ظروف شیشه ای نگهدارنده مواد شیمیایی

نگهداری مواد شیمیایی یکی از چالش های بزرگ در آزمایشگاه ها است. ظروف مختلفی در آزمایشگاه ها وجود دارند که از هرکدام آنها میتوان برای نگهداری مواد مختلفی استفاده کرد. در مقاله پیشرو شما را با این ظروف و کاربرد آنها در نگهداری هرکدام از مواد شیمیایی آشنا خواهیم کرد. ابتدا نگاهی به لیست ظروف آزمایشگاهی پرکاربرد برای نگهداری مواد شیمیایی خواهیم داشت.

فروش ظروف آزمایشگاهی

ظروف آزمایشگاهی

شیشه نگهداری مواد پودری

این شیشه ها برای نگهداری اکثر مواد پودری مناسب هستند.

شیشه نگهداری مواد مایع

این شیشه ها برای نگهداری اکثر مواد و ترکیبات مایع مناسب هستند.

ارلن درپیچدار

این ظرف برای حرارت دادن به مایعات مورد استفاده قرار میگیرد. بدلیل شکل مخروطی آن و داشتن در، میتوان درپیچ آن را بست و از آن برای نگهداری مایعات نیز استفاده کرد. انواع شیشه ای و پلاستیکی آن موجود است.

بالن ژوژه

این بالنها برای ساخت محلولها با غلظت معیین استفاده میشوند و عمدتا همان محلولها نیز در آنها نگهداری میشوند تا هربار استفاده از آنها راحت باشد.

شیشه درپیچدار

این شیشه ها عمدتا برای نگهداری محیط ها کشت و مواد شیمیایی مایع استفاده میشوند. همچنین از آنها برای ترکیب کردن مواد نیز استفاده میشود.

شیشه مک کارتی

این شیشه ها به لوله های آزمایش شبیه هستند اما تفاوتشان با لوله آزمایش در این است که زیر آنها تخت است و بالای آنها درپیچ دارد که آنها را برای نگهداری نمونه های پودری مناسب مبکند. این شیشه ها برای مخلوط کردن مواد بدون احتمال بیرون ریختن آ«ها مناسب هستند.

ویال

ویالها ظرف هایی شیشه ای یا پلاستیکی هستند که معمولا برای نگهداری داروهای تزریقی استفاده میشوند. این ظروف دارای اندازه های مختلف و عمدتا حجم کمتر از 50 میلی لیتر هستند.

هرکدام از موارد بالا در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند. به همین دلیل برای انتخاب ظرف مناسب نگهداری ماده شیمیایی، لازم است با کاربردهای هرکدام آشنا باشیم که در بالا اشاره ای کوتاه به آنها شد.

 

از آنجایی که شیشه پودری و شیشه مایع ظروف مناسبی هستند که تقریبا میتوان گستره وسیعی از مواد شیمیایی را در آنها نگهداری کرد، در ادامه در مورد این دو ظرف بیشتر خواهیم نوشت.

شیشه پودری

این ظروف دارای دهانه ای گشاد هستند که برای نگهداری مواد پودری مناسبند. دهانه گشاد آنها اجازه ریختن و برداشتن چامدات به درون آنها را میدهد. میتوان در این شیشه ها را کاملا مهروموم کرد تا اجازه ورود هوا به آن داده نشود. در برخی موارد نیز از گریس استفاده میشود که اجازه راحت تر باز شدن در آنها را میدهد.

شیشه دهانه گشاد پودری دارای سایزهای مختلفی است اما نمیتوان از آن برای اندازه گیری استفاده کرد. برای اندازه گیری میتوان از دیگر ظروف آزمایشگاهی که مخصوص این کار هستند کمک گرفت.

خرید شیشه پودری

شیشه پودری دارای انواع رنگی و بدون رنگ است که از ظروف رنگی آن میتوان برای نگهداری نمونه هایی که نسبت به نور حساس هستند استفاده کرد.

ظروف شیشه ای نگهدارنده مواد شیمیایی

شیشه مایعی

شیشه مایعی نیز مانند شیشه پودری است. تفاوت آنها در این است که شیشه مایعی دهانه اش تنگ است که آنرا برای حمل و استفاده مایعات مناسب میکند. برای جامدات لازم است دهانه شیشه گشاد باشد تا بتوان به راحتی با آن کار کرد اما برای مایعات از شیشه دهانه تنگ استفاده میشود.

شیشه مایعی دارای در سر سمباده ای است. این شیشه ها در مقابل اسید ها و بازها مقاوم هستند و میتوان از آنها برای نگهداری مواد خورنده نیز استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که نباید هیدروفلوریک اسید و فلورید های اسیدی را در بطری شیشه ای نگهداری کرد.

شیشه مایعی نیز مانند شیشه پودری مندرج نیست و برای اندازه گیری استفاده نمیشود. برای اندازه گیری باید از دیگر ظروف اندازه گیری استفاده کرد. برای بستن و محدود کردن هوا، میتوان از درپوش و پارافیلم استفاده کرد.

این شیشه نیز دارای دو نوع سفید و رنگی است.

خرید شیشه مایعی

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۴.۷۷ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

گوش انسان اندامی است که به کمک آن قادر به شنیدن صداهای مختلف هستیم. این اندام یکی از اندام های بسیار مهم بدن است که مسئول حس شنوایی آن است. در مقاله پیش رو با آناتومی قسمت های مختلف گوش و نحوه شنیدن صدا آشنا می شویم. توصیه میکنم حتما برای درک بهتر ساختمان و […]

آنالیز گرمایی (Thermal analysis) به روش­ هایی گفته می­شود که مشخصات یا تغییرات مشخصات مواد در اثر حرارت را اندازه ­گیری می‌کنند. آنالیز گرمایی واکنش‌های مواد در مقابل جریان انرژی حرارتی در داخل یا خارج مواد جامد را بررسی می­کند. به این واکنش‌ها تحولات حرارتی می‌گویند. تحولات حرارتی ممکن در یک ماده جامد را می‌توان […]

پتاسیم یدید یا کالیم یدید (KI) چیست؟ در نگاهی ساده، پتاسیم یدید یا کالیم یدید یک ترکیب شیمیایی معدنی است که فرمول شیمیایی آن KI است و وزن مولکولی آن برابر با 166 گرم بر مول است. این ترکیب شیمیایی در شرایط طبیعی و عاری از رطوبت، به صورت پودری سفید رنگ است. از پتاسیم […]

متیل اورانژ(Methyle Orange) یا هلیانتین یکی از مواد شیمیایی است که عمدتا در تیتراسیون(تعیین غلظت یک محلول مجهول) به عنوان شناساگر pH مورد استفاده قرار میگیرد. در مقاله پیش رو به معرفی این ماده و کاربردهای آن میپردازیم. متیل اورانژ در محلول های اسیدی به رنگ قرمز و در محلول های بازی به رنگ زرد […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا