تبدیل واحد نیرو

نبرو کمیتی برداری است که با واحدهایی مانند نیوتن و پوند اندازه گیری می شود. در مقاله پیش رو به معرفی این کمیت، واحد های آن و تبدیل این واحد ها به یکدیگر خواهیم پرداخت.

فروشگاه اینترنتی مواد شیمیایی و ظروف آزمایشگاهی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با تبدیل واحد آنلاین به راحتی تبدیل واحد خود را انجام دهید.

تبدیل واحد آنلاین

نیرو چیست؟

نیرو همان کمیتی است که باعث شتاب گرفتن جسم می شود. این کمیت است که می تواند بر لختی اجسام غلبه کند.

انواع مختلفی از نیرو مانند نیروی جاذبه، نیروی اصطکاک، نیروی نرمال، نیروی تنشی، نیروی فنر، نیروی اعمالی و نیروی مقاومت هوا وجود دارد. البته همه این ها یک کمیت هستند و واحد اندازه گیری آنها نیز شبیه به یکدیگر است. تفاوت این نیروها در روابط و منشا آنها است.

تبدیل واحد نیرو

واحدهای اندازه گیری نیرو

وقتی صحبت از کمیتی برداری مانند نیرو می شود سوال بعدی این است که واحد نیرو چیست؟ به طور کلی دو واحد اصلی برای اندازه گیری نیرو مورد استفاده قرار می گیرند؛ یکی نیوتن که مربوط به دستگاه بین المللی (SI)، که یکی از مرسوم ترین واحد اندازه گیری نیرو است و دیگری پوند که مربوط به دستگاه انگلیسی است. واحد دیگری به نام دین هم وجود دارد که در مورد آن نیز توضیحاتی داده خواهد شد.

نیوتن (Newton)

در دستگاه SI مورد استفاده است. 1 نیوتن مقدار نیرویی است که اگر پیوسته به جسمی با جرم یک کیلوگرم وارد شود، آن جسم شتاب 1 متر بر مجذور ثانیه را خواهد داشت.

پوند (Pond)

یک پوند در نیرو، برابر با وزن یا نیروی گرانشی وارد شده بر جرمی به اندازه یک پوند در سطح کره زمین(منظور سطح آب های آزاد) است.

دین (Dyne)

یک دین برابر با نیروی لازم برای اعمال شتاب 1 سانتی متر بر مجذور ثانیه به یک جسم یک گرمی است.

در تصویر زیر، محاسبه نیروی جاذبه در سیستم های انگلیسی و بین المللی آورده شده است.

فرمول های مربوط به تبدیل واحد های نیرو

تبدیل واحدهای نیرو

همان طور که در قسمت قبل گفته شد واحد نیرو یا واحد اندازه گیری نیرو که نیوتن و پوند متداول ترین بوده گاها نیاز است که به یکدیگر تبدیل گردند؛ که در ادامه روابط پرکاربرد تبدیل واحدهای نیرو به یکدیگر آورده شده اند.

1 نیوتن (newton) معادل 100000 دین (dyne) است.

1 نیوتن (newton) معادل 101.9716213 پوند (pond) است.

1 پوند (pond) معادل 0.009806649999787736 نیوتن (newton) است.

1 پوند (pond) معادل 980.6649999787735 دین (dyne) است.

در جدول زیر روابط تبدیل هرکدام از واحدهای نیرو به نیوتن آورده شده است که با استفاده از آن می توانید این تبدیل را انجام دهید.

جدول تبدیل واحد نیرو

 

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

پرتوی X(پرتو ایکس)  به واسطه ی کاربرد های زیادی که در آنالیز و مشخصه یابی مواد دارد، بسیار مورد توجه است. به همین دلیل در مقاله ی پیش رو مقدماتی در مورد پرتو X گفته می شود و در ادامه، برخی از روش های طیف سنجی، مشخصه یابی و آنالیز آن توضیح داده و بررسی […]

بدن ما از انواع مختلف سلول های خونی تشکیل شده است. این سلول ها که دارای اشکال و اندازه های مختلفی هستند، طبق ساختار خود رنگ آمیزی می شوند. بنابراین سلول ها را به 3 دسته خنثی، اسیدوفیل و بازوفیل تقسیم می کنند. گروهی از سلول ها یا اجزای سلولی که خاصیت بازوفیلی دارند، تمایل […]

با اینکه اغلب شنیدن نام بن ماری ما را به یاد آشپزخانه و استفاده از این روش در فرایندهای آشپزی می اندازد. ولی از کاربرد بن ماری در صنایع و در آزمایشگاه ها نمی توانیم چشم پوشی کنیم. دستگاه بن ماری صنعتی چیست و چگونه کار می کند؟ بن ماری به معنی دقیق، یعنی حمام […]

تنوع بالای مواد شیمیایی در بعضی از مواقع موجب می شود بسیاری از مشتریان محصول مورد نظر خود را نیافته و سردرگم شوند. در این مقاله سعی بر این شده است تا با تمرکز بر دسته بندی مواد شیمیایی بر اساس کاربرد و تهیه لیست مواد شیمیایی این امکان به وجود آید تا مواد شیمیایی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا