تبدیل واحد آنلاین تمادکالا

یکی از مشکلات امروزه افراد، وجود استانداردهای مختلف در سراسر جهان و در نتیجه آن وحود واحدهای مختلف است. این موضوع باعث شده تا تبدیل کردن واحدها به همدیگر یکی از معضلات امروزه افراد شود. در مقاله پیش رو قصد داریم ابزاری آنلاین برای تبدیل واحدهای مختلف به یکدیگر را معرفی کنیم.

تبدیل واحد آنلاین تمادکالا ابزاریست که با استفاده از آن قادر خواهید بود بر اساس کاربرد مورد نیاز خود، به سادگی واحدها را به یکدیگر تبدیل نمایید.

برای استفاده از تبدیل واحد آنلاین تمادکالا روی دکمه زیر کلیک کنید.

تبدیل واحد آنلاین

قبل از معرفی ابزار، لازم است ابتدا با مفاهیم “سیستم های اندازه گیری”، “کمیت”، “یکا”(یا “واحد”) آشنا شویم.

کمیت در تبدیل واحد

کمیت که معادل انگلیسی آن “Quantity” است، ممکن است به معنی “مقدار” نیز استفاده شود. در فیزیک به هر آنچه قابل اندازه گیری باشد، کمیت گفته می شود.

می توان هر کمیت را با یک مقدار نشان داد اما قبل از آن باید یکای آن مشخص باشد.

یکا در تبدیل واحد

یکا یا “واحد اندازه گیری”، مقداری ثابت و مشخص از یک کمیت است که از آن به عنوان معیاری برای اندازه گیری یا شمارش آن کمیت استفاده می شود.

برای هر کمیت، یکاهای متفاوتی وجود دارد و همین موضوع نیز باعث اختلاف در بیان عدد کیمیت می شود. به همین دلیل است که بعد از خواندن مقدار عددی، لازم است یکای آن را نیز بررسی کنیم.

سیستم اندازه گیری تبدیل واحد آنلاین

سیستم یا دستگاه اندازه گیری، مجموعه ای از یکاهاست که با یکدیگر مرتبط اند و برای استفاده بهتر، قرارداد می شود تا از این یکاها استفاده شود. دستگاه بین المللی یکاها (سیستم SI) و دستگاه اندازه گیری انگلیسی، دو دستگاه معروف برای اندازه گیری ها هستند که هرکدام از واحدهای مختلفی استفاده می کنند.

سیستم اندازه گیری تبدیل واحد آنلاین _ تبدیل واحدها به یکدیگرتبدیل واحدها

احتمالا تا الان باید متوجه شده باشید که مشکل کجاست. با یک مثال مساله را جا می اندازم. ممکن است از یک ایرانی، آمریکایی و ایرانی قدیمی(!) مسافت بین دو شهر تهران و اصفهان را سوال کنیم و هرکدام جواب های متفاوتی بدهند. نگاهی به این جواب ها بیاندازیم:

ایرانی: 448
آمریکایی: 278
ایرانی قدیمی(!): 72

علت تفاوت در اعداد چیست؟

هرکدام از این افراد عدد اندازه گیری خود را بر حسب یکای رایج خودشان بیان کرده است. ایرانی مسافت را بر حسب کیلومتر، آمریکایی بر حسب مایل و ایرانی قدیمی(!) بر حسب فرسنگ بیان کرده است.

این مشکل درباره دیگر کمیت ها مانند دما هم وجود دارد و علت اصلی بنیان گذاری سیستم SI نیز برطرف کردن همین مشکل بود.

تبدیل واحد آنلاین

البته روابطی برای تبدیل این واحد ها به یکدیگر وجود دارد. اما از آنجایی که حفظ کردن تمام آنها سخت است، اکثر افراد آنها را به خاطر نمی سپارند. برای راحتی در انجام همچین تبدیل هایی تمادکالا تصمیم گرفته است یک تبدیل واحد آنلاین بسازد تا این مشکل برای بسیاری از محققان، دانشجویان و دانش آموزان برطرف شود.

شما با استفاده از این تبدیل واحد آنلاین می توانید واحد های مختلفی را به یکدیگر تبدیل کنید. همچنین این ابزار امکان تبدیل کمیت های مختلف را دارد. از کمیت های قابل تبدیل در این تبدیل واحد آنلاین می توان به طول، وزن، حجم، دما، فشار، زمان، مساحت، نور، نیرو، انرژی، الکتریسیته و … اشاره کرد.

این ابزار برای پاسخ به سوالاتی مانند“هر مایل چند کیلومتر است؟”، “هر درجه فارنهایت چند درجه سانتی گراد است؟”، “هر پوند چند کیلوگرم است؟”، “هر اینچ چند متر است؟”، “هر پی اس آی(PSI) چند پاسکال است؟” و غیره طراحی شده است.

برای استفاده از تبدیل واحد آنلاین تمادکالا روی دکمه زیر کلیک کنید.

تبدیل واحد آنلاین تمادکالا

روش کار با تبدیل واحد آنلاین تمادکالا

کار با تبدیلگر واحد آنلاین تمادکالا ساده است.

در صفحه تبدیلگر (صفحه ای مانند شکل زیر است)، ابتدا کمیت مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از آن در دو طرف، واحدهایی که قصد تبدیل آنها به یکدیگر را دارید، وارد کنید.

برای محاسبه نیز تنها کافیست مقدار را در باکس مربوطه وارد کنید تا بلافاصله قمدار متناظر آن در واحد دیگرتان را مشاهده کنید.

امیدوارم بتوانید از این ابزار به راحتی استفاده کنید.

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۵ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

زمانی که اسید ضعیف و نمک آن یا باز ضعیف و نمک آن با هم مخلوط شوند، محلول بافر به وجود می­آید که اصطلاحا به آن بافر گفته می­‌شود. مهم‌­ترین خصوصیت محلول­های بافر این است که در صورت اضافه شدن مقدار کمی اسید یا باز قوی، PH محلول تغییری نمی­‌کند. به عبارت دیگر می­‌توان گفت […]

دماسنج جیوه ای چیست؟ دماسنج جیوه ای یکی از انواع دماسنج های پرکاربرد است. شاید بتوان گفت پرکابردترین دماسنجی است که در حال حاضر در دنیا استفاده می شود. در مقاله پیش رو به معرفی این دماسنج، اساس کار دماسنج جیوه ای، انواع و کاربرد دماسنج جیوه ای خواهیم پرداخت. دماسنج جیوه ای وسیله ای […]

امروزه در کشور ایران با بالارفتن قیمت اجناس به طور روزمره، حفظ کردن وسایل مصرفی از استهلاک و تخریب شده، مهم است و باید برای تحقق این مهم راهکارهایی اتخاذ شود. در این میان لاستیک خودرو و موتور و حتی وسایل نقلیه سنگین استثنا نیست و مشابه سایر وسایل راهکارهایی برای افزایش طول عمر و […]

همه ما انواع مختلفی از ظروف آزمایشگاهی را در آزمایشگاه های شیمی دیده ایم و ممکن است برایمان سوال شده باشد چرا اینهمه ظرف مختلف در آزمایشگاه هست و آیا واقعا همه آنها استفاده می شوند؟ در مقاله پیش‌رو قصد داریم به معرفی اولیه ظروف آزمایشگاهی بپردازیم و انواع آنها را خیلی مختصر توضیح دهیم. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا