تجهیزات آزمایشگاهی پرمصرف

تجهیزات آزمایشگاهی پرمصرف لوازم آزمایشگاهی می باشند که در مدارس ، دانشگاه ها ،مراکز بهداشتی ، آزمایشگاه ها و …. استفاده می شود . در این مقاله از مقالات تمادکالا با لیست تجهیزات آزمایشگاهی پرمصرف آشنا می شوید و می توانید خرید لوازم آزمایشگاهی پرمصرف را از فروشگاه تمادکالا انجام دهید. در ادامه می توانید از لیست تجهیزات آزمایشگاهی پرمصرف و کاربرد هریک آگاهی لازم را کسب کنید.

لیست تجهیزات آزمایشگاهی پرمصرف

  • اسپاتول(قاشقک آزمایشگاهی)

اسپاتول  وسیله ایست که برای برداشتن مواد جامد و انتقال آن از ظرفی به ظرف دیگر استفاده می شود. اسپاتول ها ممکن است در بعضی موارد برای خراشیدن هم استفاده شوند.اسپاتول یا میکرواسپاتول ابزاری از جنس فولاد ضد زنگ است. به طور معمول، اسپاتول ها به اسیدها، بازها، گرما و حلال های مختلف مقاوت دارند که باعث می شود برای استفاده بسیاری از مواد، مناسب باشند.

اسپاتول های پلی استیرن، به شکل یکبار مصرف استفاده می شوند تا امکان آلوده شدن ماده توسط این وسیله از بین برود.

 

لیست لوازم آزمایشگاهی  پرمصرف

خرید اسپاتول

  • توری نسوز

توری نسوز، یکی دیگر از لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی پرمصرف می باشد، این توری که برروی سه پایه قرار می گیرد تا از تاثیر مستقیم شعله بر ظرف آزمایشگاهی جلوگیری کند. معمولا در وسط توری های فلزی، پوششی از ماده نسوز قرار می گیرد. عموما برای حرارت دادن ظروف آزمایشگاهی توسط شعله، از توری نسوز استفاده می شود.

خرید توری نسوز

خرید توری نسوز

  • مثلث نسوز

مجموعه سیم های به هم بافته شده به شکل مثلث است که روی هر ضلع آن، یک چینی نسوز قرار گرفته است. از مثلث نسوز برای ثابت نگه داشتن اجسام روی شعله استفاده می شود. معمولا روی آن، بوته ی چینی قرار می گیرد. امروزه استفاده از مثلث نسوز، خیلی کمتر شده است.

خرید لوازم آزمایشگاهی  پرمصرف مدارس

 

  • سه پایه

سه پایه که به یک حلقه یا مثلث فلزی متصل شده است در لیست تجهیزات آزمایشگاهی پرمصرف نیز قرار می گیرد. از این وسیله به عنوان تکیه گاه مناسب برای بالن، بشر و… می باشد. گاها وسایلی مانند بشر، ارلن و بالن برای قرار گرفتن روی شعله نیاز به وسیله ای برای نگهداشتن دارند که با استفاده از سه پایه مقدور می گردد.

کاربرد سه پایه برای نگهداشتن ظروف روی شعله و قرار دادن ظروف داغ روی آن جهت خنک شدن است. هر دوی مثلث نسوز و توری نسوز، روی سه پایه قرار می گیرند (به ترتیب برای قرارگیری بهتر و جلوگیری از برخورد شعله مستقیم).

خرید سه پایه آزمایشگاهی

خرید سه پایه آزمایشگاهی

  • چراغ بونزن

چراغ بونزن وسیله ایست که برای گرم کردن، سوزاندن و دیگر فعالیت های آزمایشگاهی که در آن نیاز به شعله یا حرارت وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله با انواع گازهای طبیعی می تواند کار کند اما در آزمایشگاه ها بیشتر از گاز متان شهری استفاده می شود. نام این دستگاه به افتخار روبرت بونزن، شیمیدان آلمانی مخترع دستگاه، نامگذاری شده است.

این وسیله دارای دو شیر مختلف است که یکی برای تنظیم ورودی گاز و دیگری برای تنظیم هوا است. با تنظیم هوا، میتوان مقدار سوختن چراغ بنزن را تغییر داد(سوختن کامل یا ناقص). تمادکالا امکان خرید چراغ بونزن را برای شما فراهم کرده است.

 خرید لوازم آزمایشگاهی مدارس چراغ بونزن

  • گیره آزمایشگاهی

این گیره ها در آزمایشگاه برای نگهداری ظروف در ارتفاعی خاص و یا جابجایی استفاده می شوند. معمولا در بخش داخلی آنها(بخشی که با ظرف تماس دارد)، بالشتک های نسوز قرار دارند. این گیره ها انواع و ابعاد مختلفی دارند که بسته به کاربرد مورد نظر می توان از بین آنها گزینه مناسب را انتخاب کرد. پیچی که در کنار آنها قرار دارد برای باز و بسته کردن و یا شل و سفت کردن گیره است. با مراجعه به صفحه فروش گیره آزمایش می توانید این محصول از تجهیزات آزمایشگاهی پرمصرف خریداری کنید.

لوازم عمومی مدارس گیره آزمایشگاهی

  • چراغ الکلی

وسیله ایست ارزان قیمت از لوازم آزمایشگاهی عمومی می باشد، که دارای مخزن الکل و فیتیله که با حرارت نسبتا ملایمی میسوزد. این وسیله معمولا برای استریل کردن به کار میرود. ویژگی مناسب دیگر آن، قابلیت جابجایی آن است(از آنجایی که شیلنگی برای گاز به آن متصل نیست).

فروش چراغ الکلی

خرید چراغ الکلی آزمایشگاهی پرمصرف

  • قیف آزمایشگاهی

قیف های آزمایشگاهی انواع مختلفی دارند. کاربردهای اصلی قیف ها، انتقال مایعات، کاهش سرعت انتقال و یا گذراندن محلول ها از صافی است. قیف ها براساس جنس و یا کاربرد، دسته بندی های مختلفی دارند که شرح دادن تمامی آنها در این مقاله نمی گنجد.

لیست لوازم آزمایشگاهی قیف آزمایشگاهی

در فرآیند صافی کردن محلول، در خیلی از قیف ها از کاغذ صافی استفاده میشود. برای عبور سریعتر محلول از کاغذ صافی، ممکن است از پمپ خلا هم استفاده شود. قیف بوخنر، قیفی است که در وسط آن(قبل از باریک شدن لوله)، سوراخ هایی دارد و برای مایعات با گرانروی(ویسکوزیته) بیشتر استفاده می شود. در بالای این وسیله یک سیلندری سوراخ دار قرار دارد که کار را برای استفاده از نیروی مکش در فرآیند خالص سازی، آسانتر می کند.

تجهیزات آزمایشگاهی پرمصرف

  • کاغذ صافی

کاغذی نیمه تراوا است که در برابر عبور مایع و یا هوا، سد ایجاد می کند. کاغذ صافی برای فرآیند جداسازی و خالص سازی محلول ها مورد استفاده قرار می گیرد. ذرات بزرگتر از اندازه خاصی، از آن عبور نخواهند کرد و بدین روش بر اساس اندازه، فرآیند خالص سازی را انجام می دهد.

خرید کاغذ صافی

برای قرار دادن این کاغذ ها در قیف، آنها را به شکل مخروط در می آورند.

خرید کاغذ صافی

فروش تجهیزات آزمایشگاهی پرمصرف

  • همزن شیشه ای

میله ای شیشه ای است که برای مخلوط کردن محلول و یا یکنواخت کردن آن استفاده می شود. گاهی از آن برای یکنواخت کردن دمای نقاط مختلف محلول هم استفاده می شود. قطر این میله ها در حدود 3-5 میلیمتر است. شما می نوانید برای خرید همزن شیشه ای به صفحه خرید این محصول مراجعه کنید.

خرید همزن شیشه ای

  • کاغذ pH

کاغذ pH یا کاغذ تورنسل، کاغذی است که برای اندازه گیری اسیدی بودن و یا بازی بودن یک ماده استفاده می شود. با قرار دادن این کاغذ در معرض ماده، رنگ آن برحسب اسیدی بودن و یا بازی بودن آن، تغییر می کند.

کاغذ pH

خرید کاغذ pH

 

  • پیپت پوآر

پوآر وسیله ی پلاستیکی است که در انتهای پیپت قرار می گیرد و نقش مکنده را ایفا می کند. پوآر بیشتر در مورد محلول های خطرناک که مکش از طریق دهان خطرناک است به کار می رود. این توپ پلاستیکی باعث مکش محلول به درون پیپت می شود.

لوازم آزمایشگاهی جهیزات آزمایشگاهی پرمصرف
خرید پوآر پیپت استاندارد

شما می توانید لیست تجهیزات آزمایشگاهی پرمصرف را تهیه کنید و از فروشگاه اینترنتی تماد کالا سفارش دهید. برای مشاهده محصولات بیشتر می توانید به صفحه فروش ظروف آزمایشگاهی مراجعه کرده و یا مقالات ظروف را مطالعه کنید.

فروش ظروف آزمایشگاهی

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۴.۷۳ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

کات کبود یا مس(||)سولفات که فرمول شیمیایی آن CuSO45 آبه می­باشد نمکی آبی رنگ است که به صورت گرماده در آب حل می­شود. سولفات مس یا زاج کبود ترکیبی غیرآلی است که در حیطه­های مختلفی از جمله صنعت، آموزش، کشاورزی و حتی پزشکی به کار می­رود. سولفات مس دارای خاصیتی سمی است که میزان سمیت […]

آماده­ سازی نمونه جامد نمونه ­های جامد مورد استفاده در تست FTIR می­ توانند به دو شکل ورقه نازک یا پودر باشند. نمونه­ های ورقه ­ای بیشتر مواد پلیمری هستند. قراردادن ورقه در محلول­ های پلیمری متداول ­ترین روش است. فیلم ­های پلیمر هم ­چنین می ­توانند از طریق فشار دادن مکانیکی آن ­ها در […]

گلیسیرین چیست؟ گلیسیرین که با نام‌های (1,2,3-Trihydroxypropane، Glycerin  ،Glycerol) نیز شناخته می شود،  یک الکل قندی تری هیدروکسی است که دارای متابولیسم کربوهیدرات و لیپید است. دارای فرمول مولکولی ( C3H8O3 یا CH2OH-CHOH-CH2OH ) و جرم مولکولی 92.094 g/mol است. همچنین به دلیل داشتن پیوند هیدروژنی ( 3 گروه هیدروکسیل) با هر نسبتی با آب […]

استخراج طلا از فلزات اگر کمی با استخراج طلا آشنا باشید می دانید که امروزه استخراج طلا از قطعات الکترونیکی، برد های کامپیوتری، لامپ و … امکان پذیر است. اولین سوالی که به ذهن ما می رسد این است که چرا در تمامی دوران ها استخراج طلا مورد توجه بوده است ؟ طلا فلزی زرد […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا