دستکش کار برای مکانیکی

مکانیکی ها یکی از مشاغلی هستند که استفاده زیادی از دستکش دارند. در این مقاله قصد داریم درباره دستکش کار برای مکانیکی، اطالاعاتی را در اختیارتان بگذاریم.

کاربردهای دستکش کار

دستکش های کار به طور کلی برای محافظت از دست ها در برابر عوامل مختلفی استفاده می شوند. عوامل آسیب زننده به دست در محیط کار، ممکن است هر کدام از موارد زیر باشند:

  • گرما
  • سرما
  • آسیب فیزیکی
  • مواد خورنده
  • مواد کثیف کننده

در کاربردهای مکانیکی، عوامل آسیب فیزیکی و مواد کثیف کننده (مانند روعن) مهمترین عواملی هستند که بدلیل حضور آنها نیاز به استفاده از دستکش کار برای مکانیکی است.

فروش دستکش کار

دستکش کار برای مکانیکیویژگی های دستکش کار مناسب برای مکانیکی

در انتخاب دستکش های کاری که برای مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرند، نیاز است به موارد مختلفی مانند انعطاف پذیری، راحتی و … توجه شود. در ادامه به ویژگی های مناسب برای دستکش های کار اشاره می شود:

  • انعطاف پذیری
  • تنفس پذیری (دست در داخل آنها عرق نکند)
  • دوام بالا
  • ضدمواد و محلول های شیمیایی (روغن به دست نفوذ نکرده و آن را آلوده نکند)
  • گرم نگه داشتن دست در زمستان
  • خنک بودن و تنفس مناسب در تابستان
  • مقاومت در برابر سایش

بهترین دستکش برای مکانیکی

در مکانیکی، برای جلوگیری از وارد شدن آسیب، لازم است تا حتما از دستکش کار برای مکانیکی استفاده شود. در حال حاضر از دستکش های کار معمولی برای کاربردهای مکانیکی استفاده می شود. این دستکش ها اگرچه قیمت و راحتی مناسبی دارند، اما همچنان جلوی آلوده شدن دست در برابر روغن را نخواهند گرفت. جنس کف دستکش هایی که برای این منظور استفاده می شوند، از جنس وینیل است و معمولا جنس کناره های آنها از جنس پارچه کتان است. اما در نهایت هم آلودگی ناشی از روغن وجود دارند.

دستکش های حرفه ای مکانیکی که تمام خواص بالا را داشته باشند در ایران کمتر یافت می شوند. اما یکی از مدل های معروف آن، مدل زیر است:

بهترین دستکش برای مکانیکی

هرچند که دستکش های دیگری نیز هستند که برای استفاده تخصصی در مکانیکی طراحی شده اند، اما بدلیل قیمت بیشتری که دارند، معمولا مورد استفاده قرار نمیگیرند و بیشتر مکانیک ها ترجیح می دهند که از دستکش های کار معمولی با قیمت های ارزان استفاده کنند و کثیف شدن دستشان را می پذیرند.

البته ممکن است از دستکش های یکبار مصرف هم برای اینکار استفاده شود که معمولا جنس آنها از جنس وینیل است و تنها برای جلوگیری از کثیف شدن دست است. (محافظت فیزیکی کمتری نسبت به دستکش های دائمی دارد)

پیدا کردن دستکشی که بتواند به صورت یک دستکش ایده آل برای مکانیکی ایفای نقش کند، تقریبا غیر ممکن است. (زیرا نمیتوان بسیاری از خواص را به طور همزمان در یک نوع دستکش پیدا کرد) به همین دلیل نیز لازم است تا با توجه به راحتی خودتان و اینکه کدام ویژگی ها برایتان اهمیت بیشتری دارند، نسبت به انتخاب دستکش مناسب اقدام کنید.

ویدئو زیر برخی از دلایل استفاده از دستکش کار برای مکانیکی توضیح می دهد:

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

میکروسکوپ نوری قطبیده شده (Polarizing Microscope) نور از دو میدان الکتریکی و مغناطیسی عمود بر هم تشکیل شده و بطور سینوسی در حال نوسان می‌باشند. ارتعاشات میدان الکتریکی نور غیر پلاریزه در یک نقطه در همه جهات می‌باشد. در اکثر مواد وقتی یک دسته پرتو نوری به آنها وارد شود سرعت انتشار و نحوه انتشار […]

شیمی یکی از حوزه های علوم است که آزمایش های جذاب فراوانی در آن وجود دارد. بسیاری از این آزمایش ها برای می توانند برای کودکان بسیار مفید، آموزنده و لذت بخش باشند. در مقاله پیش رو سعی شده لیستی از این آزمایش های شیمی که برای کودکان جذاب هستند، تهیه شود. این آزمایش ها […]

مواد شیمیایی موجود در شوینده ها شوینده ها موادی پرکاربرد برای زدودن انواع چربی و آلودگی ها از سطوح مختلف هستند. اولین ماده ی شوینده تولید شده توسط انسان صابون است که از ساخت آن قرن ها می گذرد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، طیف گسترده ای از محصولات شوینده با ویژگی های پاک […]

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که هر مثقال چند گرم است یا هر پوند چند کیلوگرم است. تعداد واحدهای مختلف وزن بسیار زیاد است که تعداد زیادی از آنها واحدهای سنتی ایران هستند. واحدهای مختلفی برای اندازه‌گیری وزن وجود دارد و در کشورهای مختلف نیز استانداردهای مختلفی مورد تایید است که هرکدام […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا