زیرنشیمنی طبی و بهترین انواع آن

زیرنشیمنی طبی برای افرادی مناسب است که ساعت های متوالی فعالیت های می نشینند و ممکن است در ناحیه ستون فقرات دچار آسیب شوند.

فارغ از اینکه شما دارای چه شغلی هستید، قالبا ساعات زیادی در روز را نشسته اید. امروز بسیاری از فعالیت ها اکثرا به صورت نشسته انجام می‌شود. نشستن فشاراتی به ستون فقرات، کمر، پهلو و نشیمنگاه وارد می‌کند به طوری که اگر ارگونومی و استانداردها رعایت نشود به موارد ذکر شده فشارات جدی و زیادی وارد می‌شود.
فروش زیر نشیمن طبی

ارگونومی علمی است که با توجه به اطلاعات موجود درباره انسان، فعالیت ها و محیط پیرامون آن طرحی می‌شود تا کمترین آسیب و راحترین شرایط را فرد تحمل کند. نشستن طولانی مدت بر روی جسمی سفت و سخت باعث افت گردش خون در قسمت نشیمنگاه بدن می‌شود و علاوه بر آن باعث فرساییش و ساییدگی ستون فقرات می‌شود. اما در برخی موارد فرد از قبل و طی حادثه ای دچار شکستگی یا مشکلات نشیمنگاهی شده باشد و نمی‌تواند بر روی جسم سفت و سخت بشیند. راه کار این مشکل استفاده از نشیمنگاه طبی یا همان زیرنشیمنی طبی است.

بهترین زیرنشیمن طبی

عده ایی با این باور غلط که اگر از بالشت یا چیز نرمی برای زیر خودشان اسفاده کنند، نه تنها فشار را کاهش ندادع بلکه زیاد تر نیز می‌کنند.  زیرا بالشت ارگونومی خاصی دارد و برای قرارگیری زیر سر طراحی شده است نه برای زیر نشیمنگاه. در ادامه به انواع زیرنشیمنی طبی می‌پردازیم :

  • زیرنشیمن ایررینگ الیافی : این زیرنشیمنی به شکل ایررینگ است به اغلب چهرگوش یا دایره ایی شکل است. این نوه زیرنشیمنی ساده ترین نوع است و بعد از گذشت زمان ضخامت خود را از دست داده و از کار افتاده می‌شود.

زیرنشیمنی الیافی

  • زیرنشیمن بادی : این زیرنشمنی بزرگتر از الیافی است و با تنظیم باد داخل آن می‌توان ضخامت آن را تنظیم کرد. این زیرنشیمنی خیلی خاصیت طبی ندارد و مشکلاتی همچون عرق کردن قسمت های بدن که تحت تاثیرآن است نیز دارا است.

زیرنشیمنی بادی

 

  • زیرنشیمن اسفنجی : این نوع از زیرنشیمنی از ارگونومی بالاتری برخوردار است و به زبان ساده طبی تر از زیرنشیمنی های قبلی است. در این نوع زیرنشیمنی، جای ران و نشیمنگاه فرو رفته است و این فرورفتگی باعث می‌شود که هنگام نشستن گردش خون بیشتری در آن نواحی وجود داشته باشد و فشار کمتری به ران و نشیمنگاه وارد شود.

زیرنشیمنی اسفنجی

همچنین زیرنشیمن طبی برای بانوان باردار که توانایی نشستن زیاد ندارند و نشستن زیاد باعث ایجاد کمر درد در آن ها می‌شود نیز مناسب است. افراد مسن به دلیل ایجاد کم و بیش پوکی استخوان و کمر درد توانایی نشستن زیاد را ندارند و نشستن زیاد باعث ایجاد درد در آن ها می‌شود. زیر نشیمنی طبی راه کاری مناسب برای این مشکل است. ویژگی های یک زیرنشیمن طبی، اطلاعات مهمی است که شما باید قبل از خرید به آن توجه کنید. همانطور که گفته شد، زیر نشیمنی برای کاهش فشارات وارد به کمر و … است پس باید از ارگونومی استانداردی برخوردار باشد و علاوه بر آن باید بسیار نرم باشد تا بتوانید ساعات طولانی روی آن بشینید. یک زیرنشیمن خوب باید سایز مناسب باشد.

 

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۴ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

  در اکثر SEMها، نمونه‌ها بر روی یک نمونه گیر متصل به یک پایه نصب می‌شوند و به طور مستقیم یا پس از عبور از یک محفظه‌ی میانی، وارد محفظه‌ی اصلی می‌شوند. ابعاد نمونه با توجه به ابعاد هندسی محفظه و تجهیزات سخت افزاری عملیات روبش و آشکارسازی محدود می‌شود. این محدودیت ابعادی از جهت […]

سولفات مس، مس سولفات یا کات کبود، ماده ای بسیار پرکاربرد در صنعت و با فرمول شیمیایی CuSO4 است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کات کبود میتوانید مقاله “کات کبود و انواع آن” را مطالعه فرمایید. در مقاله پیش رو قصد داریم به معرفی کاربردهای سولفات مس بپردازیم. فروشگاه تمادکالا این امکان را فراهم […]

کربن فعال پودری چیست کربن فعال پودری (Powdered Activated Carbons) ماده ایست که سطح فعال بسیار زیادی دارد و به همین دلیل نیز توانایی جذب بازه بسیار گسترده ای از مواد را دارد. کاربرد های این مدل از کربن فعال با کربن فعال گرانولی(Granular Activated Carbon) متفاوت است. از کربن فعال گرانولی بیشتر برای کاربردهای […]

فیلتر های سرسرنگی دسته ای از فیلتر ها هستند که برای فیلتر کردن مایعات با حجم پایین بسیار مناسب هستند. در مقاله پیش رو شما را با این فیلتر ها بیشتر آشنا می کنیم. فیلتر سر سرنگی چیست؟ فیلتر های سرسرنگی به فیلتر هایی گفته می شود که در سر سرنگ ها متصل می شوند […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا