انواع اسانس خوراکی برای کیک و شیرینی

یکی از لذت های شیرینی پزی، پختن کیک ها و شیرینی های مختلف و با طعم های گوناگون است. همچنین همیشه امکان استفاده از مواد اصلی در داخل کیک بدلایل مختلقی وجود ندارد و برای همین هم عده زیادی از اسانس ها با طعم و عطرهای مختلف در پخت کیک و شیرینی هایشان استفاده میکنند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با اسانس های خوراکی مختلفی که میتوانید برای پختن کیک استفاده کنید، آشنا کنیم.

شیرینی با اسانس خوراکی

چرا استفاده از اسانس در شیرینی؟

استفاده از اسانس ها در شیرینی پزی، دست شما را در انتخاب طعم های مختلف باز میگذارد. همچنین استفاده از آنها نیز بسیار راحت است و میتواند عطر و طعم کیک را دلپذیرتر کند. استفاده از اسانس در پخت کیک ها کار معمولی است و اصلا نیازی به نگرانی درباره غیرطبیعی بودن آنها نیست. چراکه بسیاری از شیرینی پز های حرفه ای هم از این اسانس ها استفاده می کنند. از آنجایی که اسانس های خوراکی دارای تاییدیه هستند، نگرانی از بابت استفاده از آنها و آسیب به بدن بوجود نمی آورند. اما باید حتما حواستان باشد که از محل های معتبر برای خریداری اسانس های خوراکی اقدام کنید.

اسانس خوراکی چیست؟

اسانس های خوراکی اسانس هایی هستند که به صورت فشرده، حاوی طعم یک ماده غذایی خاص (به عنوان مثال: موز) هستند. این اسانس ها ویژگی خوراکی دارند و با اسانس های شیمیایی و عطری که تنها ترکبباتی بودار هستند، متفاوتند.

انواع اسانس های خوراکی

اسانس های خوراکی در سه دسته محلول در آب، محلول در روغن و محلول در الکل وجود دارند که پرکاربردترین آنها برای استفاده در غذاها، اسانس های محلول در آب هستند.

چقدر اسانس خوراکی باید استفاده شود؟

میزان استفاده از اسانس، کاملا بستگی به خودتان دارد. اینکه چقدر میخواهید به آن طعم بدهد و استفاده از آن طوری باشد که طعم دیگر اجزای کیک یا شیرینی را نگیرد. البته اینکه چگونه و در چه مرحله اسانس را میتوانید اضافه کنید هم کاملا به انتخاب شخصی بستگی دارد اما در ادامه سعی میکنیم روشی استاندارد برای پختن کیک و اضافه کردن اسانس به آن را آموزش دهیم.

پخت کیک با اسانس خوراکی
خرید اسانس

پختن کیک با اسانس های خوراکی

همانطور که گفته شد، کیک های مختلفی با استفاده از اسانس ها قابل پختن هستند و روش های مختلفی نیز برای آنها وجود دارد. اما برای آشنایی بیشتر خواننده با روش پخت کیک، در ادامه روش پخت کیک گردویی موز با استفاده از اسانس آورده شده است.

پخت کیک گردویی موز با استفاده از اسانس

مواد مورد نیاز برای پخت این کیک

ماده مقدار
کره 120 گرم
شکر قهوه ای یا سفید 200 گرم
تخم مرغ 4 عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
گردو خرد شده 100 گرم
آرد 400 گرم
بیکینگ پودر 1.5 قاشق چایخوری
دارچین نصف قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
خامه 180 گرم
اسانس موز یک قاشق چایخوری

مراحل پخت کیک:

  1. ابتدا باید کره مدتی در دمای محیط باشد تا با محیط هم دما شود.
  2. کره باید با شکر ترکیب شده و به خوبی همزده شود. (میتوان از همزن استفاده کرد) تا یکدست شود.
  3. گردوی پودر شده به آن اضافه می شود.
  4. بیکینگ پودر به همراه دارچین و نمک به آرد اضافه می شود.
  5. مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و به همراه خامه به ترکیب قبلی اضافه کرده و همه هم زده می شوند تا به خوبی یکدست شوند. (برای اضافه کردن پودر و خامه، ذره ذره و به صورت متوالی باید اضافه شوند)
  6. به خمیر آماده شده، ظرف اسانس اضافه می شود.
  7. خمیر در داخل قالب قرار میگیرد.
  8. در نهایت قالب در فر با دمای 180 درجه به مدت 40 دقیقه قرار میگیرد.

همچنین در پخت این کیک میتوان از اسانس دارچین و اسانس دیگر میوه ها نیز استفاده کرد.

انواع اسانس خوراکی برای کیک

اسانس هایی که عمدتا برای کیک ها استفاده می شوند، دامنه وسیعی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. شما میتوانید خودتان با استفاده از اسانسی که میخواهید، دستور پخت کیک خودتان را درست کنید.

انواع اسانس خوراکی برای پخت کیک و شیرینی

اسانس میوه

اسانس های میوه پرطرفدارترین اسانس ها برای استفاده در پخت شیرینی و کیک هستند. از مهمترین آنها میتوان به پرتقال، لیمو، اسانس موز، سیب، انبه، توت فرنگی، اسانس نارگیل و طالبی اشاره کرد.

اسانس های دیگر

از پرکاربردترین اسانس ها برای پخت کیک و شیرینی همچنین میتوان به شکلات، نوتلا، وانیل خامه، نسکافه، فندق، شیر، خامه و زعفران اشاره کرد.

تهیه اسانس خوراکی

شاید مهمترین نکته ای که در تهیه اسانس های خوراکی و خرید آنها وجود دارد، این است که این اسانس ها بهداشتی بوده و دارای تاییدیه های بهداشتی لازم از طرف نهادهای مرتبط باشند تا بتوان از آنها با خیال راحت استفاده کرد.

برای خرید اسانس های خوراکی مختلف میتوانید از طریق شرکتهای معتبر تولیدکننده یا وارد کننده اقدام فرمایید. همچنین تمادکالا نیز اقدام به فروش اینترنتی مواد مرتبط به صنایع غذایی (از جمله اسانس ها) میکند که میتوانید از طریق همین سایت نیز اسانس مورد نظر را خریداری فرمایید.‌‎

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۴.۴ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

محیط کشت های بلاد آگار و شکلات آگار جزوه معروفترین و پر استفاده ترین محیط کشت های در حال حاضر هستند. با این وجود، بسیاری از افراد تفاوت این دو محیط کشت را نمیدانند. در مقاله پیش رو قصد داریم که به معرفی این محیط های کشت و تفاوت های آنها با یکدیگر بپردازیم. برای […]

برای آنکه بتوانیم از امکانات آزمایشگاهی به درستی استفاده کنیم و آزمایش­ها را با دقتی زیاد انجام دهیم آشنایی با وسایل و دستگاه­های آزمایشگاهی ضروری می­باشد که در این بخش با پنجاه نوع از مهمترین و رایج ­ترین وسایل و دستگاه­ های موجود در آزمایشگاه­ های شیمی آشنا می­ شویم. خرید ظروف آزمایشگاهی خرید تجهیزات […]

در ابتدا برای تعریف محیط کشت کپک و مخمر نیاز است اطلاعاتی راجب کپک ها و مخمر ها داشته باشیم. کپک و مخمر به طور گسترده در محیط اطراف ما وجود دارد. به همین دلیل مطالعه و شناخت بیشتر مخمرها و کپک ها امروزه مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. کپک ها کپک ها قدرت […]

شیکر آزمایشگاهی چیست؟ یکی از وسیله های موجود در آزمایشگاه های شیمی و زیست شناسی شیکر آزمایشگاهی است. شیکر آزمایشگاهی برای بهم زدن و مخلوط کردن نمونه های مایع و محلول های موجود در آزمایشگاه بوده که بر اساس نوع چرخش و اندازه صفحه ی آن دارای انواع مختلفی است. فروش شیکر آزمایشگاهی انواع شیکر […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا