با تعویض آب رادیاتور، نفسی تازه به خودرو خود بدهید!

یکی از اجزا بسیار مهم خودرو رادیاتور آن است که با چرخاندن آب درون موتور، مانع از افزایش بیش از حد حرارت آن می شود. در مقاله پیش رو قصد داریم در مورد رادیاتور و مایع درون آن به بحث بپردازیم.

تشکیل رسوب در رادیاتور مشکلی شایع است. علت این امر استفاده از آب نامناسب برای رادیاتور است. آب رادیاتور با آب عادی شیر متفاوت است. آب مورد استفاده برای رادیاتور ماشین، لازم است که دارای هیچگونه تاخالصی ای نباشد چرا که این ناخالصی ها پس از مدتی درون رادیاتور رسوب کرده و رادیاتور را خراب میکنند.

تعویض آب رادیاتور ماشین

تحقیقات نشان داده است که باید برای آب رادیاتور از آب مقطر استفاده شود. البته ما پیشنهادی از آن بهتر نیز برایتان داریم: “آب دی یونیزه دو بار تقطیر”

آب دی یونیزه دوبار تقطیر از آنجایی که دارای هیچگونه ناخالصی ای نیست و حتی ذره ای هم خاصیت بازی یا اسیدی ندارد(کاملا خنثی)، بهترین گزینه برای استفاده به عنوان آب رادیاتور است.

آب رادیاتور در بسته بندی های 5 لیتری با جنس پلی‌اتیلن موجود است.

البته در رادیاتور نباید آب مقطر تنها استفاده شود. حتما لازم است که آب مقطر با ضد یخ-ضد جوش ترکیب شود. درصد این ترکیب بسته به آب و هوا، ممکن است متفاوت باشد. اما پیشنهاد میشود که از آب مقطر و ضد یخ-ضد جوش به نسبت 50-50 استفاده شود.

فروش آب مقطر

*ضد یخ، تنها برای جلوگیری از یخ زدن آب رادیاتور نیست و برای جلوگیری از جوش آمدن آن نیز کاربرد دارد.

نکته ای که حتما لازم به ذکر است، این است که ضد یخ حتی در مناطق با آب و هوای گرم هم باید استفاده شود. مهم نیست که شما در تبریز، ارومیه، شهر کرد و همدان با آب و هوای سرد باشید، یا در دزفول، آبادان، اهواز، بوشهر یا بندرعباس با آب و هوای گرم باشید. در هر کدام از این شهرها، حتما لازم است که از ضد یخ استفاده شود.

در مورد بعضی از ماشین ها، لازم که به آب رادیاتور آن دقت بیشتری شود. به عنوان مثال خوردو پراید، بدلیل موتور ضعیف آن، لازم است که به سیستم رادیاتور ان و حرارت موتور توجه خاصی شود. در مورد سمند نیز بدلیل حرارت بالای موتور آن، آب رادیاتور مناسب اهمیت ویژه ای پیدا میکند. در مورد بسیاری خودروهای دیگر مانند پرشیا، پژو 405 و تندر(L90) نیز به همین شکل است.آب رادیاتور و ضد یخ ماشین

مزایای استفاده از آب دی یونیزه دو بار تقطیر در ماشین:

  • سرعت انتقال حرارت بیشتر در رادیاتور
  • بهبود عملکرد واترپمپ(پمپ آب) ماشین
  • مکمل عالی برای ضد یخ در زمستان و تابستان
  • جلوگیری از تشکیل رسوب
  • افزایش راندمان خودرو
  • کاهش مصرف سوخت

پس با تعویض آب رادیاتور خود و استفاده از آب مقطر یا دی یونیزه، نفسی تازه به خودروی خود بدهید.

به محتوای این صفحه امتیاز دهید


۴.۶۹ از ۵
برچسب ها :

مقاله های تمادکالا

ماسک برای کاهش خطر انتقال ویروس کرونا ویروس مدتی است ویروس کرونا مردم کل جهان را درگیر کرده و باعث اختلال در روند معمول زندگی شان شده است. کرونا ویروس به خانواده بزرگی از ویروس ها گفته می شود که در بدن پرندگان و پستانداران قابلیت شیوع و انتقال داشته و ویروس سرماخوردگی تا سارس […]

پلی اتیلن گلایکول یکی از ترکیبات بسیار پر استفاده در داروسازی است. این ماده در عمده داروها مورد استفاده قرار می گیرد. در مقاله پیش رو به کاربرد این ماده در درمان یبوست خواهیم پرداخت. به هیچ عنوان بر اساس تشخیص خودتان از پلی اتیلن گلیکول برای درمان استفاده نکنید و قبل از استفاده حتما […]

تصویربرداری XPS از ترکیب ­ها طیف­ سنجی فوتو­الکترونی پرتو ایکس و طیف­ سنجی الکترونی اوژه را همچنین می­توان برای آنالیز توزیع عنصرهای شیمیایی روی سطوح از طریق تولید نقشه­ های ترکیب، همانند میکروسکوپ الکترونی مورد استفاده قرار داد. نقشه­ های ترکیب بیشتر از طریق روبش سطح نمونه با پرتوهای متمرکز به­ دست می­آیند. قدرت تفکیک […]

محیط کشت گزیلوز لیزین دزوکسی کولات آگار که به اختصار به آن XLD Agar  گفته می شود، یک از محیط کشت های انتخابی و افتراقی است. pH تقربی این محیط 7.4 است و به دلیل وجود فنل رد به رنگ صورتی روشن یا قرمز روشن در می آید. مواد تشکیل دهنده محیط کشت گزیلوز لیزین […]

2 پاسخ به “با تعویض آب رادیاتور، نفسی تازه به خودرو خود بدهید!”

  1. با سلام، در مقاله به آب دی‌یونیزه دو بار تقطیر با پی‌اچ خنثی پرداخته شده است ولی در سایت فقط آب مقطر چهار بار تقطیر موجود است که در چند باری که از تماد کالا تهیه کردم، پی‌اچ حدود ۶.۵ داشته. لطفاً در مورد نحوه تهیه آب دی‌یونیزه از تماد کالا راهنمایی فرمایید.

    • سلام.
      آب مقطرهای داخل سایت دو بار تقطیر هستن.
      در مورد پی اچ: پس از تقطیر آب بدلیل اینکه ناخالصی های آن بسیار کم می شوند، فضای خالی بین مولکول های آب ایجاد میشود و گازهای موجود در هوا مانند نیتروژن و دی اکسید کربن در آن تا حدودی حل میشوند. به همین دلیل هست که پی اچ مقداری کمتر از 7 میشود. با این وجود تاثیر منفی بر روی فلزات و قطعات رادیاتور نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان تمادکالا