیاستولیک و سیستولیک را به ترتیب 21.2 و 15.5 درصد کاهش می دهد و اثرات مشابهی با لوزارتان در کاهش فشار خون دارد.

مطالعه دیگری در موش نشان داد که روغن آووکادو در کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) موثر بوده و بر کلسترول خوب (HDL) تأثیری ندارد. این روغن قابل مقایسه با روغن زیتون بود، یکی دیگر از روغن های سالم برای قلب است. در حالی که این نتایج امیدوارکننده هستند، آزمایش‌های بالینی انسانی با جامعه بزرگ‌تری هنوز مورد نیاز است.

روغن آووکادو سرشار از لوتئین است، لوتئین آنتی اکسیدانی که برای چشم مفید است.

آووکادو و روغن آن منابع نسبتا خوبی از لوتئین هستند، لوتئین یک کاروتنوئید و آنتی اکسیدانی که به طور طبیعی در چشم شما یافت می شود. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی غنی از لوتئین و کاروتنوئید دیگری به نام زآگزانتین (Zeaxanthin) برای سلامت چشم ضروری است و ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید و تخریب ماکولا را که یکی از بیماری‌های شایع چشمی مرتبط با افزایش سن هستند، کاهش دهد.

از آنجایی که بدن شما به خودی خود لوتئین تولید نمی کند، باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. خوشبختانه افزودن آووکادو و روغن آووکادو به رژیم غذایی شما یک راه عالی و آسان برای حمایت از سلامت چشم شماست.

روغن آووکادو، جذب مواد مغذی مهم را افزایش می دهد.

برخی از مواد مغذی باید با چربی ترکیب شوند تا بدن شما بتواند آنها را جذب کند، مانند ویتامین های محلول در چربی A، D، E و K. به طور خاص، کاروتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین و زآگزانتین بدون حضور چربی، جذب بسیار کمی دارند. متأسفانه بسیاری از میوه ها و سبزیجات غنی از کاروتنوئیدها مانند هندوانه و گوجه فرنگی، کم چربی هستند. بنابراین، افزودن روغن آووکادو یا نوع دیگری از چربی به وعده غذایی شما ممکن است به جذب بهتر این مواد مغذی کمک کند.

یک مطالعه کوچک نشان داد که افزودن روغن آووکادو به سالاد حاوی هویج، کاهوی رومی و اسفناج باعث افزایش جذب کاروتنوئیدها می شود. این افزایش در مقایسه با سالاد بدون چربی قابل توجه بود (حدود 4.3 تا 17.4 برابر).

مطالعات دیگر نشان داده است که روغن زیتون، که دارای محتوای اسید اولئیک بسیار مشابه روغن آووکادو است، در افزایش زیست فراهمی کاروتنوئیدها بسیار موثر است. بنابراین، افزودن روغن آووکادو به سالاد، سس‌ها یا غذاهای دیگر ممکن است به جذب مواد مغذی بیشتر بدن شما کمک کند.

خرید روغن آووکادو

فواید روغن آووکادو برای کاهش علائم آرتریت

آرتریت یک بیماری بسیار شایع است که شامل التهاب دردناک مفاصل است. میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که انواع مختلفی از آرتریت وجود دارد، شایع ترین نوع آن آرتروز است که با تجزیه غضروف مفاصل همراه است. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که عصاره‌های روغن آووکادو و روغن سویا به نام بخش غیرصابونی‌شونده آووکادو/سویا (ASU)، ممکن است درد و سفتی مرتبط با آرتروز را کاهش دهد. به طور خاص، به نظر می رسد ASU برای افرادی که آرتروز مفصل ران و زانو دارند مفید باشد. مکمل های ASU به طور تجاری وجود دارند. اما حتما با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است.

فواید روغن آووکادو برای کاهش علائم آرتریت

فواید روغن آووکادو برای پوست و ترمیم زخم

روغن آووکادو سرشار از اسیدهای چرب و مواد مغذی است که می‌تواند برای پوست مفید باشد. همچنین منبع خوبی از ویتامین‌های A و E است که با سلامت غشای پوست مرتبطند. یک مطالعه روی 24 فرد مبتلا به پسوریازیس پلاکی نشان داد که کرم حاوی روغن آووکادو (20٪) و ویتامین B12، علائم پسوریازیس را پس از 12 هفته درمان بهبود می بخشد. مطالعات دیگر روی انسان و حیوانات نیز فواید استفاده از روغن آووکادو را در درمان پسوریازیس و بهبود زخم نشان داده است. گفته می‌شود، بیشتر مطالعات از روغن آووکادو همراه با مواد دیگر مانند B12 و عوامل مرطوب‌کننده استفاده می‌کردند، بنابراین دشوار است که بگوییم روغن آووکادو به خودی خود به یافته‌های مشابهی منجر می‌شود یا خیر.

مراقبت پوستی با روغن آووکادو

علاوه بر کاربرد موضعی، مصرف رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع، ویتامین های A و E و آنتی اکسیدان ها با پوست سالم تر همراه است. بهتر است از قرار دادن مستقیم روغن آووکادو روی هر زخم باز خودداری کنید. در عوض، محصولات حاوی روغن آووکادو را از شرکت های معتبر خریداری کنید، ولی برای استفاده موضعی، محدودیت خاصی گزارش نشده است.

روغن آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است.

یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می کند. رادیکال‌های آزاد، ترکیبات ناپایداری هستند که می توانند به مرور زمان به سلول ها آسیب برسانند. هنگامی که عدم تعادل رخ می دهد، این می تواند منجر به استرس اکسیداتیو شود و ممکن است به شرایطی مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و سرطان کمک کند. با اهدای الکترون به رادیکال‌های آزاد، آنتی اکسیدان ها می توانند آنها را خنثی کنند و از آسیب رساندن به آنها جلوگیری کنند. خوشبختانه روغن آووکادو حاوی تعداد زیادی آنتی اکسیدان است که برای سلامتی شما مفید است، مانند کاروتنوئیدها، توکوفرول‌ها (اشکال ویتامین E) و استرول‌های گیاهی مختلف.

طریفه استفاده از روغن آووکادو بسیار آسان است.

طریفه استفاده از روغن آووکادو بسیار آسان است . اگرچه این از نظر فنی یک مزیت برای سلامتی نیست، روغن آووکادو بسیار متنوع است و به راحتی در رژیم غذایی شما گنجانده می شود. به عنوان مثال، می‌توانید آن را به‌ صورت سرد مصرف کنید، اما همچنین روغن آشپزی ایمن و سالمی است زیرا اسیدهای چرب آن در حرارت بالا (تا حدود ۵۲۰ درجه فارنهایت یا ۲۷۱ درجه سانتی‌گراد) پایدار هستند.

استفاده خوراکی روغن آووکادو

در اینجا چند راه برای افزودن روغن آووکادو به رژیم غذایی شما آورده شده است:

  • یک قاشق غذاخوری به اسموتی خود اضافه کنید.
  • آن را روی سالاد بریزید.
  • بعد از کباب کردن گوشت، روی آن بریزید.
  • هنگام پخت از آن استفاده کنید.
  • از آن در سس مایونز خانگی استفاده کنید.
  • قبل از تفت دادن، آن را روی سبزیجات بریزید.
  • آن را روی سوپ های سرد بریزید.

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

متیلن بلو یا متیل تیونینیوم کلرید یک ترکیب شیمیایی آروماتیک هتروسیکلیک با فرمول شیمیایی    C16H18N3SCl است. متیلن بلو جامدی سبز رنگ و بی بو است که قابلیت انحلال در آب را داشته و محلولی آبی رنگ ایجاد می کند. این رنگ پایه، در زمینه های متنوعی کاربرد دارد. رایج ترین کاربرد متیلن بلو به عنوان […]

چشم بند وسیله ای است برای ایجاد خوابی راحت تر. این وسیله اکثر برای آدم هایی که وجود نور باعث بیخوابی در آن ها شده استفاده می‌شود ولی در برخی مکان ها مانند هواپیما که توانایی تاریک کردن مکان برای خواب را ندارید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. چشم بند ها اغلب از پنبه و […]

مایعات با نقطه اشتعال کمتر از 60 درجه سانتی گراد (140 درجه فارنهایت) مواد شیمیایی قابل اشتعال در نظر گرفته می­ شوند. نقطه اشتعال یک ماده شیمیایی دمایی است که در آن بخار ماده شیمیایی می­‌تواند به طور لحظه ای مشتعل شود. الکل ها و حلال ­های آلی رایج ترین مواد شیمیایی قابل اشتعال هستند […]

آلژینات سدیم این پودر ساختاری گرانولی یا فیبری به رنگ سفید مایل به زرد دارد. این ساختار بدون بو، دارای فرمول شیمیایی (C6H8O6)nاست. سدیم آلژینات یک نمک سدیم از اسید آلژنیک بوده که یک پلی ساکارید طبیعی است که در جلبک های قهوه ای یافت می شود. این ماده به طور کلی به عنوان تثبیت […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا